מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו: "חלה ירידה במספר המתפרעים בבירה"



הממשלה אישרה היום (יום א') את התיקון לחוק העונשין המחמיר את הענישה על מידיי אבנים לעבר כלי תחבורה. בתוך כך, בדיון בוועדת הפנים של הכנסת רב ניצב יוחנן דנינו, מפכ"ל המשטרה "יש ירידה משמעותית במהומות בעקבות תגבור השוטרים"

על רקע המהומות ואירועי הפרות הסדר בבירה אישרה הבוקר (יום א') הממשלה את התיקון לחוק העונשין במטרה להחמיר את הענישה על מיידי האבנים לעבר כלי תחבורה. לפי התיקון, הסעיפים החדשים יאפשרו הטלת עונשים של עד 20 שנות מאסר על המיידה או יורה אבן או חפץ אחר אל כלי רכב.

בתוך כך, גם התכנסה היום ישיבה של ועדת הפנים של הכנסת המוקדשת להתפרעויות מצד ערבים בעיר בחודשים האחרונים. הדיון הדחוף בא בעקבות ניסיון ההתנקשות ביהודה גליק, בהשתתפות המפכ"ל וראש העיר. יו"ר הוועדה ח"כ מירי רגב: "המוסלמים הקיצוניים צריכים להבין שלא יקבלו פרס על אלימות". 
ח"כ מוטי יוגב התפרץ לדבריו ואמר "מדווחים לך דיווחי שקר, הכוחות בשטח לא יודעים את המציאות בשטח. אם לא נדע את הבעיה, לא נדע לפטור את המצב. מי שסבור שלא היו אבנים בסילוואן בימים האחרונים כנראה שהוא לא מחובר למציאות". "אתה עומד מאחורי דברים שהם שקר ואינך מחובר למציאות". אמר ח"כ יוגב.

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת אמר כי "תופעת יידויי האבנים בלתי נסבלת ולא נשלים איתה. המשטרה פועלת בשטח כבר שבוע וחל שינוי במגמה. אני באמת רואה התחלה של שינוי". 
במקביל, התבצע ידויי אבנים לעבר אוטובוס בסולטן סולימאן. מהמ שטרה נמסר כי נגרם נזק לשמשה. בנוסף, בפעילות של כוח משטרה ומג״ב ברחוב אשר וינר נצפו 2 צעירים כשהם מיידים אבנים לעבר כלי רכב הנוסעים בכביש ומסכנים אותם. הכוח החל לרדוף אחר השניים, במהלך המרדף נעצר קטין כבן 14.5 תושב צור באהר, השני נמלט ומעצרו צפוי בהמשך.

מהמשטרה נמסר כי משטרת ירושלים תמשיך בביצוע מעצרם של פורעי החוק והסדר המסכנים חיי אדם, גם אם יימלטו לבתיהם.

תמונה: flash 90

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה