"בתים מבפנים – ירושלים" יוצא לדרך



פסטיבל "בתים מבפנים – ירושלים", יפתח הערב (יום ה'), זאת השנה השמינית ברציפות. הפסטיבל יכלול תכנית של ביקורים וסיורים נדירים בבתים ובמבנים הכי מסקרנים בעיר, חלקם הגדול מעולם לא נפתח לקהל הרחב

הפסטיבל נערך ביוזמת הרשות לפיתוח ירושלים, ועיריית ירושלים, ויתקיים בימים שישי - שבת. בתים מבפנים הוא אירוע ארכיטקטורה עירוני המתקיים אחת לשנה.
הרעיוןם הוא שבמשך סוף שבוע ארוך נפתחים עשרות מבנים לביקורים, סיורים ודיונים: בתים פרטיים, מבני ציבור וממשל, בתי תפילה וגינות, ומתקיימות פעילויות לילדים בנושאי בנייה – הכל חינם.
 
אירועי בתים מבפנים בישראל הינם חלק מהרשת הבינלאומית של אירועי ה- Open House World Wide המתקיימים בערים רבות בעולם: לונדון, ניו יורק, ברצלונה, שיקגו, מלבורן, דבלין, רומא ועוד.
 
כמו בעולם גם בארץ מתקיימים האירועים תודות לאדריכלים, ליזמים, לבעלי הבתים, למנהלי המוסדות ולאנשי השימור, הטבע והמורשת הבנויה, שרואים בארכיטקטורה לא רק מקצוע אלא גם שליחות חברתית ותורמים מזמנם ומרצם ובחלק מהמקרים אף פותחים את בתיהם.
בין עשרות המבנים שיהיו פתוחים לקהל המבקרים, ניתן למצוא בתים פרטיים, מבנים היסטוריים ואתרים מקודשים. בנוסף, יתקיימו מגוון פעילויות שונות.  

כך למשל, ביום שישי, 19 לספטמבר 2014, תפתח חברת החשמל את שעריה ותארח את הקהל הרחב במסגרת אירועי 'בתים מבפנים' בירושלים. הסיורים מתקיימים זו השנה החמישית בשיתוף חברת החשמל והמועצה לשימור אתרי מורשת בישראל ובהדרכת עובדי חברת החשמל. בכל שעה עגולה, החל מהשעה 9:00 יתקיימו שני סיורים בבניין מחוז ירושלים ובתחנת הכוח הישנה, ירושלים ה' שבמתחם התחנה. משך כל סיור כשעה והוא מוגבל בכמות המשתתפים (בהתאם לאתר).

בניין מחוז ירושלים – המבקרים ייהנו מסיור מודרך בחדר הפיקוח של חברת חשמל החולש על תחומי מחוז ירושלים והאחראי על מאות אלפי בתי אב ועסקים. תוצג מערכת הפיקוח החדשנית לניהול רשת החשמל בשליטה ובקרה על אמצעי פיקוד מרחוק. המערכת מאפשרת איתור הפרעות ומייעלת את זמן התגובה. בנוסף, יכלול הביקור הצצה למוקד השירות 103 והסבר על אופן פעילותו. 

כתובת: רחוב המלמד 44, גבעת שאול (מומלץ לחנות במגרש החנייה הצמוד). ההשתתפות בסיורים מותנית בהרשמה מראש ובהצגת תעודת זהות בלבד.

תחנת הכוח הישנה של ירושלים (כיום תחנת משנה) – המבקרים ייהנו מסיור מודרך במבנה ההיסטורי של תחנת הכוח הראשונה של העיר ירושלים. בסיור, יוצג המבנה מ-1928 שתכנן האדריכל בנימין חייקין (אשר תכנן גם את מלון המלך דוד ואת הספרייה הלאומית של האוניברסיטה העברית על הר הצופים) ויסופר אודות הקמת התחנה. הסיורים יסתיימו בהצצה על השנאים הגדולים הממוקמים בתחנה, המשמשת כיום כתחנת משנה. ההשתתפות בסיורים מותנית בהרשמה מראש ובהצגת תעודת זהות בלבד. חובה להגיע בנעליים סגורות. 

 

פירוט על המבנים השונים ניתן למצוא באתר www.batim-jerusalem.org

 

תמונה: באדיבות דוברות חברת חשמל


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה