נעצר חשוד ברצח נועה איל



הותר לפרסום כי המשטרה עצרה לפני כשבועיים גבר בן 38 משכונת רמות בירושלים, אב לשניים, בחשד שאנס ורצח את נועה איל בפברואר 1998. החשוד ברצח התגורר אז ליד ביתה של נועה איל

פוענח הרצח משנת 1998: 16 שנה עברו מאז נאנסה ונרצחה נועה איל בת ה-17. כזכור, בפעם האחרונה שנראתה הייתה כשהיא המתינה לאטובוס לביתה ברמות.

לפני כשבועיים הודיעה המשטרה כי ישנה התפתחות דרמטית בחקירת הרצח ואילו היום (יום ג') הותרו לפרסום פרטים נוספים אודות הרצח. היחידה המרכזית של מחוז ירושלים עצרה חשוד באונס וברצח, תושב ירושלים בן 38, חשמלאי, נשוי ואב לשתיי בנות.

דגימת DNA שנלקחה מהחשוד, בצורה מתוחכמת , נמצאה מתאימה לדגימות שנאספו בזירת הרצח ושייכות לאנס.  קרוב משפחה של החשוד ברצח נעצר לפני כשנה אז נלקחה ממנו דגימת די אן איי לאחר הבדיקה ראו במשטרה שיש התאמה חלקית לדי אן איי שנמצא בזירת הרצח. לפני כשבועיים עצרה המשטרה את החשוד ברצח באמתלה אחרת ולקחה דגימת די אן איי מהכוס אותה שתה. כמו כן, הטלפון הסלולרי שלו אוכן בזירת הרצח בליל הרצח ב-1998.

עו"ד דינו של החשוד, יהודה שושן אמר היום "האירוע הזה קרה לפני שנים אל מעטות, הסיפור הזה זעזעה את מדינת ישראל וליבי על המשפחה. באשר לחשוד אותו אני מייצג. לפני כשבועיים הוא נעצר והוארך מעצרו מפעם לפעם. באשר לפרטי החקירה החשוד מוסר כי הוא לא הכיר את החשודה והתרועע עימה. אנחנו מבינים ישנם פרטים כפי שנחשפו בפרוטוקול מדובר בראיות שאין ספק שיהיה לנו קשה להתמודד עימן אך המציאות לימדה אותנו וניסיון הערב שגם ראייה כמו טביעת אצבע או DNA יכולה להיסתר או על ידי עניין טכני או על ידי שרשרת כזו בבדיקה. בואו לא נשכח שיש פה אבולוציה של 16 שנה והדברים האלה התפתחו אל בכדי מפעם לפעם באותן תקופות. אנחנו צריכים לעמוד על דיוקם של דברים ונעשה זאת לאחר שנקבל את חומר החקירה, לאמת אותו בצורה וודאית".

עו"ד שושן הוסיף פרטים נוספים על הנאשם באונס וברצח ואמר "מדובר באדם עם רקע לא פשוט בילדותו שמאז שנישא הוא מנהל חיים נורמטיבים לחלוטין. הוא עובד במקום מסודר וזה נחת עליו ברעם ביום בהיר. המצב של אשתו וילדיו לא פשוט. הוא נמצא בדיכאון עמוק".  

מהמשפחה של נועה אייל ז"ל נמסר היום "לפני אי אלו ימים, קיבלנו ידיעה מאנשי המשטרה , על התפתחות משמעותית בחקירת הפרשה של נועה שלנו זיכרונה לברכה.כולנו מוצפים עכשיו בזיכרונות קשים  מהימים ההם, לפני כ- 17 שנה. תקופה ארוכה  של תעלומה בלתי פתורה. היום התגלמות הרוע לבשה פתאום פנים. העובדה הזאת,  טלטלה אותנו והכתה אותנו בתדהמה אנחנו , בני המשפחה, מבקשים מכם , אנשי התקשורת, להבין ולכבד את מצבנו הרגיש. אנו זקוקים להרבה שקט ומנוחה, על מנת לעכל ולהבין כיצד להתמודד עם התמונה המשתנה. אנחנו  יודעים שהמשטרה לא ויתרה כל השנים, ופעלה בכל דרך כדי לפענח את המקרה. זהו חוב מוסרי של המשטרה , בראש בראשונה לנועה ,למשפחה, ולציבור כולו בחברה דמוקרטית מתוקנת. זהו הישג מרשים למשטרה. אנו רוצים לחזק את הפרקליטות ואת המשטרה ולהעביר להן את תמיכתנו בכל שלבי החקירה שבדרך".
 
חברה של נועה איל ז"ל אמרה היום בראיון לרדיו ירושלים, בתכנית 'בדרך הביתה' יערה מזרחי "אני זוכרת את היום הזה והיום שאחרי הרצח זה היה יום נורא משונה, במהלך החיפושים הייתה תחושה שזו טעות ושאולי נגלה שנועה נרדמה איפשהו. האמת זמאוד קשה לקחת משהו מהסיפור הזה, אנחנו החברים היינו בטראומה מאוד רצינית והיום הזה פותח את הפצע הזה מחדש, זה דבר נורא קשה להקל אותו. עברו בדיוק 17 שנה, מאז שהיינו בנות 17. זה סיפור שמלווה אותי שנים וילווה אותי תמיד. לאורך השנים אנחנו גם שומרים על קשר עם המשפחה של נועה". 
 
כזכור, בערב הרצח, בפברואר 1998, יצאו נועה וחברה אלדד בריברום מקולנוע במרכז ירושלים לאחר שצפו בסרט. הם הלכו יחד לתחנת אוטובוס בכיכר הדווידקה, שם נפרדו. היא נשארה לחכות לאוטובוס בתחנה, ואילו אלדד המשיך לתחנה סמוכה. בזמנו עד שזיהה בעיתונים את תמונתה סיפר שראה אותה נכנסת למכונית ולפני כן משוחחת עם הנהג.

הוריה ששמו לב בבוקר למחרת כי היא לא שבה הביתה פתחו בחיפושים אחריה, גופתה כאמור נמצאה ביער רמות ולאחר מכן התברר לחוקרי המשטרה שהיא נאנסה לפני שנרצחה.

במהלך השנים חקרה המשטרה מספר כיוונים, אך זהות הרוצח מעולם לא התגלתה. שנים לא הצליחו לפענח מי רצח וביתר את גופת הנערה. בזמנו, על פי החקירה, זמן קצר לאחר שירדה מקו אוטובוס בבירה עלתה נועה אייל על טרמפ. במהלך הנסיעה סטה הנהג מהמסלול, והובילה בכוח ליער רמות הסמוך, שם נהג בה באלימות פיזית ומינית ורצח אותה. לאורך השנים היה החשד המרכזי כי הרקע לרצח לאומני.

 

תמונה ראשית: מתוך דף הפייסבוק לזכרה "נועה שבלב", תמונה ראשונה בגוף הכתבה: באדיבות המשפחה, תמונה שנייה בגוף הכתבה: עו"ד יהודה שושן, המייצג את החשוד. 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה