בתי הספר הערכיים במדינה גם בירושלים



משרד החינוך פרסם את רשימת 208 בתי הספר העל יסודיים, אשר זכו בתגמול כספי בגין הצטיינות חברתית וערכית בשנת הלימודים תשע"ד. מדובר באות הערכה למנהיגות ועשייה חינוכית מעמיקה. ברשימת בתי הספר נמצאים לא מעט בתי ספר ירושלמים. הרב שמואל שנהב המנהל החינוכי של ישיבת נועם "אנחנו עוברים עם התלמיד תהליך שבסופו של דבר הוא יוצא כתלמיד שתורם"

במשרד החינוך מדגישים כי הקריטריונים לתגמול אינם מכוונים לבתי הספר בעלי ההישגים הגבוהים ביותר, אלא לבתי הספר שחוללו את השינוי המשמעותי ביותר בקרב הלומדים. התגמול הדיפרנציאלי מחושבת על פי אחוז השיפור שביצעו בתי הספר ביחס לשנה הקודמת. הדגש ניתן על שיעור השינוי ולא על הציון הסופי. "זכיה זאת הינה אות הערכה למנהיגותך, ולעשיה החינוכית המעמיקה של צוות המורים בהנהגתך, והיא מעידה על כך שהמצוינות הבית ספרית בבית הספר בהנהגתך נוגעת בכל תחומי החיים החינוכיים- הערכיים וחברתיים לא פחות מהלימודיים".

התגמול ניתן לחטיבות עליונות מכלל המחוזות ומכלל המגזרים, ומכל רמות הטיפוח. סך התקצוב לכלל בתי הספר נאמד ב- 50 מיליון שקלים. מתוך כ- 500 חטיבות עליונות שעמדו בתנאי הסף,  208 בתי ספר זכו תגמול שיינתן לכלל מורי צוות בית הספר. מדובר ב- 40% של בתי הספר שהשיגו את ההישגים הטובים ביותר.

בתי הספר הירושלמים שזכו לתגמול 

1. עירוני דתי רוטשילד

2. רנה קסין

3. ישיבת ים לצעירים 

3. תורני ע"ש פ. הימלפרב

4. מקיף דנמרק

5. מקיף ע"ש זיו

6. אורט רמות ע"ש י'גדיש

7. מקיף ע"ש זיו

8. אורט רמות ע"ש י'גדיש

9. תורני נסויי הרטמן

10. ישיבה תיכונית נועם

11. אורט דתי ע"ש ספניאן

12. מקיף דתי ג'ינגולי

13. ישיבת חורב

14. ישיבת בני חיל 

 

הרב שמואל שנהב, המנהל החינוכי של ישיבת נועם סיפר "אני ידעתי שהישיבה שלנו היא ישיבה שמחנכת לערכים וישיבה ערכית. דווקא הפרסום ותהליך אנחנו המנהלים לא שותפים לו ואולי זה דווקא יותר טוב. לא כל כך פשוט לדעת מי ערכי יותר ופחות. אני מניח שמדובר בבדיקות סטיסטיות ועוד קריטריונים שנקבעו על ידי משרד החינוך. אני חוושב שהחינוך הערכי לא מתחיל ונגמר בתכניות לימוד, הדברים מתחילים בדבים הפשוטים והקטנים בהקניית ערכים לתלמידים למשל אם מורה רואה תלמיד שעולה לכיתה במדרגות ויש חתיכת נייר על הרצפה כשהוא אומר לו להרים אותה, ברגע זה הוא העביר לו מידת ערכים"

עוד הוסיף הרב שנהב "ההורים מצפים מכך שלא רק נהיה ספקי הציונים, לא נהיה רק אנשים שמעבירים את התלמידים למצויינות והדרכים לזכאות לבחינות בגרות. אחנו עוברים תהליך מסויים עם התלמיד שבסופו של יום הוא יוצא החוצה לא כתחנה אלא כתלמיד שתורם במדינת ישראל". 

 

תמונה: flash 90

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה