שיפור במצבו של יהודה גליק



מבית החולים שערי צדק נמסר הערב (יום ה') כי חלק שיפור במצבו של יהודה גליק, אך הוא עדיין לא יצא מכלל סכנה. בתוך כך תתאפשר מחר כניסת מתפללים מעל גיל 50 להר הבית

מנהל המחלקה לכירורגיה כללית בבית החולים שערי צדק, פרופ' פתחיה רייסמן, אמר הערב (יום ה') כי ישנו שיפור במצבו של יהודה גליק. אך הדגיש כי הוא עדיין לא יצא מכלל סכנה "מר גליק הגיע אלינו לפני פחות מ24 שעות במצב קשה מאוד. הוא עבר ניתוח חירום שנשמך מספר שעות כי להציל את חייו. היום בשעות הבוקר הייתה הרעה נוספץ במצבו שהצריכה ניתוח נוסף, בהמשך הוא ערב בדיקת סיטי כלל גופנית שלא הראתה לשמחתנו פגיעות נוספות. הוא עוד יצטרך לעבור עוד ניתוח אחד או יותר. בשעות האחרונות אפשר לומר שמצבו הולך ומשתפר ואנו קצת יותר אופטימיים ממה שהיינו אתמול בלילה".
בתום הערכת מצב בראשות מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ׳יקו) אדרי, החליט מפקד המחוז להחזיר את השיגרה להר הבית בהתאם לסטאטוס קוו הקיים ובכפוף להערכות מצב מבצעיות.

כזכור היום (יום ה') נאסרה כניסת מבקרים ומתפללים למתחם הר הבית. על כן החליטמפקד המחוז לחזור מחר לשגרה, אך עם זאת, בעקבות מודיעין שהתקבל במשטרת ירושלים על כוונות של צעירים ערבים להפר את הסדר מחר יום ו׳ עם סיום התפילות בהר הבית, החליט מפקד המחוז לאשר לגברים מעל גיל 50 להתפלל מחר בתפילת יום השישי בהר הבית ונשים בכל גיל. 

מפקד המחוז קורא לכלל הציבור לגלות אחריות, לשמור על הסדר והשקט.

כוחות משטרה ולוחמי מג״ב רבים פרוסים בעיר ירושלים בדגש למזרח העיר ונק׳ החיכוך. כוחות המשטרה יתוגברו סביב העיר העתיקה, סמטאותיה ובסמוך לכותל והר הבית.

מהמשטרה נמסר כי היא תגלה אפס סבלנות כלפי כל נסיון להפר את הסדר, תמשיך לפעול בנחישות ותגיב במהירות וללא פשרות אל מול  כל נסיון שכזה, במטרה לשמור על הסדר, הביטחון והשקט בעיר.

בתוך כך, שוטרי תחנת שפט זיהו 2 צעירים ערבים שיידו אבנים לעבר כביש עוזי נרקיס. מהמשטרה נמסר כי לא נגרם נזק ולא נפגע איש.
השוטרים תפסו את הצעירים תושבי שועפט, האחד קטין כבן 14 שהועבר לחקירה והשני קטין בן 11 שהינו מתחת לגיל האחריות הפלילית, הועבר דיווח לגורמי הרווחה והוא נשלח לביתו בליווי הוריו.

כמו כן, משטרת ירושלים השלימה היערכותה להלווית המחבל שנורה היום בשכונת אבו טור לאחר שפתח באש לעבר לוחמי הימ״מ שבאו לעוצרו. ההלוויה תתקיים בהתאם לסיכום עם המשפחה בשעה 23:00 ובהשתתפות 45 אנשי משפחה. המשטרה נערכת עם כוחות מתוגברים של שוטרים, לוחמי מג״ב, שוטרי יס״מ גלויים וסמויים ותפעיל אמצעים טכנולוגיים לאיתור מתפרעים ומניעת הפרות סדר. המשטרה תפעל בנחישות ולא תאפשר כל הפרת סדר שהיא.

 

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה