מעשה קונדס: שיחת "נחטפתי" למשטרת ירושלים



נער כבן 16 וצעיר בן 21 התקשרו למשטרה ודיווחו על חטיפה, השניים ביצעו את השיחה לטענתם כמעשה קונדס. המשטרה שאיתרה את החשודים במאמץ רב עצרה את החשודים. בית משפט השלום האריך את מעצרם עד ליום שלישי

במוקד 100 של משטרת מחוז ירושלים התקבלה אתמול (יום א') שיחת טלפון, המתקשר דיווח כי עלה על טרמפט ו'הנהג לא מוכן להוריד אותו מהאוטו' והשיחה נותקה. לאחר ביצוע פעולות מהירות אותר המספר ממנו התקשר  אך הוא לא ענה לשיחות המשטרה אליו. כעבור מספר דקות התקבלה שיחה נוספת במוקד 100 בה  נשמע קול האומר בלחש 'אני נמצא בצומת עין כרם.. תאתרו מהר לפני שזה...' והשיחה נותקה.

משטרת מחוז ירושלים הקימה מיד מחסומים, הקפיצה כוחות משטרה, יחידה מיוחדת של מג"ב ומסוק,  והחלה בביצוע סריקות לאיתור המתקשר וזאת במקביל לניסיונות רבים ליצור עמו קשר, כשבחלקם הוא עונה ומנתק.

כעבור זמן קצר , תוך ביצוע פעולות חקירתיות ומודיעיניות מורכבות בסיוע חברות הסלולר, איתרו שוטרי המוקד, בין היתר, את משפחתו של המתקשר המתגוררת בצפון ואלו מסרו את זהותו ופרטי חברו עמו הוא מתגורר בירושלים, בשכונת בית וגן.

שוטרי מרחב מוריה ולוחמי מג"ב הגיעו לדירה ממנה בוצעו השיחות ועצרו לחקירה נער כבן 16 וצעיר כבן 21 .

בחקירתו במרחב מוריה הודה הקטין שהתקשר למוקד 100 כמעשה קונדס באמצעות מכשיר סלולרי מסוג טוקמן שברשותו תוך שהוא טוען כי נחטף ומציין כי בחלק מהפעמים אף לא ענה לשיחות המשטרה.

ואילו הבגיר , שרכש עבורו את מכשיר הסלולר מחנות ממרכז העיר לפני מספר ימים, וסיפר כי הקטין ביצע את השיחות למוקד 100 כ'מתיחה' .

בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרם של השניים עד יום שלישי, מהמשטרה נמסר כי   החקירה נמשכת.

 

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה