גשר טדי להולכי רגל נפתח הבוקר



בהשקעה כספית בסך 12 מיליון שקלים גשר טדי להולכי רגל, אשר נבנה כחלק מפרויקט של הארכת כביש בגין דרום, נפתח הבוקר (יום א') לתנועה

הגשר אשר עבודות בנייתו נמשכו כשנתיים,  מחבר בין קניון מלחה (ירושלים) לאצטדיון טדי וישמש את הבאים במעבר בין שני צידי כביש בגין דרום, המבוצע בימים אלו.

מפתח הגשר (המרחק בין העמודים שעליהם נשען הגשר) הינו כ-100 מטרים ורוחבו

כ-7 מטרים. מדובר בגשר פלדה אשר מורכבות ביצועו ודרישות האיכות הגבוהים חייבו את הקבלן המבצע, מרדכי בנימין, לייצר חלקים מרכזיים בשלושה מפעלים שונים (מוטות הפלדה ייצרו במפעל באנגליה).

מדרך הולכי הרגל (החלק עליו יצעדו) עשוי מעץ "איפה" מושקע המעניק מראה חדשני ויוקרתי לצד נוחות בהליכה.

גשר טדי עובר מעל 12 נתיבי תנועה של כביש בגין דרום החדש ויהווה מעבר בטוח להולכי רגל בין שני צידי הכביש. עם פתיחתו של הגשר יפורק המעבר הקרקעי הזמני, אשר חצה את תוואי הכביש החדש ובכך יתאפשר סלילתו הסופית. לגשר נגישות מלאה לנכים ולבעלי מוגבלויות והוא צפוי לשרת את כל באי קניון ירושלים מצד אחד ומצדו השני את כל באי היכל הפיס ארנה ירושלים ואצטדיון טדי.

הגשר הוא מונומנט אדריכלי והנדסי מרשים שתוכנן על ידי המהנדס אוסקר סירקוביץ, מתכנן גשרים ידוע בעל ניסיון של חמישים שנה בתחום, שתכנן בין היתר את  הרכבל שבמצדה, גשר הולכי הרגל בדרך חברון ועוד.

על מנת להבטיח את יציבות הגשר, ביצעה חברת מוריה בדיקות העמסה מקיפות שכללו בדיקת העמסה סטטית, המדמה קיבולת מלאה של הולכי הרגל לכל אורך הגשר, העמסה דינאמית וכן בדיקת עומס על כל מעקות הבטיחות.

 גשר טדי הינו חלק מפרויקט בגין דרום המבוצע על ידי חברת מוריה במימון משרד התחבורה ועיריית ירושלים ועלותו מעורכת בכ-1.25 מילארד שקלים.

ציר בגין הינו כביש עורקי דרום – צפון ברמה של כביש פרברי מהיר המחבר את השכונות השונות של העיר ברמת שירות גבוהה. כיום הציר פתוח לתנועה בקטע שבין אזור כביש 443 בצפון למלחה בדרום.

הפרויקט הנוכחי של חברת מוריה משלים את הקטע הדרומי של הציר - מאזור מלחה ועד לרחוב רוזמרין שבשכונת גילה, כאשר מטרות הפרויקט הינן שיפור זרימת התנועה לאורך כביש בגין הקיים, שיפור הנגישות של השכונות הדרומיות, שיפור הנגישות המקומית לאזור מלחה מכיוון דרום, שיפור זרימת התנועה האל אזוריות והגישה לכיוון בגין הקיים ובכלל זאת לבאים מכביש מספר 60.

השלמתו של המקטע הראשון בכביש בגין דרום החדש מצומת גולומב עד לתחנת הרכבת מלחה אמורה להתבצע עד לסוף חודש נובמבר הקרוב.   

דורון נויוירט, מנכ"ל חברת מוריה מציין כי :"גשר טדי הינו  פרויקט הנדסי מורכב, מאתגר וייחודי מסוגו בארץ מבחינת המבנה הקונסטרוקציוני שלו, המורכב מפלדה ובטון ביחד. הגשר החדש מהווה שדרוג משמעותי לגשר הולכי הרגל הקודם שהיה במקום ושהוסר במסגרת פרויקט כביש בגין דרום. עבודת הקמת הגשר מצריכה מיומנות גבוהה והיא מבוצעת בצורה אחראית וזהירה. הקמת גשר טדי מהווה נדבך נוסף בהתקדמות הכוללת של פרויקט כביש בגין דרום. ללא ספק גשר הולכי הרגל הוא הפנינה הארכיטקטונית וההנדסית המבוצעת בכביש בגין דרום".

 

תמונה: ששון תירם


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה