בית הספר נווה עציון בירושלים זכה בפרס חינוך חברתי



בית הספר לבנות נווה עציון בירושלים זכה בפרס מטעם מנהל המחוז במשרד החינוך בתחום חינוך חברתי ערכי. מנהלת בית הספר, לאה נשר "בית הספר עבר בשנה האחרונה תהליך התחדשות"

בית הספר לבנות נוה עציון ממוקם ברחוב יוסף חכמי בקצה שכונת בית וגן ולומדות בו כ- 260 תלמידות מהזרם הדתי לאומי ממגוון שכונות בירושלים ב- 12 כיתות לימוד עם ממוצע של כ-25 תלמידות בכיתה. השבוע זכה בית הספר בפרס חינוך חברתי. 

מנהלת בית הספר, לאה נשר, מסרה כי "בית הספר נווה עציון עבר בשנה האחרונה תהליך התחדשות בדרכי הוראה ושילוב אקדמיזציה בתחומי הדעת השונים בשיתוף עם הספרייה הלאומית בגבעת רם. הדגש בביה"ס הוא שהילד במרכז והמורה משמש כמנחה. כל זאת בדגש על אוירה משפחתית וקהילתית חמה והקניית חזון של ערבות הדדית, כישורי חיים, מצוינות והעצמה אישית. לדבריה תוכנית הלימודים בשיתוף האקדמיה המיועדת לכתות ה-ו בנווה עציון נחלקת לשלישים במקביל לאוניברסיטה כאשר אחת הקבוצות לומדות חקר דמויות ואירועים מההיסטוריה היהודית בגבעת רם, קבוצה שנייה לומדת אסטרונומיה וקבוצה שלישית לומדת בית מדרש יוצר".

השבוע התקיים בבית הספר ערב לימוד חוויתי להורים בנושא שאלות אמונה המתעוררות אצל ילדים בגילאים השונים. ההרצאה ניתנה ע"י הרב עוזי ביננפלד, ראש המדרשה לבנות בגבעת וושינגטון ומורה במכון מאיר. הורי התלמידות ותושבים אורחים מהאזור הקשיבו להרצאה מרתקת והדרכה כיצד להתייחס לפניות ושאלות מצד ילדים בנושא אמונה. הרב ביננפלד הדגיש כי העולם הבסיסי של הילד הוא עולם השייכות וכי יש לענות לילדים, המצפים לתשובה בטבעיות, בביטחון ולא להתעלם מהשאלה על קיומו של אלוהים שכן הבסיס באמונה הוא תחושת השייכות ואותה יש להקנות ולהעביר לילדים. את הכיבוד המרשים הכינו מורות בית הספר והורי הוועד. הערב לווה בנגינה של שתיים מתלמידות בית הספר ובליווי המורה למוזיקה.

 בית הספר מקפיד על לימוד למצוינות בדגש על מקצועות מדעיים ותוכנית ללימודי אנגלית כבר מכיתה א'. ביה"ס מקפיד לתת מענה גם לתלמידות מתקשות ומקדמם בעזרת תוכניות ייחודיות העצמה אישית ובשעות פרטניות.

בתמונה: הרב עוזי ביננפלד באדיבות יח"צ  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה