מקשטים את סוכת הנשיא



נשיא המדינה קישט הבוקר (יום ג') את סוכתו יחד עם ילדי ירושלים לקראת "הסוכה הפתוחה" שתארח את אלפי אזרחי ישראל בחול המועד סוכות

הילדים קיבלו את פניו בשירי חג מסורתיים, איחלו לנשיא חג שמח ושמעו מפי הנשיא ריבלין על סוכת הנשיא: "בית הנשיא הוא הבית של כל העם,ובחג הסוכות אנו פותחים את הסוכה לאורחים מכל מדינת ישראל. ילדים יקרים, אתם ממלאים תפקיד חשוב בכך שאתם מקשטים את סוכתנו. חשוב שכל אחד שבא לבית הנשיא ירגיש שהוא בא לביתו שלו, לבית שהוא סמל. בכל מקום יש ויכוחים אך כולנו עם אחד וכולנו חוגגים את החגים, ביחד".

הנשיא המשיך בשיחתו עם הילדים ואמר:"לכל עם יש את החגים שלו וחג הסוכות הוא חג מאוד מיוחד לעם היהודי- כשיצאנו ממצרים, מבית עבדים, הלכנו במדבר והפכנו לעם. לא היו לנו בתים משלנו, ישבנו בסוכות ארעיות לנוח והמשכנו ללכת במסענו. אבל עכשיו אנחנו בארצנו ובנינו את בתינו" עוד אמר הנשיא :"הסוכה היא הסמל למה שהיה לפני שנהיינו לעם. כעת אנחנו חוגגים כדי לזכור שיצאנו ממצרים, שהיינו עבדים ושהיום יש לנו מדינה משלנו ושצריך להתנהג לכולם בהתאם ולא כמו שהתנהגו אלינו במצרים".

בסוף דבריו הזמין נשיא המדינה את אזרחי ישראל ל"סוכה הפתוחה" שתערך במשכן הנשיא בשבוע הבא ואמר :"אני מזמין את כל בית ישראל לבוא ולחגוג את חג הסוכות בבית הנשיא. גם אזרחי ישראל שאינם יהודים, כולם מוזמנים להיות אושפיזין, להיות אורחים, בסוכת בית הנשיא שהיא סוכת הבית בישראל".

כאמור, הנשיא ריבלין ורעייתו יפתחו את בית הנשיא לקהל הרחבביום שני י"ט תשרי, ה-13 באוקטובר, בין השעות 09:00-12:00. השנה תערך "הסוכה הפתוחה" של הנשיא בשיתוף המשרד להגנת הסביבה יחד עם משרד החקלאות בסימן "סוכות בסביבה" אשר תקדם את העלאת המודעות של אזרחי המדינה לצורך שבשמירה על סביבתנו במגוון היבטים כגון מחזור, בנייה ירוקה וטיפוח גינות. אזרחים שיגיעו למשכן יוכלו ליהנות ממגוון פעילויות להורים וילדים ביניהן: עמדות יצירה, משחקים ומידע בנוגע למהפכת המחזור וחידוש ושיקום הפארקים ברחבי הארץ וגם להתרשם מהטרקלין המיועד לפגישות מדיניות, מגינת המשכן השופעת יצירות אומנות היסטוריות וכן מהאולם המשמש לאירוח טקסים ממלכתיים ולאומיים.כמו כן, על מדשאת משכן הנשיא יתקיימו מופעים שונים בהשתתפות זמרים, להקות שירה, מחול ואקרובטיקה לכל גיל.

 קרדיט צילום: מארק ניימן/לע"מ

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה