מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו "השקט יבוא ומהר לירושלים"



"היעד שלנו הוא להביא לכאן שלטון חוק ומדובר במשימה לאומית" אומר המפכ"ל דנינו בביקור שנערך היום (יום ד') בשכונת בית חנינא. בסיור השתתפו גם מפקד המחוז החדש ניצב משה (צ'יקו) אדרי וראש העיר ניר ברקת

בתקופה האחרונה סובלת העיר ירושלים מהפרות סדר ידויי אבנים, ירי זיקוקים ובקבוקי תבערה, באזור הר הבית, לאורך תוואי הרכבת הקלה  ובאזורים שונים בעיר.

הבוקר (יום ד') סיירו בשועפט מפכ"ל המשטרה, מפקד המחוז הנכנס וראש העיר. ודנו בהחזרת השקט לבירה ובתכנית משולבת חדשה שיוצאת לפועל. התכנית תכלול תגבור שוטרים ברחבי העיר כמו כן הכנסת אמצעים טכנולוגיים כדוגמת בלוני תצפית שיאפשרו למשטרה שליטה טובה יותר בשטח.

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו "אנחנו יחד עם ראש עיריית ירושלים  ועם מפקד המחוז  רואים בסוגיה זו חשיבות עליונה  וזה הנושא שיעסיק אותנו בתקופה הקרובה  -  איך מחזירים את הביטחון האישי לתושבי ירושלים ולכל מי שעובר בה. איך אנחנו מכניסים תחושת ביטחון בכל רחבי העיר. ואני מתכוון לכל אזורי ירושלים, העיר ירושלים וסביבותיה.

הדבר המרכזי הוא בעצם תכנית משולבת, תכנית שאומרת שאנחנו מתגברים בצורה משמעותית את הכוחות כאן בשטח על חשבון יחידות אחרות ברחבי הארץ אנחנו הצבנו את ירושלים במקום מאוד מרכזי ולכן לקחתי שוטרים ממקומות אחרים ברחבי הארץ ואנחנו שמים אותם פה בירושלים לפרק זמן קצוב. ובפרק הזמן הזה אנחנו רוצים להקים יחידה חדשה וזו החלטה שכבר קיבל ראש הממשלה ואנחנו נקים יחידה שתהיה כאן באופן קבוע.

הדבר השני המשמעותי הוא נושא של שימוש באמצעים טכנולוגים ואני מאוד שמחתי לראות שראש הראשות נרתם לנושא הזה ואתם תראו יותר בלוני תצפית שהתפקיד שלהם לתת לנו טווח ראייה יותר רחב. מפקד המחוז הציג את התכנית ובתוכה יהיו לנו עוד אמצעים טכנולוגיים וללא ספק זה יעשה שינוי מאוד גדול. הדבר הזה ביחד עם כוח המשימה שיקום פה שימצא את הדין עם כל פעילות של הפרות סדר. זה יביא לשקט המיוחל.

המשרד לביטחון פנים וכולם יחד איתנו בתהליך ואנחנו הולכים עם זה קדימה, ואני משוכנע שהשקט יבוא ומהר לירושלים וסביבתה והיעד שלנו היא לא רק שקט אלא להביא לכאן שלטון חוק  גם למקומות שבהם זה בא פחות לידי ביטוי, מדובר במשימה לאומית שכולם שותפים בה".

ראש העיר, ניר ברקת "כולנו יודעים וזה לא סוד שהמצב בירושלים מבחינת ביטחון אישי של תושבים הוא לא טוב, אני יודע שלמשטרה יש את היכולות ולנצח את המלחמה הזו בהפרות סדר. ואני מאמין שברגע שלמשטרת ירושלים יהיו את הכלים המתאימים ואני מאמין שכשיינתן התגבור ונשלב את כול הכוחות הרלוונטיים ואמצעי הטכנולוגיה ואין לי ספק שזה יקרה. השקט הזה הוא כוח הוא חשוב לכלכלת העיר, לתדמית העיר לריבונות  העיר הוא חשוב לכולם ואין לנו ברירה אלא להגיע לשם. אסור לנו לשקוט עד מבחן התוצאה".  

בתוך כך נעצרו הלילה (יום ד') שלושה נערים בני 16-14, תושבי בית חנינא בחשד שיידו אתמול אבנים לעבר כלי רכב ישראלי. 

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה