היום בירושלים מצעד הגאווה



מצעד הגאווה שנדחה פעמיים בעקבות מבצע 'צוק איתן' יתקיים היום בירושלים, בשעה שש בערב תתקיים צעדה מגן הפעמון לגן העצמאות. הצעדה תתקיים בסימן "לא להומופוביה לא לאלימות"

החל משנת 2002 מתקיימים מדי שנה מצעדי גאווה מקומיים בעיר ירושלים, במתכונת של מצעדברחובות העיר.
המצעד הנוכחי שמתקיים היום (יום ה') היה אמור להתקיים כבר בחודש אוגוסט אך נדחה פעמיים בעקבות מבצע 'צוק איתן'.

בשעה שש בערב יצעדו הפעילים מגן הפעמון לגן העצמאות דרך רחוב קרן היסוד.
את המצעד מפיקה עמותת "הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות". המצעד יצעד בסימן "לא להומופוביה, לא לאלימות". 
אלינור סידי, מנכ"לית הבית הפתוח: "קהילת הלהט"ב הירושלמית היא חלק אינטגרלי מן העיר הזו וההחלטה לדחות בוצעה בצער עמוק ומתוך הזדהות עמוקה עם המרקם החברתי העירוני. לאחר קיץ רווי באלימות מתחיל עתה סתיו שמביא איתו תהליך החלמה מורכב והתחלה חדשה. מצעד הגאווה בירושלים יתחיל ויוביל את ההחלמה של העיר מן האלימות הקשה שראתה בחודשים האחרונים. אני בטוחה שנצליח להחזיר את השפיות לעיר".

במשטרה כבר הושלמה הערכות למצעד והחל משעות הצהריים יתפרסו מאות שוטרים, לוחמי מג"ב, כוחות תגבור ומאבטחים בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים, ניצב יוסי פרינטי, יפרסו החל משעות הצהריים לאורך ציר הצעדה ובמקומות הכינוס לשמירה על בטחון המשתתפים, שמירת הסדר הציבורי ומהלכה התקין של הצעדה.

להלן פירוט מסלול הצעידה ובסדרי התנועה:

הצועדים יתכנסו בגן הפעמון ובשעה 17:00 ייצאו בצעידה במסלול הבא:  גן הפעמון- כיכר פלומר-  רח' קרן היסוד – כיכר פריז- רח' אגרון- גן העצמאות.

להלן הסדרי התנועה:

המשטרה תסגור את רחובות הצעדה המפורטים לעיל והרחובות המובילים אליהם  החל מהשעה 16:30 : כיכר פלומר, רח' קרן היסוד, רח' אגרון .

הכבישים ייפתחו בהתאם להתקדמות הצועדים

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה