מבקר המדינה קנס את ברקת בעקבות התנהלותו בבחירות



מבקר המדינה, יוסף שפירא הטיל קנס על סיעתו של ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת "ירושלים תצליח" בעקבות התנהלותה בבחירות. השופט החליט לשלול מימון הוצאות בסכום של 406,087 שקלים

מבקר המדינה יוסף שפירא בדק את התנהלות מערכות הבחירות לרשויות המקומיות ולמועצות האזוריות שהתקיימו באוקטובר 2013,בסים בדיקתו הטיל קנסות על ראשי ערים בשל התנהלות לא תקינה במהלך מערכת הבחירות. בין ראשי הערים הוטל גם קנס על סיעתו של ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת "ירושלים תצליח". סיעתו של ראש העיר  הציגה הכנסות של כ-3.6 מיליון שקלים, מול הוצאות של 13.9 מיליון שקלים. הגירעון עמד על 10.2 מיליון שקלים, והוצאות הסיעה חרגו מהתקרה המקובלת ב-4.5 מיליון שקלים. 

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, החליט לשלול מימון הוצאות בחירות בסכום של 406,087 שקלים מסיעתו של ראש העירייה ניר ברקת 'ירושלים תצליח', לאחר שזו חרגה מהתקרה המותרת בהוצאות על קמפיין הבחירות לרשויות המקומיות.

בראיון לרדיו ירושלים הבוקר (יום ד') בתכנית רצון חופשי אמר פרופסור אברהם דיסקין,  חוקר בתחום מדע המדינה באוניברסיטה העברית בירושלים, מרצה במכללת שערי משפט ובמרכז הבינתחומי הרצליה "ההכנסות סתקופת הבחירות היו פחות מ-4 מיליון שקלים וההוצאות היו יותר מ-14 מיליון שקלים בדו"ח כתוב שהסדרי הסיעה בדבר המקורות הכספיים. זה דבר שמאפיין את רוב הסיעות אם כי לא מדובר בדרך כלל בהיקף כזה. הוא גם קיבל קנס שהכוא הגבוה ביותר מבין כל הסיעות שהתמודדו במערכת בחירות הזו. הקנס הזה הוא בעצם שלילה של חלק מהמימון שניתן לסיעה. זה דבר שלא מאפיין את ברקת". 
תמונה: flash 90

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה