החל שדרוג תחנות הרכבת הקלה בהר הרצל



מסכי זכוכית, שטת גגות ומיגון מפני רוח אלה רק חלק מעבודות השדרוג של הרכבת הקלה

חדשות טובות לנוסעי הרכבת הקלה בתחנת הר הרצל... בחורף הקרוב תהיינה תחנות ההמתנה מוגנות מפני הרוחות העזות והגשמים המאפיינים את המקום. בימים אלה הוחל בביצוע הרחבה מעוצבת של גגות התחנה וכן הצבתם של קירות זכוכית למניעת רוחות עזות שנשבו בסביבת התחנה וכן גשמים שירדו באופן אלכסוני והקשו על הנוסעים הממתינים בה בימי החורף.  

כזכור, בעבר התקבלו דיווחים מנוסעים רבים אשר נותרו חשופים ורטובים בתחנות ההמתנה, זאת בשל הרוחות ה"העיפו" את הגשם לתוך שטחי התחנות. בשנה שעברה אף נפרסו יריעות זמניות בתחנות בכדי להקל על הנוסעים, עד להשלמת פתרון הקבע וכעת, ממש בימים אלה, הולכת ונשלמת הצבתם של מסכי זכוכיות בגובה 2.5 מ' בקדמת התחנות וכן בהקמת גגות בשטח של 70 מ"ר, כפול משל תחנה רגילה. אלה יחסמו את הרוחות והגשמים ויצרו סביבת נוחה ומוגנת לממתינים בתחנה.  שדרוג התחנות תוכנן ע"י צוות תכנית אב לתחבורה בעזרת חברת האדריכלות "פאבליק זון" (Public Zone) והביצוע באמצעות חברת סיטי פס ובמימון משותף של משרד התחבורה ועיריית ירושלים.

"השיקול המרכזי שעמד לנגד המתכננים היה נוחות הנוסעים, תוך שימור הנוף הייחודי הנשקף מאזור זה לעבר רכס עין כרם ופסל קלדר המרשים", אומר נדב מרוז מנכ"ל צוות תוכנית אב לתחבורה. "היה לנו ברור שיש צורך בפתרון יעיל מפני הרוחות, אך כזה שלא יחסום את הנוף ואת שדה הראיה של הנוסעים הממתינים. לשם כך נערכו סקרים מיוחדים אשר בדקו את מספר הנוסעים המשתמשים בתחנה וזקוקים למחסה בשטח. בהמשך נעזרו אנשי הצוות ביועץ אקלים אשר בחן את כיווני הרוחות וערך סימולציות שבדקו את יכולת ההגנה מפני פגעי מזג האוויר של הפתרונות השונים שהוצעו. הפתרון האופטימלי  שאותר הותאם לנוף ולקו העיצובי של התחנות הקיימות".

בתכנית אב לתחבורה י-ם אף מוסיפים כי פתרון זה צפוי להיות מיושם גם בתחנות הרכבת הקלה אשר ייבנו לאורך הארכות התוואי העתידיות, כגון בצומת אורה ובהדסה, אשר גם שם משטר הרוחות מצריך הגנה מיוחדת לממתינים בתחנות. עוד יצויין כי בנוסף על הפתרון לבעיית הרוחות, כל התחנות מותאמות לבעלי מוגבלויות ואושרו ע"י יועץ נגישות שליווה את הפרויקט.

שדרוג התחנות בהר הרצל ישמש את הנוסעים לא רק בחורף. על פי התוכניות, בימי הקיץ יוסרו קירות הזכוכית כדי למנוע היווצרות "חממה" בתחנות, אך הסככות המוגדלות ייוותרו על מקומן, מה שיהפוך את התחנות לשטחים מוצלים גדולים במיוחד.

 

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה