כתב אישום: שיקרה שהיא בהריון על מנת שלא תפוטר



על פי כתב האישום הציגה הנאשמת בפני מעסיקה מצג שווא לפיו היא בהריון ובכך נמנעו פיטוריה לתקופה של שנה וחצ

החל מיום 12.4.10, הועסקה הנאשמת במסגרת "מילוי מקום" במשרד התחבורה בירושלים. ביום 17.10.10, נמסרה לנאשמת ממעסיקיה, הודעה על סיום העסקתה במשרה, וזאת, בין היתר, עקב חזרתה של העובדת הקבועה, אשר את מקומה מילאה הנאשמת.

עם קבלת ההודעה על סיום העסקתה, הודיעה הנאשמת לממונים עליה כי היא בהריון, וזאת בידיעה כי מדובר בהודעה כוזבת ובמטרה למנוע את סיום העסקתה. לאור הודעתה, דרשו מעסיקיה אישור רפואי המוכיח כי הנאשמת אכן בהריון.

לצורך המצאת האישור הנדרש פנתה הנאשמת לחברתה, אשר הייתה, במועד זה, בחודש הרביעי להריונה, והפצירה בה כי תבצע עבורה בדיקת שתן, בכדי לקבל תוצאות מעבדה המצביעות על הריון, והכל בכדי להשיג בכזב את האישור הרפואי.

לאחר שקיבלה את תוצאות בדיקת השתן הכוזבת, ביקשה הנאשמת מרופא המשפחה בקופת החולים להנפיק עבורה את האישור הרפואי,  אולם בקשתה נדחתה, והובהר לה כי האישור הרפואי יינתן רק על סמך בדיקת דם. 

או אז פנתה הנאשמת בשנית לחברתה, והפצירה בה להגיע עמה לביצוע בדיקת דם בקופת חולים. החברה ביצעה את בדיקת הדם תוך שהיא משתמשת בהפניה שניתנה לנאשמת, ומזדהה בכזב בשמה של הנאשמת.

ביום 28.10.10, הגיעה הנאשמת לרופא המשפחה, וקיבלה ממנו את האישור הרפואי, אותו הציגה למעסיקיה במשרד התחבורה. כתוצאה ממצג השווא שהוצג על ידי הנאשמת, נמנעו פיטוריה לתקופה כוללת של שנה וחצי.

במעשים אלו קיבלה הנאשמת במרמה בנסיבות מחמירות, זכויות אשר אינן מגיעות לה על פי דין,  וכן הביאה את חברתה לידי עשיית עבירת התחזות.

פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד ג'ניה קליימן, הגישה נגדה לבית משפט השלום בעיר כתב אישום בגין קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ושידול להתחזות.

תמונה: flash 90

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה