אהרונוביץ בסיור בסילוואן: "המטרה היא להחזיר את השקט לירושלים"



השר לבטחון פנים, יצחק אהרונוביץ סייר היום (יום ג') בסילוואן ובהר הזיתים במהלך הסיור התייחס השר למצב הביטחוני בעיר ואמר "המטרה היא להביא לצמצום ניכר של זריקות אבנים והפרות סדר", מאוחר יותר יידוי אבנים לעבר שער שכם, נוסעת נפצעה קל

על רקע המתיחות בירושלים היום (יום ג') בשעות בבוקר סייר השר לבטחון פנים בסילוואן ובהר הזיתים. השר התייחס למצב הבטיחוני בעיר, לאירועי הפרות הסדר כמו גם להרחבת הפעילות המשטרתית. 

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ : "היום במהלך הסיור מצאתי את השוטרים, לוחמי משמר הגבול, מפקדי הגזרות, מפקד המחוז רתומי משימה, יודעים בדיוק מה צריך לעשות מבינים את גודל האחריות ועובדים בצורה מקצועית, אחראית עם מיטב שיקול הדעת ואני חייב לציין את זה לטובה. אחרי מספר ימים. אני גם לא הגבלתי את משך השהייה של הכוחות אמרתי כמה שיצטרכו ואם יצטרכו חודשים זה יהיה חודשים,  ולכן אני לא רואה את הפתרון שנגמר ביום ויומיים ושבוע. צריך לתת לזה זמן הפעילות היא בעיקר של נוכחות, בולטות, מודיעין, הרבה בלונים באוויר מתבצעים מעצרים ועוד יעצרו. שירות הביטחון הכללי הוא שותף מלא לפעילות המשטרתית ואנחנו נמשיך לתת את הביטחון. המטרה היא להביא לצמצום ניכר של זריקות אבנים והפרות סדר בירושלים, ולהחזיר את השקט לירושלים ולעוטף. אני רוצה שכולם יסתובבו חופשי בעיר ובשכונות וככה הייתי רוצה לראות את העיר עובדת. אי אפשר להסתיר את הזריקות, בקבוקים וגם את הזיקוקים, לגביי הזיקוקים אני אקדם חקיקה לגביי הבאת הזיקוקים האלה לישראל. יש עדיין זריקות פה ושם, הכוחות מונחים לאתר לתפוס ולהפסיק את הירי יש צמצום ניכר אבל אנחנו עדיין צריכים לטפל באותם מפירי סדר".

בנוגע לעלייתו של ראש העיר ניר ברקת, הבוקר להר הבית ולאישים נוספים ציין השר "כל מי שרוצה להעלות להר הבית יוכל לעשות זאת, הסטאטוס קוו ישמר אנחנו פשוט נאפשר זאת בתיאום עם המשטרה". אתמול כזכור ביקר בהר הבית ראש ממשלת הפיוס הפלסטינית ראמי חמדאללה, לכך הגיב השר שהמלצותיו בנושא זה זה הוא מעדיף שישארו בשיחתו עם ראש הממשלה. 

בנוגע לתנועה האיסלמית ציין השר לביטחון פנים; "אנחנו עוקבים אחריה, התנועה היא אחד הגורמים שמתסיסים פה את העיר, אני אגבה את אלה שתומכים להוציא את התנועה האיסלמית אל מחוץ לחוק.

כזכור, ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) הגיש היום (יום ג') את חוק התנועה האיסלמית שיוציא את התנועה מחוץ לחוק ויאסור עליה פעילות במסגרת הארגון. ח"כ אלכס מילר: "הפלג הצפוני בראשות ראאד סאלח חותרים כנגד מדינת ישראל, הם הבסיס לכל המהומות בירושלים, נוציא אותם מחוץ לחוק ובכך נמנע את הקשר ההדוק שלהם לחמאס".

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: לאחרונה אנו עדים להעצמת אסלאם הקיצוני באזורינו, הזורע הרג והרס רב, תוך חיסול שלטון החוק. הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית חותר בגלוי תחת ריבונותה של מדינת ישראל תוך שימוש ציני במוסדותיה וערכיה הבסיסיים של מדינה יהודית ודמוקרטית. לאורך הזמן אנו עדים לכך שפעילות הפלג הצפוני מביא להתפרצות של אלימות ולהתססה בקרב המיעוט הערבי בישראל, תוך קיום  יחסים הדוקים עם ארגון הטרור חמאס. פעילות זו הרסנית אף יותר, כיוון שהיא נעשית מתוך מוסדות המדינה. מוטלת עלינו חובה להגן על ערכי מדינת ישראל ולפועל בנחישות למניעת תופעות אלו בחברה ישראלית, מתוך עקרון של דמוקרטיה מתגוננת. עלינו להציב רף מוסרי וחוקי מול זכות חופש ההתארגנות וההתאגדות הקיים בבסיס של כל חברה דמוקרטית . מטרת החוק היא להוציא את פלג הצפוני של התנועה האסלאמית מחוץ לחוק ולאסור על קיום כל פעילות במסגרת הארגון ושלוחותיה.   

שעות ספורות לאחר הביקור של השר אהרונוביץ, אבנים יודו לעבר אוטובוס בשער שכם, נוסעת נפצעה קל. נעצר חשוד במעשה ומהמשטרה נמסר כי נמשכות סריקות לאיתור חשודים נוספים. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה