מפקד מחוז ירושלים בדיון בועדת הפנים "התפקיד שלי הוא לשמור על ירושלים, יש לנו כרגע משימה בירושלים ואנחנו עושים את הכול להחזיר את השקט לרחובות"



היום (יום ה׳) ביוזמת ועדת הפנים של הכנסת התקיים סיור ודיון בנוגע לאירועים האחרונים בשכונות מזרח ירושלים. בקבוקי תבערה, ירי זיקוקים והפרות סדר הם חלק מתלונות התושבים הסמוכים לאזורים שהפכו לסוערים בתקופה האחרונה

הסיור עצמו עבר במזרח ירושלים והר הזיתים. בדיון ובסיור נכחו חבר כנסת מוטי יוגב, ח״כ ישראל אייכלר,ח״כ דוד אזולאי, ח״כ משה פייגלין, מפקד מחוז ירושלים ניצב יוסי פריינטי, ראש העיר ניר ברקת. נציגים מהפרקליטות, תושבי שכונות מזרח העיר. 

במהלך הדיון שהתקיים מיד לאחר הסיור במטרה לנסות למצוא פתרון למצב, התייחסו תושבים הנפגעים מהאירועים. כך למשל תושבת כפר התימנים התלוננה על זריקת בקבוקי תבערה כשהיא מתלוננת בבכי ציינה, ״אני לא צריכה לעזוב את הבית שלי כי נולד לי ילד. ילד לא צריך לחוות דברים כאלה וזה לא ייתכן שאני לא יכולה להגיע הביתה. כשעל הציר אין אכיפה ןהכלת ריבונות. בתקופה ארוכה אנחנו סופגים אבנים וירי זיקוקים״.

מוריה מקדמת ציון ״אתם צריכים לדאוג לי אני מדברת על נוכחות של שוטרים, אני אשמח שנראה אפילו שוטר אחד זה יעזור. אבסורד שאומרים שאין נפגעים כי זה לא נכון הילדים שלנו ואנחנו ספגנו לא מעט פגיעות״.

ח״כ ישראל אייכלר ״אני מאמין וחושב שצודקים השוטרים שאי אפשר להעמיד שוטר בכל מקום נתון בכל זמן. המשטרה צריכה להיות נחושה ולייצר הרתעה במזרח העיר כמו שהיא עושה במערב העיר. הדרך היחידה להחזיר את הביטחון היא דרך הרתעה״.
מירי רגב יו״ר הועדה שגם יזמה את הסיור והדיון ״מה צריך לקרות כדי שנמצא פיתרון לדברים האלה״ , ח״כ רגב האשימה את מערכת המשפט והפרקליטות ״ככזו המנותקת ממה שקורה בשטח ולא מענישה כראוי את הנאשמים״. 

נציגת הפרקליטות בדיון ״חוץ מהמעצר בפועל אנחנו גם עותרים לקנסות, יש כל מיני סעיפי חוק. כאשר אדם זורק בקבוק תבערה אנחנו רוצים להעמיד אותו לדין, אבל היום כל נושא הענישה הוא מידת ענישה ולא תמיד אני מקבלת מה שאני מבקשת״. 
מפקד מחוז ירושלים ניצב יוסי פריינטי

״אני לא חושב שהפרקליטות היא הבעיה. הרבה מהמקרים גם פרקליטות וגם המשטרה מרגישים מתוסכלים שלא פוטרים את הבעיה. פעם אחר פעם אנחנו נתקלים בחומה . אנחנו עוצרים אנשים מגישים כתבי אישום והם משתחררים. רמת הענישה היום היא לא מספקת והבעיה היא לא המשטרה ולא הפרקליטות ולועדה הזו יש את הכוח לשנות את החקיקה״.
ראינו פה עלייה דרמטית באירועי הפורענות בירושלים זה התחיל ברצח של מוחמד אבו חדיר, והמשיך עם צוק איתן. זו המציאות שחווינו בחודשים יולי אוגוסט, כמשטרה גם לנו יש הרבה דברים לשפר ולתקן אבל אני חושב שלבוא ולהגיד שאנחנו לא נחושים זה באמת לעשות עוול להרבה שוטרים שעושים פה עבודת קודש שהגנו על אותם בתים. 107 שוטרים נפצעו בחודשיים האחרונים, מעל 700 עצורים בחודשים, מעל 200 כתבי אישום. זו עשייה מאוד טובה התפקיד שלי ושל השוטרים הם להחזיר את השקט לירושלים״.

בהמשך אמרה ח״כ מירי רגב, ״הבעיה היא בעיה של כל הממשלה ואנחנו צריכים למצוא לזה פיתרון. נדרשת נחישות גדולה יותר של השוטרים ולבצע יותר מעצרים וככה כשאנחנו נהיה שם תהיה הרתעה. אין שום כוונה שלא נחייה כאן בשלום אבל צריך להבין שיש חוקים של המדינה וכולם צריכים לכבד את החוקים האלה. אני קוראת לשר לביטחון פנים להקדים את העברת הכספים למרחב קדם. אני הייתי פה בתשעה באב וכאב לי הלב שאנשים לא מגיעים להתפלל בגלל מצב ביטחוני וזה לא יכול להיות. מערכת המשפט צריכה לתת הגנה לתושבי המדינה הזו, לא כל היום לפסול לז׳נבה.״
 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה