בי"ס חרדי בתוך בי"ס ממלכתי בבית שמש



שוב סערה בבית שמש על רקע חילוני חרדי. עיריית בית שמש הכניסה לבית ספר ממלכתי בעיר אגף של בנות חרדיות והפרידה בין שניהם בגדר גבוהה

בעקבות הפקעת רבע משטח בית הספר הממלכתי "שפות ותרבויות" בבית שמש על ידי העירייה  עבור שימוש למוסד לימוד חרדי, פנתה היום (יום ג') התנועה לאיכות השלטון לשר החינוך, שי פירון ולמנכ"לית המשרד, הגב' מיכל כהן, בבקשה לבחון האם ההחלטה על הפקעת שטח בית הספר הובאה בפני הגורמים הרלוונטיים במשרד קודם לביצוע המחטף האמור, ולרבות מצוקת המקום של תלמידות המוסד החרדי אשר נאלצו לנדוד אל המתחם החדש, ומה עשה משרד החינוך בנידון, קודם להחלטתו של ראש העיר על הפקעת השטח ובניית חומת ההפרדה.

כזכור, אתמול (שני) ביום הראשון של פתיחת שנת הלימודים תשע"ה הושבת בבית שמש בית ספר "שפות ותרבויות" על רקע המאבק המתמשך בין האוכלוסיה החרדית ולחילונית בעיר. מורים והורים לתלמידים חילונים השביתו את הלימודים לאחר שהעירייה חצתה את מתחם בית הספר והעבירה אגף לטובת בית הספר החרדי. העירייה בנתה חציצה מגבס בין חלקי בית הספר בו לומדים תלמידים חילוניים והוקמה גדר בחצר בית הספר. בעקבות כך התפתחו עימותים שבהם עוכבו מספר תושבים לחקירה.




על פי הפרסומים השונים, הליך ההפקעה נוהל בהוראתו ופיקוחו הישיר של ראש עיריית בית שמש מר משה אבוטבול, אשר הורה על הקמת חומת פח בת 3 מטרים אשר תפריד בין המוסד הוותיק לבין המוסד החדש. הוראה זו, כך על פי האמור, הגיעה לאחר משא ומתן כושל שהתקיים במהלך הקיץ בין עיריית בית שמש לבין נציגי ההורים בנוגע לשימוש מוסכם בשטח המבנה, והייתה בבחינת קביעת עובדות בשטח, אף ללא הסכמת ההורים.

בנוסף, ח"כ יעקב מרגי פנה היום במכתב דחוף לשר החינוך שי פירון לפעול בדחיפות למציאת פתרון לבנות החרדיות בעיר בית שמש אשר נותרו ללא מוסד לימודים.

משרד החינוך בראשותו של השר שי פירון החליט כי למוסד יינתן צו סגירה, זאת על אף שהכיתות שהועברו לבית הספר החרדי, עמדו עד עתה ריקות.   

ח"כ מרגי תקף במכתבו את שר החינוך, כי במקום לקבל החלטות ענייניות ומקצועיות בתיאום עם עיריית בית שמש בחר השר "בצעד פזיז, חד צדדי, להעניק צו סגירה ללא מתן פתרון אמיתי הולם". "צר לי, שאינך מסוגל להיות שר חינוך של כולם, תקף ח"כ מרגי אלא רק של 50% מילדי ישראל", ודרש מהשר פירון לפעול בדחיפות למציאת פתרון הוגן והולם בהתייעצות עם ראש עיריית בית שמש מתוך כבוד לשיקול דעתו של ראש העיר בנדון.

תמונה: פלאש 90.  

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה