רופאי הדסה הכריזו על סכסוך עבודה



חמישה חודשים לתכנית ההבראה ונדמה היה כי המשבר בהדסה הסתיים, אך כעת הרופאים מכריזים על סכסוך עבודה, מה שיאפשר לרופאים לנקוט בעיצומים בעוד שבועיים

ההסתדרות הרפואית הכריזה על סכסוך עבודה בבתי החולים הדסה עין כרם והר הצופים. לדברי הארגון, הסכסוך הוכרז בעקבות הפרה של הסכמי העבודה הקיבוציים עם העובדים על ידי ההנהלה. לדבריהם "על רקע כישלון הניסיונות להגיע להידברות והסכמות".
בתוך כך, מנהל חדר המיון, ד"ר עבד אל עזיז דראוושה, התפטר מתפקידו. 
 

בהודעה שהוציאה ההסתדרות הרפואית ומנתה את הסיבות לסכסוך צויין  כי "התנהלות המעסיקה- הדסה נעשית בחוסר תום לב ובדרך שמנוגדת ליחסי העבודה הקיבוציים רבי השנים שקיימים בין הצדדים". לטענתם של הרופאים "ישנו ניסיון כוחני לחתור תחת יחסי העבודה הקיבוציים ולכרסם בעבודה המאורגנת בהדסה, תוך פגיעה בזכות ההתארגנות של הרופאים וניסיון להפוך את הדסה למקום עבודה לא מאורגן". 

עוד הוסיפו כי "קבלת החלטות חד-צדדיות שיש בהן כדי להשליך על תנאי עבודתם וזכויותיהם של הרופאים, תוך התעלמות מהארגון היציג וועדי הרופאים וסירוב לקיים עימם היוועצות ומשא ומתן. התעלמות מהסכמות קודמות שהושגו עם ההנהלה הקודמת תוך פגיעה קשה במרקם יחסי העבודה וביחסים הקיבוציים. ניסיון ההנהלה ליצור דה-לגיטימציה כנגד הוועדים המכהנים והנבחרים של הרופאים ולערער על מעמדם".

במכתב מציינים גם את סירובה של הדסה לחתום על הסכם קיבוצי. 

כזכור, לפני כשבוע עלה לכותרות המרכז הרפואי בשל ביטול השתלות (שתיים בתוך שבועיים) בבית החולים. עקב סכסוך בין הנהלת בית החולים לבין ד"ר הדר מרחב, מנהל יחידת ההשתלות ומבכירי המשתילים בישראל, שהנהלת בית החולים מנסה לפטרו.

מהדסה נמסר בתגובה "עסקינן בניסיון נואל חסר תום לב של הר"י לפתוח את הסדר הנושים ולהתערב בניהול בית החולים של הדסה. הנהלת הדסה והדירקטוריון, מחויבים לתנאי והוראות הסדר ההבראה שאושר על ידי כל הנושים, ובכלל זה הר"י והוועדים, לעמידה ביעדי התייעלות הכוללים צמצום 30 משרות רופאים בכירים מיוני ועד סוף אוקטובר כמקבל ביטוי בסעיף 4.2 להסדר. במקום לסייע להנהלה לפרופ' תמר פרץ מ"מ המנכ"ל,  להוציא לפועל את המתחייב מהסדר ההבראה. דווקא ועדי הרופאים הבכירים בחרו להכשיל את הסדר ההבראה מטעמים המקבלים ביטוי בהליכים המשפטיים אשר הוגשו שכל  טענותיו נדחו אחת לאחת על ידי בית המשפט המחוזי . זאת אף מבלי שהדסה נדרשה לענות כלל לעתירה, בגין הטענות חסרות הבסיס אשר נטענו על ידם בפני בית המשפט . בדרך של הפוסל במומו פוסל, עתה הם ממשיכים לאחוז באותם טענות גם לאחר שבית המשפט דחה את עתירתם והכריזו על סכסוך עבודה. לעניין מכתב מנהלי המחלקות, הנהלת הדסה מצטערת על הדרך בה בוחרים ועד ראשי המחלקות להגיב על הוראות ברורות של בית המשפט המחוזי ולכן אין בכוונת ההנהלה להיגרר להכפשות. יש רק להצטער כי מנהלי המחלקות בחרו לעמוד מאחורי רופא בכיר אשר עבד בהדסה מספר חודשים בודדים ובחר להתפטר מרצונו החופשי לאחר שלא מונה להיות מנהל מחלקה ואף כתב מכתב אשר ניסה  לפגוע בתדמית יחידת ההשתלות בהדסה הפועלת בהצלחה מזה שנים רבות. הנהלת הדסה קבלה את התפטרותו של ד"ר דראוושה".   

 



 
תמונה: flash 90

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה