הצלחה לעיריית ירושלים במאבק נגד בניה לא חוקית בעיר



בית המשפט המחוזי הרשיע לראשונה מהנדס שליווה בניה לא חוקית של מבנה בעיר וגזר עליו קנס של 30 אלף. על יזם המבנה הוטל קנס של 660 אלף ₪

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע לאחרונה בהחלטה תקדימית מהנדס שליווה בניה לא חוקית וללא היתר בירושלים וגזר עליו 30 אלף ₪ קנס.

המהנדס הרצל שועאי הורשע יחד עם בעל המבנה אמנון לוי בתיק שניהלה עיריית ירושלים נגדם.מדובר  בבניית מבנה בגודל של 560 מ"ר בשכונת מאה שערים בעיר ללא היתר. בעל המבנה אמנון לוי הורשע בבניית מבנה לא חוקי והטל עליו קנס של 660 אלף ₪ (1200 ₪ למ"ר).

פסק הדין התקדימי של שופט בית המשפט המחוזי יורם נועם, מאשר את פסק הדין שניתן בנושא בבית המשפט לעניינים מקומיים ודוחה לחלוטין את ערעורם של לוי ושועאי.

תחילת המקרה הוא בשנת 2006 אז החלו לוי ושועאי בהקמת מבנה בן 560 מ"ר ללא היתר בשכונת מאה שערים. בעקבות פעילות פיקוח של מפקחי עיריית ירושלים, אותרה העבירה והוצא צו הפסקת העבודה. למרות הוצאת הצו המשיכו היזמים בהקמת המבנה תוך הפרה בוטה של החוק.

במהלך פעולות האכיפה החרימה העירייה כלי עבודה והפסיקה את העבודות במקום מספר פעמים. יש לציין כי בשל פעולות האכיפה של העירייה, הבניה הופסקה ובמקום מצוי שלד בלבד.

כנגד לוי ושועאי הוגש כתב אישום חמור בגין בניה ללא היתר ובגין הפרת צו הפסקת עבודה. לאחר ניהול תיק ארוך במשך מספר שנים בבית המשפט לעניינים מקומיים, קבעה השופטת בר-אשר צבן כי יוטל קנס של 660 אלף ₪ על יזם לוי וקנס של 30 אלף ₪ על המהנדס שועאי. כמו כן הוטל צו הריסה על כל חלקי המבנה.

הנאשמים ערערו לבית המשפט המחוזי, וכאמור לאחרונה דחה בית המשפט את הערעור והותיר את ההרשעה והקנסות כפי שנקבעו.

בעירייה מציינים כי זהו הישג חשוב מאוד שכן הבניה נעצרה בשלב השלב והנאשם לא נהנו מהעבירה. כמו כן התיק מעביר מסר כי כל מי שמעורב בבניה בלתי חוקית חלה עליו אחריות והעירייה לא תהסס לפעול כנגדו.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה