פיס הארנה הושק בירושלים



בהיקף השקעה של 400 מיליון נבנה פייס הארנה בירושלים, הבוקר (יום ב') הושק היכל הספורט, התרבות והפנאי בשכונת מלחה בדרום מערב העיר בסמוך לאצטדיון טדי

עיריית ירושלים ומפעל הפיס בשיתוף עם החברה העירונית אריאל וחברת מוריה,השיקו היום (יום ב') את ה"פיס ארנה"- היכל הספורט, התרבות והפנאי הגדול מסוגו במזרח התיכון, שביחד עם מתקני הספורט והפנאי הסמוכים לו, עתיד לבסס את  מעמדה של ירושלים כבירת התרבות והספורט של ישראל.

"פיס ארנה" ממוקם בשכונת מלחה בדרום מערב העיר בסמוך לאצטדיון טדי. ההיכל משתרע על פני שטח כולל של  47 אלף מ"ר ובו 8 מפלסים, זירה בשטח של 2700 מ"ר,  18 יציעים ו- 16 תאי צפייה המכילים 11,600 מקומות ישיבה ובמרכזו של גג ההיכל מוצבת קוביית LED  המשמשת כלוח וידאו ותוצאות בשטח של 200 מ"ר, הגדולה מסוגה באירופה.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת, "הפכנו  חלום של מאות אלפים למציאות. ירושלים מתחדשת היום בהיכל מהמתקדמים בעולם. זוהי חגיגה לתושבי ירושלים ולמדינה כולה שייהנו מעתה מהיכל שיארח את האירועים הבינלאומיים הגדולים ביותר בתחומי הספורט והתרבות בבירת ישראל".

היקף ההשקעה הכולל בבנייתו של פיס ארנה הסתכם ב-400 מיליון ₪, מתוכם 281 מיליון ₪ במימונו של מפעל הפיס. "אני רואה חשיבות רבה בתמיכת הפיס בהקמת מרכז ספורט ותרבות עירוני, לאומי ובינלאומי בירושלים הבירה". אמר אלוף (מיל') עוזי דיין יו"ר מפעל הפיס. ההיכל מיועד לשמש דוגמא ומופת לשילוב ערכים של חינוך, ספורט ותרבות שהם יעדי מפעל הפיס. אני בטוח כי ה"פיס ארנה"

יופעל במרץ ויהיה אכסניה ואבן שואבת לפעילות עירונית, ארצית ובינלאומית בתחומי הספורט והתרבות של ישראל.

 היכל פיס ארנה מחליף למעשה את היכל הכדורסל הישן במלחה ששימש עד כה כמגרש הביתי של הפועל ירושלים בכדורסל וכבר עתה הוא עומד בכל הסטנדרטים הדרושים של FIBA לאירוח משחקים בינלאומיים, לרבות, במסגרת היורוליג ומוקדמות היורובאסקט, שגם יביאו תיירות רבה לעיר ירושלים.

תכנונו של ההיכל בוצע בהתאם לתפיסה המודרנית הנהוגה ברחבי העולם בכל הנוגע לאצטדיונים, על פיה המקום חייב להיות שוקק חיים לאורך כל השנה ולא רק בזמן שמתקיימים בו משחקי כדורסל או תחרויות ספורט מקומיות ובינלאומיות. כנגזרת מכך תוכנן ההיכל כך שהוא יתפקד

כמרכז התרבות, הבידור והפנאי הסגור הגדול בישראל. בתוך כך, צפויים להיבנות במקום בריכת שחייה אולימפית, מרכז החלקה על הקרח, אולם באולינג ועוד.

לדברי ציון תורגמן, מנכ"ל החברה העירונית אריאל, "עד לפתיחת ההיכל, מרכז התרבות הסגור הגדול ביותר בירושלים, הכיל 3,500 איש והתקיימו בו אירועים עד השעה 23:00". לדבריו, "עם הקמת ההיכל נפתחת האפשרות לקיים בעיר אירועי תרבות בתכולה של עד 15,000 איש (כולל מקומות ישיבה בזירה) וללא הגבלת זמן. בדרך זאת ניתן למעשה לקיים בירושלים מופעי תרבות שעד כה לא התאפשרו מבחינה לוגיסטית".

מוטי גמיש מנהל השיווק והאירועים בחברת אריאל מוסיף כי כבר כיום נסגרו בהיכל מספר אירועים ומופעים בקנה מידה מקומי ובינלאומי, בניהם, לורד אוף דה דאנס, מותק של פסטיבל, פסטיגל, הופעה של ריטה. זאת לצד כנסי ענק כדוגמת כנס שגרירות הנוצרים וכנס הסינגפורים הבינלאומי וכמובן אירועי ספורט לאומיים כמו גביע ווינר, משחקי הנבחרת והפיינל פור הישראלי". עוד ציין גמיש כי בעקבות סדרת פגישות מוצלחת במיוחד עם המפיקים המובילים בישראל בקרוב מאד נעדכן על אומן בקנה מידה בינלאומי שיגיע להופעה ראשונה בעיר ירושלים".

במבנה שתוכנן על ידי האדריכל ארתור ספקטור הושם דגש על כך שזווית הצפייה בכל אחד ואחד מ- 11,600 הכיסאות בו, תהיה אופטימאלית, כך שגם אוהד שיישב בשורה האחרונה במפלס העליון ירגיש קרוב להתרחשויות על הפרקט לא רק ברמת הצפייה אלא ובעיקר ברמת הסאונד. כמו כן, הוקדשה תשומת לב רבה לשימוש בחומרי הגלם המאפיינים את העיר כדוגמת האבן הירושלמית שמחפה את כל המבנה.

לדברי דורון נויוירט מנכ"ל חברת מוריה: "עבורנו מדובר באחד הפרויקטים הגדולים, המאתגרים והמורכבים ביותר בתולדות העיר ירושלים ככלל ובהיסטוריה של חברת מוריה בפרט. לא התפשרנו על רמת ביצוע העבודות שעמדו בסטנדרטים הגבוהים והמוקפדים ביותר הן ברמת המקצועיות, האיכות והבטיחותיות עם ירידה לפרטים הקטנים ביותר ולא פחות חשוב, תוך עמידה בתקציב עליו סוכם ובלוחות הזמנים שנקבעו ואנו בהחלט שמחים על פתיחתו של היכל הפיס ירושלים בפעימה אחת על כל שלביו".

מתקני האצטדיון מפוזרים על פני 8 מפלסים, 5 עליונים ו- 3 תחתונים. במפלסים העליונים ניתן למצוא קומת אירועים והפקות, קומת גלריה ויציע, קומת כניסה ויציאה, קומת סוויטות ומפלס

הגשר כשהקומות התחתונות כוללות: קומה טכנית וקומה בשטח של 6,000 מ"ר למגוון פעילויות ספורט ופנאי.

קומת אירועים

הקומה כוללת חדר התכנסות VIP , ממנו ניתן להיכנס ישירות להיכל. מתחם תקשורת מפואר לקיום מפגשי עיתונאים בסטנדרט בינלאומי שכולל עשרות  מקומות ישיבה ובמה גדולה להצבת

מצלמות וידאו. בסמוך אליו ממוקם וחדר העבודה של עיתונאים, שנבנה כך שיענה בצורה מושלמת על צורכיהם של אנשי התקשורת מהארץ ומחו"ל הן ברמה הטכנולוגית והן ברמת הנוחות. חדר העיתונאים כולל חיבורי חשמל, טלפון, אינטרנט, מסכי טלוויזיה, חדרים פרטיים עם עמדת ראיונות אל מול מצלמות הטלוויזיה וכיו"ב.

עוד ניתן למצוא בקומת הגלריה לא פחות מארבעה חדרי ההלבשה של השחקנים (עד 25 שחקנים) ובהם חדרי טיפולים, חדרי בדיקות סמים, מקלחונים בגובה 3 מטר, מתקני ספא, שירותים וחדר כושר מתקדם. בחדר ההלבשה של המארחת אף קיים מסך מגע שמסייע לניתוח מהלכי היריבה. עוד קיים במקום GREEN ROOM  מאובזר ומפנק במיוחד לנוחיותם של האמנים טרם עלייתם לבמה.

חדר הפיקוד והבקרה של ההיכל בקומת הגלריה הינו מהמשוכללים בתחומו. מחדר זה ניתן  לשלוט בהינף יד על כלל האצטדיון ולנתר את הפעילות בו באמצעות מערכת מצלמות מתקדמת במעגל סגור.

קומת כניסה ויציאה

הקומה מכילה שתי כניסות קהל מרכזיות, מזנונים פרוסים בכל היקף הקומה, 4 דרגנועים ו- 7 מעליות מובילים את הצופים עד לקומה העליונה. כמו כן קיימות 2 מעליות חיצוניות לנכים. בכל קומה קיימים 6 חדרי שירותים מרווחים ובסך הכול 270 אסלות. 

קומת סוויטות

הקומה שברום ההיכל כוללת 16 תאי צפייה שמאופיינים במגוון רחב של חידושים ובסטנדרטים שחלקם טרם נראו בישראל. מקומות הישיבה בכל התאים נמצאים בתוך מרפסת שלמעשה נכנסת לתוך האולם. בדרך זאת יכול כל אחד מהיושבים בתא ליהנות מזוויות הצפייה, מאיכויות סאונד ומהאווירה האופטימאליים ביותר וזאת מתוך מחשבה להעניק לצופה בתא את חווית הצפייה המושלמת בתנאי VIP. 
בחלקו הצפוני של ההיכל הוקמה סוויטת האירועים מהגדולות בישראל מסוגה. גודלה של הסוויטה 900 מ"ר, נכנסים בה עד 250 איש בו זמנית והיא מאובזרת במערכות ישיבה סלוניות מבית עיצוב המתמחה במוצרי יוקרה, שף פרטי, מלצריות צמודות וכמובן מעלית פרטית המאפשרת גישה ישירה היישר מהחניון.

קומת ספורט ופנאי לרווחת התושבים

החלל התחתון של ההיכל, ששטחו כ-6,000 מ"ר, יוכשר בעתיד להצבת מתקני ספורט משלימים, לרבות מרכז החלקה על הקרח חצי-אולימפי, אולם באולינג, חדר כושר, חדרי חוגים ומרכז לרפואת ספורט.

הופעת הפתיחה במעמד נשיא המדינה

האירוע הראשון שייפתח את חגיגות השקת ההיכל יתקיים ביום חמישי ה- 11.9 החל מהשעה 18:30 בסימן "ירושלים מצדיעה ללוחמי צה"ל ולחיילים בודדים", במעמד נשיא המדינה מר ראובן (רובי) ריבלין ושרת התרבות והספורט הגברת לימור לבנת.

בין האמנים שיופיעו לראשונה על במת ההיכל בפני לוחמי צה"ל ותלמידים לפני גיוס ניתן למצוא את מירי מסיקה, עידן עמדי, הדג נחש, לירן דנינו, נתן גושן, דודו אהרון ואלי יצפאן שינחה את הערב ביחד עם קטעי קישור של הצמד אלי ומריאנו. כמו כן, יכלול המופע כ- 100 רקדנים, מיצגים אור קוליים, להקות קצב, מופע פירוטכני והפתעות נוספות.

 

צלם: ששון תירם


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה