יום הניקיון הבינלאומי



כרבע מיליון מתנדבי קק"ל בישראל ציינו היום (יום ב') את יום הניקיון הבינלאומי בארץ. יחד עם עוד 40 מיליון בני אדם, ב- 120 מדינות, המנקים את כדור הארץ

קרן קימת לישראל קיימה היום (יום ב')  זו השנה ה- 14 ברציפות, את יום הניקיון הבינלאומי,  ,clean up the world כפרויקט הסביבתי הגדול ביותר שנערך בישראל, בשיתוף המרכז לשלטון המקומי ומרכז המועצות האזוריות בכל רחבי הארץ.  למעלה מרבע מיליון תלמידי בתי ספר, חיילים, סטודנטים, חניכי תנועות נוער ותושבים מכל המגזרים, לקחו חלק במבצעי הניקיון השונים, בלמעלה מ- 220 רשויות מוניציפאליות ברחבי הארץ, ביערות, בפארקים ובשטחים הפתוחים.

הטקס המרכזי התקיים בעיר אשקלון, בו השתתפו מאות תלמידים וחיילים ובמעמד השר להגנת הסביבה, ח"כ עמיר פרץ, מנכ"ל קק"ל מאיר שפיגלר, חיים ביבס יו"ר השלטון המקומי, ראש העיר המארחת, אשקלון, איתמר שמעוני ונציג השגרירות האוסטרלית בן רי (Ben Rhee - Second Secretary Political and Economic, Australian Embassy, Tel Aviv), המזכיר הפוליטי – כלכלי בשגרירות אוסטרליה, תל-אביב.

השר להגנת הסביבה עמיר פרץ: "כולנו כאן בחסות קרן קימת לישראל שמובילה את המפעל העצום הזה של יום הניקיון. אתם הילדים השגרירים האמיתיים של ההגנה על הסביבה והשנה נחולל יחד מהפכה באיכות הסביבה עם המעבר משקיות ניילון מזהמות לסלים רב פעמיים. כשר הביטחון הגנתי על השטחים הבנויים עם קידום כיפת ברזל כשר להגנת הסביבה תפקידי להגן על השטחים הפתוחים ולשמור על נקיונם. כאן בדרום אתם הייתם החזית בימי הלחימה ואאבק במסגרת דיוני התקציב שלא יפנו לכם עורף בימי השגרה ואני מאחל לכם שבמקום צבע אדום תראו רק צבע ירוק ונקי".

אפי שטנצלר יו"ר קק"ל: "סביבה לא נקייה איננה מכה של כוח עליון, אנו, בקרן קימת לישראל, משקיעים מאמצים כדי לתקן את המצב. זו הסיבה שהצטרפנו לארגון הבינלאומי "מנקים את העולם" (Clean up the World), שנוסד לפני 22 שנה באוסטרליה וסחף אחריו את העולם כולו. ואתם מתנדבים יקרים, עכשיו חלק ממשפחה גדולה של 40 מיליון בני אדם ב-120

 מדינות ברחבי העולם, לוקחים השנה חלק ביום הניקיון הבינלאומי, אתם הכוח שיכול לשנות".

איתמר שמעוני, ראש עיריית אשקלון המארחת את הטקס המרכזי, ברך על היוזמה ואמר כי: "לקרן קימת לישראל יש זכויות רבות בהפיכתו של יום הניקיון הבינלאומי לאחד הפרויקטים הסביבתיים המצליחים ביותר בישראל. ההטמעה של הפרויקט הזה בישראל היא הצלחה גדולה. יום הניקיון משמעותו ההכרה שכל אחד מאיתנו הוא המנהל של הסביבה של עצמו - ורק אנחנו נקבע האם היא תיראה נקייה או מלוכלכת״.

בן רי נציג השגרירות האוסטרלית: "בשם השגרירות האוסטרלית כבוד הוא לי להתארח באשקלון ביום חגיגי זה. יום הניקיון החל באוסטרליה על ידי אדם מן הישוב והפך לתופעה עולמית שהתפשטה ברחבי העולם. לשמחתי אני נהנה מכל נופיה הברוכים של ישראל מצפון ועד דרום. האחריות לשמירת ניקיון הסביבה והדאגה למחזור היא בסיס לשמירת הנופים הללו. אנו גאים להיות פה היום ומברכים את כל המתנדבים והתלמידים שהגיעו לכאן היום."

בתמונות: מנקים את יער בן שמן צילום יוסי זמיר


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה