ברקת: " אסור לנו להיכנע לטרור"



בוועדת הפנים של הכנסת ראש העיר ניר ברקת התייחס למצב בירושלים והציג את את המתווה שיזם וגיבש יחד עם גורמי הביטחון ומשטרת ירושלים למיגור הפרות הסדר בשכונות מזרח העיר

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, הציג בוועדה את המתווה שגיבש: פריסת כוחות משטרה מתוגברים לאורך זמן ובעומק השטח, פיתוח אמצעים טכנולוגיים להרתעה וסיוע לכוחות בשטח, יצירת כוחות משימה משולבים משטרה ועירייה להגברת האכיפה העירונית ומדיניות בית שמאי להחמרת הענישה כלפי מפירי הסדר.

ברקת ציין " כפי שאני אומר כבר חודשים, המצב בירושלים בלתי נסבל ויש לפעול באופן חד וברור כנגד כל תופעת אלימות המתקיימת בעיר.  המתווה שהצגתי היום ייתן לכוחות המשטרה את האמצעים לנצח את מפירי הסדר ולהחזיר את השקט לתושבי הבירה. היום ברור יותר מתמיד כי יש להכניס את כוחות המשטרה אל תוך השכונות הערביות בהן יש הפרות סדר, להציב אותם בנקודות שולטות, בפריסה גדולה ובמערך כוחות משמעותי, להגביר את השימוש באמצעים טכנולוגיים שיביאו להגברת המודיעין ולהחמיר את הענישה כלפי מפירי הסדר. כמו כן תמשיך העירייה בצמצום הפערים ופיתוח השכונות במזרח העיר לרווחת התושבים. אנו פועלים יחד עם המשטרה שנוכל על מנת להחזיר את השקט לעיר ואני אמשיך לעמוד על המשמר ולא אשקוט עד שהביטחון ישוב לירושלים. ביטול ביקורים בירושלים משחק לידיהם של מפירי הסדר. אני קורא לכולם לעלות ולבקר בירושלים ולחזק אותה ולסייע להחזרת השקט לירושלים".

המתווה שגיבש

פריסת כוחות משטרה איכותיים באופן קבוע ולאורך זמן בתוך השכונות בהן יש הפרות סדר.

פיתוח אמצעים טכנולוגיים חדשניים להתרעה, הרתעה וסיוע לכוחות בשטח: בלוני תצפיות, רחפנים כלי טיס בלתי מאוישים המספקים מידע מודיעיני משלים.

יצירת כוחות משימה משולבים למשטרה לעירייה  אשר יתמחו בתאי שטח וישלבו מידע מהאוויר- עם פעילות שיטור בקרקע.

מדיניות בית שמאי מפירי הסדר: החמרת הענישה בחוק ובמדיניות הפרקליטות, שילוב ותאום מערכות האכיפה מדינה- עירייה, הגברת האכיפה העירונית  וטיפול במפגעי רעש וונדליזם.

המשך צמצום פערים במזרח העיר: האצת תשתיות כבישים, צמצום בניית כיתות לימוד, חיזוק שיתופי הפעולה עם המינהלים הקהילתיים.

ברקת ציין כי בירושלים נמשכת שגרת חיים רגילה, נמשכים אירועי התרבות והפנאי והעירייה מקפידה להמשיך בכל הפעילות ממנה נהנים כל תושבי העיר והמבקרים והתיירים.

 

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה