הסכסוך בהדסה: ד"ר לאוניד אידלמן: "ההנהלה לא עומדת בהתחייבויות שלה"



האם הדסה בדרך למשבר נוסף? רופאי הדסה הכריזו אתמול (יום ב') על סכסוך עבודה בטענה שהנהלה מנהלת מאבק כנגד הרופאים. ד"ר לאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית "ההנהלה מתנהגת כאילו אין יחסי עבודה"

ההסתדרות הרפואית הכריזה על סכסוך עבודה בבתי החולים הדסה עין כרם והר הצופים.

היום (יום ג') בכתנית בדרך הביתה עם שלום אורן סיפר 
ד"ר לאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית על הסיבות להכרזה "אנחנו הכרזנו על סכסוך עבודה מכיוון שהנהלת הדסה מנהלת כעת מאבק נגד רופאים ומתנהגת כאילו אין יחסי עבודה ואין היסטוריה של יחסי עבודה של שנים. הם באים במהלכים בניגוד להסדר שנחתם שהסכם הבראה. הרופאים חתמו והתחייבו לתרום מיליונים של שקלים, מול זה ההנהלה לא עומדת בהתחייבויות שלה, ולנו לא נותרה ברירה והכרזנו על סכסכוך עבודה. בשבועיים האלה אנחנו מנסים להגיע להידברות ואנחנו מקויים שזה יהיה בעזרת בית הדין".
 
בתגובה לדבריו של ד"ר אידלמן אמר פרופסור יורם וייס, מנהל בית החולים, "אחד הדברים שנחתמו בהסכם ההבראה הוא צמצום בתקנים, ואנחנו חייבים לעמוד בזה, אני חושב שבית החולים שיש לו 900 ויותר עובדים יכול לעמוד בפיטורים של 30 עובדים. אנחנו לא חושבים שאנחנו זקוקים לכמות רופאים שיש לנו במקצועות מסויימים. בית החולים עבר טלטלה אדירה והכרזה על סכסוך עבודה יוצרת עוד פעם אכזבה בקרב החולים שרוצים לבוא לבית החולים. בית החולים חזר לפעילות מלאה ואני מבין את העוגמה ואני חושב שאנחנו מחוייבים לקיים את ההסכם במלואו, כי אם לא נעמוד בפן אחד יבואו גורמים נוספים ויבקשו הקלות". 

תמונה: שביתת העובדים בהדסה שנה שעברה 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה