עימותים בסילוואן בעקבות כניסת יהודים לבתים שרכשו בסילואן



יידויי אבנים וירי זיקוקין לעבר כוח משטרה בעקבות בן מיעוטים שניסה להיכנס בכוח לאחד מבתי היהודים בסילוואן. שוטר יס"מ נפצע קל

דירות בשכונה במזרח ירושלים נרכשו על ידי חברה אמריקאית, הלילה (יום ג') עברו כמה יהודים להתגורר בשכונה. הבוקר החלו עימותים עם השכנים הפלסטינים. בן מיעוטים ניסה להיכנס בכוח לאחד מבתי היהודים מה שגרם להתקהלות של עוד בני מיעוטים שיידו אנבים וירו זיקוקים לעבר כוחות המשטרה. הכוח הדף את המתפרעים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. שוטר יס"מ נפגע בראשו וטופל במקום. 

ח"כ ואל"מ (מיל') מוטי יוגב בירך על כניסת היהודים לשכונה: "אני מברך על הרכישה והכניסה הגדולה של עמותת אלעד ללמעלה מ-20 דירות חדשות בעיר דוד. כפר השילוח חוזר אט אט לבעליו ההיסטוריים - לעם ישראל. כך זה עוד צעד חשוב בחיזוקה של ההתיישבות היהודית במזרח ירושלים, בחיזוקה של ירושלים המאוחדת כבירת ישראל".

מנגד ח"כ עיסאווי פריג' ממרצ אמר "אנחנו נמצאים במצב שאנחנו צריכים לחתור להסכם עם הפלשתינים והמצב הזה יכניס אותנו לסחרורו שלא נצליח לצאת ממנו. זה ממש כמו לזרו8ק בקבוק תבערה והממשלה לא עושה כלום". 

מאוחר יותר במהלך הביקוןרים בשטח הר הבית, שוטרי מרחב דוד עצרו לחקירה צעיר יהודי אשר התנהג שלא על פי כללי המקום, קילל שומר וסרב להשימע להוראות השוטרים. מהמשטרה נמסר שהביקורים המשיכו כרגיל.

 

תמונה (אילוסטרציה) flash 90 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה