השר לבטחון הפנים בסיור בגבעה הצרפתית: "אני לא בורח מתחומי אחריות"



השר לבטחון הפנים יצחק אהרונוביץ ומפקד מחוז ירושלים יוסי פריינטי. סיירו היום בגבעה הצרפתית במהלך הסיור שמעו תלונות קשות של התושבים על חוסר ביטחון ודרשו גדר הפרדה

הסיור התקיים לאור האירועים האחרונים של הפרות סדר והתנכלויות לתושבים ולתחבורה הציבורית, והצתת תחנת הדלק בשכונה ביום ראשון האחרון.
 
השר לבטחון הפנים יצחק אהרונוביץ שוחח עם התושבים ושמע את התחושות. התושבים מצידם התלוננו על תחושת חוסר ביטחון ודרשו גדר הפרדה. 
 

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ שוחח עם נציגי הציבור ואמר "אני באתי לפה לשמוע את ההערות ואיני בורח מתחומי אחריות, זה תפקידי ותפקיד המשטרה. יש פה דברים שאתם בהחלט צודקים וצריך להחזסיר את השקט והביטחון. אנחנו עשינו הסכם ואנחנו צריכים לתת לכם את הביטחון ונחזיר את הביטחון זו המחוייבות שלי. ואי אפשר להמשיך בצורה הזו שאתם מרגישים חוסר ביטחון ואתם נציגי הציבור. אם אתם מרגישים באחריותי לתת לכם את הביטחון ובשביל זה מינו אותי. ואחד הנושאים המרכזיים זה המחסום, אני אמרתי למפקד המחוז לפני שנפגשתי אתכם איך לסגור ומתי לסגור זה מפקד המחוז יקבל את ההחלטה. לי אין בעיה אם זה יהיה סגור שנה או 20 שנה או יומיים או שעתיים ההחלטה היא מבצעית, עשינו את זה בעבר ואם צריך גם בעתיד למפקד המחוז יש שיקול דעת, מבחינתי הוא יכול לסגור, לפתוח או לסנן או כל דבר אחר". 

 

 

התסיסה בשכונות הערביות בצפון ירושלים החלה מאז רצח הנער הפלסטיני מוחמד אבו חדיר, שכונת הגבעה הצרפתית היא רק חלק מהשכונות שסובלות מידי לילה מהפרות סדר. תושבי הגבעה הצרפתית מציעים פיתרון ודורשים גדר הפרדה. שבתאי אחד התושבים סיפר לנו "צריך לעשות צעדים דרסטיים, לחסום את הדרך הזו לא רק למכוניות, לשים גדר רשת שגם אנשים לא יוכלו לעבור. שילכו מסביב זה לא שאני לא נותן להם אפשרות להגיע לירושלים שפשוט ילכו מסביב. 

מתחילת גל המחאה האלימה נרשמו לא מעט הפרות סדר ובוצעו מעצרים. בינתיים האירועים האלימים התפתחו באזורים שונים בבריה ואילו התושבים השונים מקווים לשקט.  

מוקדם יותר השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ סייר יחד עם מנכ"ל הרכבת הקלה -סיטיפס ירון רביד, מפקד מחוז ירושלים ומפקד המרחב ברכבת הקלה ובמוקדי העימותים באזור שועפאט ובית חנינא.
גם סיור זה נערך לאור האירועים החמורים של זריקת אבנים ובקבוקי תבערה על הרכבת הקלה שנמשכים מעל חודשיים. 
רביד הדגיש בפני השר, כי מדובר במצב בלתי נסבל בו נפגעות מידי יום מספר רכבות, דבר הפוגע פגיעה מהותית בציבור הנוסעים תושבי ירושלים ובתושבי פסגת זאב בפרט.
רביד אמר בסיור: "אסור שבמדינת ישראל בעיר הבירה שלה, ימשך מצב בו כלי התחבורה המרכזי בעיר, מותקף מידי יום במשך למעלה מחודשיים, מבלי שמצב זה מטופל כדי למצוא לו פתרון וסיום מיידי."

 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה