פיגוע דריסה נוסף: 3 חיילים פצועים



רכב מסחרי גדול עם לוחיות רישוי פלסטינים, דרס חיילים שעמדו סמוך לצומת אל ערוב באזור גוש עציון נהג הרכב נמלט. בעקבות הפיגוע הקודם הוצבו מחסומי בטון ליד תחנות הרכבת הקלה

פיגוע דריסה נוסף בהפרש של שעות, רכב דרס חיילים שעמדו סמוך לצומת גוש עציון ונמלט מהמקום. מהדסה נמסר כי פונו אל מרכז הטראומה בהדסה עין כרם 3 פצועים אחד במצב קשה ושניים במצב בינוני. 
 
דוידי פרל, ראש המועצה האזורית גוש-עציון: ״פיגוע הדריסה הנוסף הערב מוכיח ללא כל ספק שאנו נמצאים בעיצומה של אינתפאדה שלישית שאבו מאזן עומד מאחוריה באמצעות הסתה ועידוד מבצעי הפיגועים .
אני קורא לראש הממשלה ולשר הביטחון להכות בנחישות ובעוצמה בפורעים המבקשים לעקור אותנו מאדמתנו. לצד המלחמה העיקשת בטרור עלינו להוביל מהלך לאומי של בנייה והתרחבות בירושלים, בגוש- עציון ובכל רחבי ארץ ישראל .
מוקדם יותר נרצח פקד ג'דעאן אסעד, קצין מג"ב בן 38 מבית ג'אן שבצפון, הוא ההרוג בפיגוע הדריסה שאירע בצהריים בירושלים.

 
אדם נהרג ועוד 13 פצועים נוספים כתוצאה מפיגוע דריסה היום (יום ד') בירושלים. רכב בו נהג מחבל לפסטיני פגע בשלושה לוחמי מג"ב שהמתינו לחצות את הכביש לכיוון בסיס יהודאי. בהמשך דרס הולכי רגל בתחנת הסעה של הרכבת הקלה בפינת הרחובות בר לב - שמעון הצדיק בירושלים, המשיך בנסיעה פגע בכלי רכב שנסעו לאורך הכביש לכיוון רחוב משה זקס. בצומת רחוב זקס נפגע הרכב ונעצר, המחבל יצא מהרכב עם מוט ברזל והחל לתקוף אנשים. צוות של שוטרים ולוחמי מג״ב צמצם טווח לעבר המחבל ירה לעברו והרג אותו.
 
שעות ספורות לאחר הפיגוע יידוי הפרות סדר ברחוב סולטן סולימאן בעיר העתיקה. עשרות ערבים הפרו את הסדר, הבעירו פח אשפה ויידו אבנים. שוטרי מרחב קדם עצרו 4 חשודים ופיזרו את המתפרעים. בתוך כך, לשער השבטים הגיעו השני צעירים ערבים שריססו גז מדמיע לעבר השוטרים במקום ונמלטו לתוך שטח הר הבית. לאחר מרדף קצר נעצר אחד החשודים. מהמשטרה נמסר כי צפוי מעצר נוסף. 

מפקד המחוז, ניצב משה (צ׳יקו) אדרי קיים הערכת מצב לאחר הפיגוע, שיבח את פעילותם המהירה והנחושה של השוטרים והלוחמים, העביר תנחומיו למשפחת לוחם מג״ב שנהרג ואיחולי החלמה ללוחמים והאזרחים שנפצעו ״הלוחמים הגיבו בנחישות ובאומץ רב ומנעו פגיעה נוספת באזרחים. פעילותם ראויה לכל שבח״. מפקד המחוז הנחה את המפקדים להמשך פריסה מוגברת של שוטרים, לגילוי עירנות ונחישות אל מול כל אירוע ומוכנות לכל תרחיש אפשרי ״משימתנו המרכזית היא להחזיר את הביטחון לתושבי ירושלים ומבקריה״. עוד הנחה מפקד המחוז לפעול במיידי בתיאום עם עיריית ירושלים וחברת ״סיטיפס״ להצבת מחסומי בטון בסמוך לתחנות ההסעה של הרכבת הקלה למניעת כניסת רכב לשטח המתנת הנוסעים לרכבת.

מפקד המחוז הדגיש כי משטרת ירושלים בסיוע לוחמי מג״ב וכוחות התגבור הארציים תמשיך בפריסה ובהיערכות המוגברת בכל רחבי ירושלים ובדגש למזרח י-ם ונקודות החיכוך. 
המשטרה תגלה אפס סבלנות כלפי כל אירוע אלימות, הפרת הסדר ושלום הציבור.  כל אירוע יטופל במהירות ובנחישות למען בטחונם של תושבי העיר ירושלים ובאיה. לסיום הנחה מפקד המחוז את המפקדים להמשך הידברות עם ההנהגה המקומית בשכונות מזרח ירושלים, קורא לכלל הציבור ולמנהיגים המקומיים לגלות איפוק ואחריות.

 
 



שעה 12:09, התקבלו קריאות רבות במוקד מד"א מרחב ירושלים המדווחות על רכב שדרס הולכי רגל ברחוב שמעון הצדיק וברחוב זוויעל בירושלים. עם קבלת הקריאות הוזנקו למקום כוחות רבים של מד"א, בהם חובשים ופאראמאדיקים, אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ וכונני מד"א הרכובים על אופנועים שהגיעו לזירה בתוך דקות. צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי ל-14 נפגעים, לבית החולים שערי צדק פונו 4 מפצועי הדריסה, שלושה במצב קשה ואחד קל. 
 
מהדסה נמסר כי לבית החולים הדסה עין כרם הגיעו 3 פצועים קשה, בהם לוחם מג"ב שהגיע במצב אנוש ולאחר מאמצי החייאה נפטר, שניים נמצאים במצב קשה, ועוד ארבעה במצב קל שפונו לבית החולים הר הצופים.
 

אלי ביר נשיא 'איחוד הצלה' שהיה בסמוך והגיע מהראשונים לזירה מסר: "מדובר ברכב שפגע במספר הולכי רגל על כביש 1 בפינת רחוב שמעון הצדיק והמשיך בנסיעה עד לצומת הבאה בצומת משה זקס ופגע בהולכי רגל נוספים, בוצע ירי מניידת משטרה לעבר הרכב עד לעצירת המחבל, מתנדבי איחוד הצלה מסניף 'ירושלים' העניקו טיפול רפואי ראשוני לנפגעים שחלקם נפגעו באורח קשה".



פאראמדיק מד"א אהרון אדלר שהגיע ראשון לזירה ברחוב זוויעל מספר: "במקום היה המון בלאגן, הרכב שבו נהג המחבל נעצר המרכז הכביש אחרי שפגע ברכב אחר שהיה במקום, המחבל נורה ונהרג על פסי הרכבת הקלה, בסמוך לרכבו שכב על הכביש גבר כבן 20 רוכב אופניים עם חבלת ראש קשה, הענקתי לו טיפול רפואי והוא פונה בנט"ן מד"א לבי"ח הדסה ע"כ כשהוא מחוסר הכרה, גבר נוסף כבן 60 נפגע בחזה ובבטן באורח בינוני, הוא טופל במקום ופונה לבי"ח שערי צדק, 2 בני אדם שישבו ברכב שנפגע מרכבו של המחבל ואדם שהיה בסמוך נפגעו קל, הם טופלו במקום ופונו יחד עם עוד 2 נפגעי חרדה לבתי החולים שערי צדק והדסה ע"כ בעיר."
ראש העיר ירושלים, ניר ברקת בעקבות הפיגוע היום: "זהו יום קשה בירושלים ובשם תושבי העיר אני משתתף בצערה של משפחת ההרוג ושולח איחולי החלמה לפצועים. ממשלת ישראל חייבת לפעול במדיניות יד קשה כדי לנצח את המלחמה מול הטרור והפרות הסדר. יש לי מסר חשוב לתושבי העיר שלא נשכח שכוונתם של הטרוריסטים לשבש את חיינו לפגוע ולהפחיד אותנו. התשובה היחידה היא להחזיר את העיר לשגרה ולהמשיך בשגרת יומנו כי זה המסר למחבלים. אנחנו כאן ולא נזוז מכאן. נפעל ביד קשה יותר ואת המלחמה הזאת ננצח".

 
חובש בכיר במד"א שמוליק דוד שהגיע למקום וטיפל בפצועים ברחוב שמעון הצדיק מספר: "במקום היה הרס רב, עמודי רמזורים נשברו והיו זרוקים על הכביש. במרכז הכביש שכב צעיר כבן 30 מחוסר הכרה במצב אנוש, הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח והוא פונה תוך כדי פעולות החייאה לבי"ח הדסה ע"כ. 2 צעירים בשנות ה 20 שנפגעו בראש ובחזה פונו לבי"ח הדסה ע"כ ושערי צדק כשהם במצב קשה. הכוחות הגדולים של מד"א שהגיעו למקום טיפול ופינו לבתי החולים בעיר גם מספר פצועים נוספים במצב קל ובינוני שסבלו בעיקר מחבלות בגפיים."
ארגון ההורים בירושלים מגנה את פיגוע הדריסה הנתעב.  אנחנו קוראים להורים לקחת חלק פעיל בהסברה ובמניעת האלימות. ארגון ההורים  דורש ממשרד החינוך ומעירית ירושלים להפעיל תכנית חירום לאומית במערכת החינוך - למניעת אלימות וגזענות - בירושלים. רק השקעה בחינוך -  בכל שכונות ירושלים -  תוריד את מפלס השנאה והאלימות.
 

השר לבט"פ ח"כ יצחק אהרונוביץ והמפכ"ל רב ניצב יוחנן דנינו נפגשו במתקן יהודאי (מג"ב י-ם) עם קציני ולוחמי מג"ב שהיו מעורבים בפיגוע הדריסה ובחיסול המחבל. השר לבט"פ אמר כי: "מרגע תחילת הארוע הגבתם באופן ראוי להערכה כמצופה מלוחם מג"ב ושוטר משטרת ישראל.  הגבתם במהירות ראויה לציון וחתרתם למגע עד לחיסול המחבל ועל כך יישר כוח. המשיכו להיות נחושים בפעילותכם ודאגו להבטיח שלום האזרחים והתושבים עד להחזרת השקט לעיר".

המפכ"ל רב ניצב יוחנן דנינו, שיבח את הלוחמים על הפעילות המהירה והיעילה: "אנחנו נמצאים בעיצומו של מאבק על ביטחון ירושלים. הדרך שבה פעלתם היא הדרך שבה נמשיך לפעול". "הפגנתם נחישות, חתירה למגע ומנעתם פגיעה אפשרית נוספת. זו רמת הציפיה שלי מכם ועמדתם בה בכבוד. אנחנו לא נתפשר על ביטחון ירושלים".



 
ח"כ ניסן סלומינסקי , יו"ר ועדת הכספים (הבית היהודי)  בתגובה לפיגוע הדריסה היום : לצערי מסיבות פוליטיות חיצוניות , מקבלי ההחלטות עדיין לא מאפשרים לכוחות הבטחון לפעול כפי שהם רוצים ויכולים לפעול כתוצאה מזה אנו משלמים מחיר כבד. אם לא נעניק לכוחות הבטחון את הסמכות הבלעדית לטפל בתופעה – אנו נמשיך לחיות במציאות שבה ישנם פיגועי טרור כבשגרה אני קורא למקבלי ההחלטות לאפשר לכוחות הבטחון להתחיל למגר ולאכוף את תופעות בריונות שלוחת רסן אשר מתחוללת הן בהר הבית והן בשאר רחבי הארץ.

תגובת ח״כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) על החשד לפיגוע בירושלים: "החשד לפיגוע בירושלים הינו תוצאה ישירה של ההסתה המתמשכת של עוכרת ישראל חנין זועבי, שמדי יום דואגת להטיף כנגד המדינה שהיא מתפרנסת ממנה. כפי שזרועות הבטחון יודעים לטפל במחבלים, כך גם צריך לטפל בדרך קשה וחדה ביותר באלו המעודדים את הפיגועים. כל עוד ח״כ זועבי וחבריה הקיצוניים נמצאים בכנסת ומנצלים את הדמוקרטיה בישראל, תימשך ההסתה המטורפת כנגד מדינתנו. אני מקווה שהחוקים שהגישה ישראל ביתנו לפסול את התומכים בטרור מכהונה בכנסת יעברו במהרה".


תמונות: באדיבות איחוד הצלה, כבאות ירושלים ודובר חטיבת המשטרה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה