אהרונוביץ לברקת: "מיהרת להתראיין משיקול פוליטי"



השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' שיגר הערב (יום א') מכתב חריף לראש העיר, ניר ברקת, בו במכתב כתב אהרונוביץ: "מיהרת להפיץ את המכתב ולהתראיין לכלי התקשורת מתוך שיקול פוליטי צר, שביטחונם של אזרחי ירושלים כלל לא חלק ממנו"

השר לביטחון פנים שhגר מכתב לראש העיר, ניר ברקת זאת שלושה ימים לאחר שראש עיריית ירושלים תקף ביום שישי האחרון את השר לביטחון פנים ופנה לראש הממשלה, בינימין נתניהו, שיעזור בגיבוי להשבת השקט לירושלים. לטענתו של ראש העיר, השר לביטחון פנים אינו מספק למשטרת ישראל את האמצעים הדרושים. 

הערב (יום א') מגיב השר לראש העיר וכותב "ברצוני לומר כי צר לי על מכתבך המתלהם ובמיוחד על כך שהוא נכתב בלי שטרחת לקיים עמי כל שיחה בנושא קודם לכן, לא עשית די כדי ללמוד את הדברים ולא כדי להסב את תשומת הלב למה שנדרש לדעתך".

עוד מוסיף אהרונוביץ "במקום זאת, מיהרת להפיץ את המכתב ולהתראיין לכלי התקשורת מתוך שיקול פוליטי צר, שביטחונם של אזרחי ירושלים כלל לא חלק ממנו. אני מקווה שלהבא תנהג בצורה אחרת, עניינית ורצינית". 

"עוד לפני שטרחת לכתוב את המכתב", תוקף אהרונוביץ את ברקת "תוגברו תקני מחוז ירושלים ב-50 שוטרי יס"מ לטיפול בהפרות הסדר, ובאחרונה אישר ראש הממשלה תוספת של מאה שוטרי יס"מ נוספים". עוד טען כי "מרחב קדם, שהוקם בשנה האחרונה במזרח ירושלים ושעיקר תפקידו טיפול מבצעי ומקצועי בשכונות התפר ואזורי המיעוטים, החל לפעול ונותן אותותיו, כך גם הוקמה נקודת המשטרה בהר הזיתים. כשר לביטחון הפנים דרשתי מראש הממשלה דיונים על אבטחת ירושלים ובהחלטת הממשלה מיום 29 ביוני 2014, אושר תקציב בהיקף של 94 מיליון שקלים, ואושרו כבר תכניות 'מבט קדם' ותוספות רבות, שיחזקו את המענה בשטח כבר בתחילת 2015".

בתגובה למכתבו של השר לביטחון פנים מגיב ראש העיר "ראוי שהשר לביטחון פנים יהיה קשוב לרחשי ליבו של הציבור אשר רוצה שהשקט והביטחון יחזרו לירושלים, וכן לתסכול של המפקדים הבכירים במשטרת ישראל ובמשטרת ירושלים העושים לילות כימים ומשוועים להצליח במשימתם.
אולי קשה לשר אהרונוביץ לשמוע את הדברים, אבל דרוש שינוי מהותי ותפיסתי בהיערכות המשטרה ובהיקפי המשאבים הנדרשים בעיר ללא דיחוי. לצערנו השינויים מגיעים מעט מדי ולאט מדי ולא מאפשרים למשטרה לנצח את מפירי הסדר ולמגר את התופעה.
במקום התנערות מהאחריות הכוללת לבטחון הפנים בירושלים והאשמת הסובבים והמבקרים, ראוי שהשר יוביל בעצמו את מכלול התהליכים הנדרשים להבאת האלימות בירושלים לסיום, כולל האצת החמרת הענישה מול הפרקליטות ושלא יחפש אשמים במשטרה עד שנעמוד במבחן התוצאה". 

 

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה