כתב אישום נגד 3 תושבי ירושלים בגין תקיפה בנסיבות מחמירות ממניע גזעני וחבלה במזיד



הנאשמים תקפו נהג מונית ערבי וגרמו חבלה למונית ממניע גזעני. פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר כתבי אישום

פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד ג'ניה קליימן, הגישה לפני זמן קצר לביהמ"ש המחוזי בעיר כתב אישום נגד איליה פטרוקוביץ' (23), מאיר לוי (25), משה חנוכה (25), תושבי ירושלים, בגין תקיפה בנסיבות מחמירות ממניע גזעני וחבלה במזיד ברכב ממניע גזעני. הנאשמים תקפו נהג מונית ערבי וגרמו חבלה לרכב המונית ממניע גזעני.

על פי כתב האישום, ב- 23.8.14 לפנות בוקר הגיע פטרוקוביץ' לאזור כיכר החתולות בירושלים ועצר מונית בה נהג המתלונן. פטרוקוביץ' והמתלונן סיכמו שהמתלונן יסיע את הנאשם לקריית יובל, תמורת 60 ₪.  פטרוקוביץ' נכנס למונית, והתיישב במושב הנוסע הקדמי.

לפתע, נכנסו למונית לוי וחנוכה והתיישבו במושב האחורי, בכדי להצטרף לנסיעה. המתלונן פנה אל פטרוקוביץ' וציין כי הסיכום נגע לנוסע אחד בלבד, ולא למספר נוסעים, אולם הנאשמים הפצירו במתלונן להתחיל בנסיעה, והמתלונן עשה כן.

עם תחילת הנסיעה החלו לוי וחנוכה להתווכח באשר ליעד הנסיעה, אז הבין המתלונן כי בכוונת הנאשמים לבצע 2 עצירות. המתלונן העיר לנאשמים כי סוכם על נסיעה אחת בלבד,  אולם לוי וחנוכה הורו למתלונן להמשיך בנסיעה באומרם "סע, סע". בהמשך, פטרוקוביץ' עמד לעשן והמתלונן ביקש ממנו שלא יעשן במונית. לאחר מכן הגביר פטרוקוביץ' את עוצמת הרדיו במונית, ללא רשותו של המתלונן והנאשמים התחילו לצחוק על המתלונן.

כשהמונית הייתה ברחוב עזה, בדרך לרחוב שטרן, החלו הנאשמים להשמיע קריאות גזעניות כלפי המתלונן, באומרם "כוס אמא של הערבים, כוס אמא של החמאס". בשלב זה, פטרוקוביץ' הכה את המתלונן, והדף את ראשו, תוך שהוא אומר "כוס אמא של הערבים, וגם אותך אנחנו נזיין" והכל בשל היותו של המתלונן ערבי.

המתלונן, אשר עמד באותה עת ברמזור, חש מאוים, הוציא את הטלפון הנייד בכדי להרתיע את הנאשמים. בשלב זה, המשיכו הנאשמים כולם לתקוף פעם נוספת את המתלונן באגרופים ולקלל אותו על רקע היותו ערבי.

בעקבות המכות שספג עצר המתלונן את המונית בתחנת אוטובוס, בסמוך לפסל "סולם יעקב" בכניסה לגבעת מרדכי ונמלט ממנה. בשלב זה יצאו הנאשמים מהמונית,  חנוכה רדף אחרי המתלונן והרחיקו מהמקום. לאחר מכן, בעטו הנאשמים במונית, פטרוקוביץ' נעמד על מכסה המנוע של המונית, בעט בשמשה הקדמית וגרם לניפוצה. מיד לאחר מכן, ברחו שלושת הנאשמים מהמקום.

כתוצאה ממעשי הנאשמים, נגרמו למתלונן מכות יבשות בראשו ונפיחות באצבע יד ימין. כמו כן, נגרם למונית נזק בשווי 1300 ₪.

 
אילוסטרציה: פלאש 90. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה