החשוד בירי עבד במסעדה במרכז בגין באותו ערב



מועתז חיג'אזי החשוד בניסיון הרצח עבד במטבח במרכז בגין, סיים את עבודתו לפני הפיגוע, המתין בחוץ ליהודה גליק וכשזה יצא אימת את זהותו ירה בו ונמלט באופנוע לאבו טור, כמה שעות לאחר מכן חוסל ע"י כוחות הביטחון. בתוך כך, ירי זיקוקים לעבר משטרה בעיר העתיקה

בפעילות משותפת של משטרת ירושלים ושירות הבטחון הכללי, הגיע הבוקר (יום ה') כוח ימ״מ לשכונת אבו טור לביצוע מעצר של החשוד במעורבות באירוע הירי אתמול לעבר יהודה גליק. עם הגעת הכוח לביתו, החל החשוד לירות לעבר הכוח שהשיב באש וחיסל אותו. 
החשוד הוא מועתז חיג'אזי, פעיל ג'יהאד איסלאמי שריצה 11 שנות מאסר בישראל.
 

כאמור, במהלך ניסיון המעצר באבו טור, הוא פתח באש לעבר כוחות המשטרה ונורה למוות. כמו כן, מחקירה ראשונית התברר כי החשוד עבד במסעדה במרכז מורשת בגין, סיים משמרת, ירה ביהודה גליק ארבעה כדורים ונמלט לביתו באבו- טור.  טל רוזנצוויג, מנהל המסעדה "אני רוצה לאחל החלמה מהירה ורפואה שלמה ליהודה גליק, כולנו מתפללים לשלומו. אנו המומים בדיוק כמו כולם בסיפור הזה. אני קרוב ל14 שנה בירושלים וירושלים היא מקום שעובדים בו יהודים לצד ערבים במאות עסקים. והמציאות המורכבת הזו היא ידועה לכולם, אני משתף פעולה בחקירה של המשטרה, העובד המדובר עבד אצלנו כשנה".  
 
כוחות משטרה ולוחמי מג״ב פרוסים בשכונה וברחבי העיר לשמירה על הביטחון. יידוי אבן לעבר אוטובוס בסולטן סולימאן, מהמשטרה נמסר כי נגרם נזק לאוטובוס ואין נפגעים. כוח שוטרי מרחב קדם ולוחמי מג״ב שזיהו את מיידה האבן, רדפו אחריו ועצרו אותו. החשוד קטין כבן 17 ממחנה הפליטים שועפט, הועבר לחקירה. מאוחר יותר ברחוב המג׳לס בעיר העתיקה נורו זיקוקין בכינון ישיר לעבר כוח משטרה ומג״ב. שוטרי מרחב דוד ולוחמי מג״ב עצרו ״על חם״ את יורה הזיקוקין.  מדובר בצעיר ערבי כבן 20 תושב העיר העתיקה.
מהמשטרה נמסר כי החשוד הועבר לחקירה במרחב דוד. ותיירת נפגעה קל כתוצאה מירי הזיקוקים. מאוחר יותר בג'בל מוכבר ניסו מספר צעירים ליידות אבנים לעבר כוח משטרה ומג"ב, כוח משטרה פיזר את המיידים 

משטרת ירושלים מדגישה כי תגלה אפס סבלנות כלפי כל אירוע של אלימות והפרת הסדר. תפעל בנחישות למעצר הפורעים ותביאם לדין.

במסגרת מבצע ״שומרי החומות״ פרוסים כוחות רבים של שוטרים, לוחמי מג״ב, יס״מ ויחידות מיוחדות הפועלים בכלל העיר ובדגש למזרח העיר ונק׳ החיכוך. במסגרת הפעילות משולבים אמצעים טכנולוגיים מגוונים המסייעים לכוחות הפועלים בשטח.

בתום דיון הערכת מצב שקיים ראש הממשלה נתניהו יחד עם שר הביטחון יעלון, השר לביטחון פנים אהרונוביץ' וראש השב"כ יורם כהן, הוחלט כי מהלילה ייסגר הר הבית לכניסת מתפללים יהודים וערבים כאחד - עד להודעה חדשה.

ד"ר עופר מרין, מנהל יחידת הטראומה בבית החולים שערי צדק בירושלים, סיפר הבוקר כי מצבו של יהודה ממשיך להיות קשה והבוקר יעבור בדיקות הדמיה לבחינת היקף פגיעתו. מצבו עדיין קשה מאוד ונשקפת סכנה לחייו. 
ח"כ משה פייגלין (הליכוד) הגיע להר הבית, אך כניסתו נמנעה בעקבות ההחלטה לסגור את המתחם למבקרים ומתפללים. פייגלין טען כי "מדובר בפרס לטרור, המתנקש השיג את יעדו - יהודים לא נמצאים היום בהר הבית".



בתוך כך, על גדר חיצונית של בית ספר בשכונת פת בומרכז המסחרי רוססו משפר כתובות גרפיטי "מוות לערבים.

 

המפכ״ל רנ״צ יוחנן דנינו אמר הבוקר במפגש עם לוחמי הימ״מ : ״על פעילי הטרור למיניהם לדעת שידם הארוכה של כוחות הביטחון תגיע בסופו של דבר לכל אחד. המעגל שנסגר הבוקר על ידי מידע מודיעיני של ימ״ר ירושלים, בחקירה משולבת עם שב״כ ובביצוע של לוחמי הימ״מ הוא אותו מעגל שנסגר לא מזמן עם רוצחי הנערים,  כך היה וכך יהיה. שיתוף הפעולה בין הגופים הוא מירבי והכרחי באופן שנותן תוצאות , כפי שניתן לראות, אם לא בטווח הזמן מיידי, בטווח הזמן הארוך.

המפכ״ל חיזק את אלפי השוטרים ולוחמי מג״ב שפועלים בימים אלה בירושלים, מסביב לשעון, ואמר כי השוטרים ימשיכו לעשות עבודה משמעותית וחשובה לשמירה על בטחונם של תושבי ירושלים ותושבי המדינה בכלל".

ניצב עמוס יעקב מפקד משמר הגבול התייחס הבוקר לפעילות הימ״מ באבו טור, במהלכה חוסל מחבל החשוד בניסיון ההתנקשות ביהודה גליק: ״פעם אחר פעם, לוחמי הימ״מ מוכיחים שיש לעם ישראל על מי לסמוך. פעילות זו לכשעצמה היא הוכחה נוספת לכך שהזרוע הארוכה של כוחות הביטחון תגיע לכל פעילי הטרור באשר הם״.


 
תגובת שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, בעקבות ניסיון ההתנקשות ביהודה גליק אמש: "ניסיון ההתנקשות ביהודה גליק הוא שלב נוסף וחמור בהסתה הפלסטינית המתמשכת נגד יהודים וכלפי מדינת ישראל. כשאבו מאזן מפיץ דברי שקר ושטנה בנוגע לזכותם של יהודים בארצם ולחופש הפולחן שלהם, התוצאות הן טרור כפי שהתרחש אתמול כלפי יהודה גליק. זה אבו מאזן וזו הרשות הפלסטינית בהנהגתו. זו הוכחה נוספת למה שאנו שבים ומוכיחים פעם אחר פעם: הסכסוך אינו רק טריטוריאלי, אלא קשור לאי ההכרה הפלסטינית לזכותנו לחיות כאן באיזשהו גבול. אני קורא לשמור על איפוק בירושלים ובכלל. כוחות הביטחון ימשיכו לרדוף אחר כל המחבלים ושולחיהם - ויניחו עליהם את ידם. אני מכיר היטב את יהודה גליק ואת מסירותו, ומאחל לו החלמה מהירה".

תמונות: flash 90

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה