עולים לרגל



ברחבת הכותל המערבי נערכים לבואם של מאות אלפי איש במהלך ימי חג הסוכות, לקיים את זכר עליה לרגל, לאחר שבמהלך החודש האחרון פקדו את הכותל למעלה ממיליון איש לאמירת סליחות. ברכבת הקלה יתגברו את הנסיעות ויוצבו סוכות בתחנות

נערכים ברחבת הכותל לאלפי המתפללים, באחת הסוכות ברחבה יוצבו ארבעת המינים לזיכוי הרבים, ובמיוחד לנוהגים כדעת הרמב"ם שניתן לקיים מצוות ארבעת מינים מדאורייתא בחול המועד בירושלים לפנים מן החומה, גם כשלצערנו בית המקדש חרב בעוונותינו וכפי שנהג מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל.

לרגל חג הסוכות נפתח שלב ראשון של חדרי השירותים המשופצים ובצד זה תעמיד "הקרן למורשת הכותל המערבי" שירותים נוספים באזור הרובע היהודי ושער האשפות וליד תחנות האוטובוסים לטובת הפוקדים את הכותל המערבי.

ברכת הכהנים המסורתית תתקיים אי"ה ביום א', ג' דחוה"מ סוכות.

תפילת שחרית בשעה 8:45

ברכת כהנים של שחרית בשעה 9:30

תפילת מוסף בשעה 10:15

ברכת כהנים של מוסף בשעה 10:30

לאחר מכן תתקיים קבלת פני עולי הרגל על ידי הרבנים הראשיים לישראל הרשל"צ הגר"י יוסף שליט"א, והגר"ד לאו שליט"א ורב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הגר"ש רבינוביץ שליט"א.

העיר העתיקה תהיה סגורה לכלי רכב פרטיים, והציבור מתבקש להשתמש בתחבורה ציבורית. הודעות על הסדרי תחבורה פורסמו לציבור.

תדירות הרכבות הקלה תתוגבר במהלך רוב שעות היום, סוכות הוצבו בתחנות  

מאות אלפי מבקרים צפויים להגיע במהלך ימי חול המועד סוכות לירושלים, בין היתר גם ל'ברכת הכהנים' המסורתית ולאירועי שמחת בית השואבה. 'סיטיפס', זכיינית הרכבת הקלה בירושלים, תתגבר משמעותית את השירות לנוסעים כך שברוב שעות היום (8:00-20:00) תעמוד תדירות הרכבת הקלה על כל 6.5 דקות. בשעות הערב תעמוד התדירות על כל 9.5 דקות.
התדירות כפופה כמובן לאילוצים תפעולים וביטחוניים.

בנוסף, וכיון שרבים מנוסעי הרכבת הקלה בימים אלו אינם תושבי ירושלים ואינם נוסעים בקביעות ברכבת, תציב סיטיפס עמדות מכירה מאוישות בתחנות המרכזיות של הרכבת הקלה בהן יוכל ציבור הנוסעים לרכוש את כרטיסי הנסיעה ממוכרים במקום, זאת בנוסף לאפשרות לרכוש כרטיסים בכל אחת מ-59 המכונות האוטומטיות המוצבות בתחנות הרכבת הקלה. כמו כן לרשות ציבור הנוסעים הוקמו לאורך קו הרכבת הקלה שלוש סוכות כשרות ומעוטרות.

 

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה