מהומות במזרח ירושלים: בקבוקי תבערה הושלכו לעבר תחנת דלק



עשרות רעולי פנים משכונת עיסאוויה השחיתו תחנת דלק בגבעה הצרפתית וניסו להציתה

אתמול (א') החלו להתחדש המהומות במזרח העיר על רקע לאומני. עשרות רעולי פנים יידוי אבנים בצוהריי היום ופגעו בצעיר יהודי, ובערב השליכו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר תחנת דלק 'מנטה' בגבעה הצרפתית בעיר. בנוסף, נכנסו לחנות בתחנת דלק גנבו משם דברים, גרמו נזק רב לרכוש וניסו להצית אותה. בקבוקי התבערה נמצאו על משאבות הדלק בסריקות שכיבוי אש ערכו.

מכיבוי אש נמסר כי "במהלך הסריקות בתחנה התגלו שני בקבוקי תבערה שהושלכו על משאבות התדלוק בתחנה ככל הנראה בניסיון להצית את התחנה. בנוסף מתפרעים נכנסו אל תוך חנות הנוחות הסמוכה ניפצו את השמשות שלה וניסו להצית אותה. כאמור נזק גדול נגרם למקום בעקבות ההתפרעויות".

המהומות החלו כאשר יצאה ההודעה על מותו של הנער הערבי בן ה-16, מוחמד אבו סנקרה, שנפצע במהלך הפגנה בשכונת ואדי ג'וז במזרח ירושלים, ביום ראשון  שעבר. הנער שכב מאז במצב של מוות קליני ואתמול מת מפצעיו. לטענת משפחתו של הנער, הוא נורה בראשו מטווח קצר בכדור גומי, במשטרת ישראל דוחים את הטענה וטוענים שהנער נורה בכדור ספוג ברגלו. לדברי המשטרה, בשל הפגיעה, נפל ונחבט בראשו. אבו סנקרה זוהה כשהוא מיידה אבנים, הוא נפגע ברגלו במהלך מנוסה מהשטורים נפל ונחבל בראשו. במשטרה מדגישים שהאמצעי המוכר "כדור גומי" ממילא לא נמצא בשימוש משטרת ירושלים.







 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה