אושרה תכנית בנייה נוספת בירושלים



הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה היתרי בנייה ל-244 יחידות דיור בשכונת רמות, בנוסף אושרו מחדש 62 יחידות דיור בשכונת הר חומה. כזכור, בתחילת השבוע אושרה בנייה של כ-500 יחידות דיור בשכונת רמת שלמה

הבנייה הירושלים נמשכת: הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים אישרה היום (יום ד') בניית 244 יחידות דיור בשכונת רמות בעיר. במקביל, אושרו לבנייה עוד 62 יחידות דיור בשכונת הר חומה.

בשכונת רמות מדובר ב-3 מבנים ו-3 בניינים כאשר באחד יבנו 64 דירות, באחד 72 ובשלישי 80 דירות. באשר למבנים בהר חומה מדובר בשני מבנים כאשר בכל אחד מהן יבנו 31 יחידות דיור. 

דב קלמנוביץ, המשנה לראש העיר ונפגע האינתיפאדה הגיב לאישור הבניה בירושלים ואמר "ירושלים זקוקה מדי שנה ל-4000 יחדות דיור, לצערי הרב בשנים האחרונות כל דירה בירושלים נזקקת מעבר לאישור הוועדות העירוניות לאישורו של ראש הממשלה ולברכתו של נשיא ארצות הברית אובמה. זהו עלבון לירושלים בירת מדינת ישראל והעם היהודי שעל מנת לבנות בעיר שלנו אנחנו צריכים לקבל רשות מגורמים שאינם ישראלים מה שמעיד על חוסר ריבונות בעיר, על חוסר קבלה של ירושלים כעיר מאוחדת ומעבר לזה הסכמה של מדינות ארצות הברית שירושלים היא בירתה של ישראל. בנימה אישית ביקש להוסיף קלמנוביץ כמי שהיה נפגע הפיגוע הראשון "כנפגע טרור כואב לי שעבור כל נפגע או חלל נוצר תג מחיר לבניית יחידות דיור בירושלים". 

פפה אללו חבר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ויו"ר סיעת מרצ-העבודה בעיריית ירושלים, "כל הזמן אנחנו מנסים להרחיב את הבנייה מעבר לקו הירוק, למרות שאנחנו יודעים שמדובר במכשול של הסכם ואפשרות להגיע לדיאלוג עם הפלסטינים. בסופו של דבר נשלם מחיר יקר. ונפגע ביחסים העתידים שחייבים לבוא". 

כזכור, ביום שני השבוע אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה הקמה של עד 500 יחידות דיור ברמת שלמה, מעבר לקו הירוק בצפון-מזרח ירושלים.

מהעירייה נמסר בתגובה "בניה בירושלים היא הכרחית, חשובה ותימשך בכל הכוח והעוצמהבמטרה לאפשר ליותר צעירים לגור בירושלים, לבנות בה את עתידם ולחזק את בירת ישראל. העירייה לא תיתן את ידה  להקפאת בניה ליהודים בבירת ישראל. אפליה על פי דת גזע ומין אינה חוקית באף מדינה נאורה אחרת. התכניות שנדונו היום אושרו באופן מלא לפני מספר שנים. לפני כשבועיים הגישו היזמים בקשה לחידוש תוקף התכניות לטובת הוצאת היתרי בניה".

תמונה: flash 90 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה