ירושלים במקום הראשון בארץ במעורבות תלמידים בתאונות דרכים



יותר משני מיליון תלמידים יחזרו בשבוע הבא לספסל הלימודים. עמותת אור ירוק מפרסמת כי העיר ירושלים הכי מסוכנת לתלמידים בדרכים בארץ. מנכ"ל אור ירוק: "ילדים ובני נוער הם פגיעים במיוחד לתאונות דרכים, גם כהולכי רגל, רוכבי אופניים וגם כנהגים צעירים בכבישים"

איך נדע שמיליוני התלמידים שיחזרו בעוד פחות משבוע יגיעו למוסדות הלימוד ביישוביהם בבטחה? על פי נתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוניה המהימנים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה,  הדרך לבית הספר וממנה מסוכנת .במהלך שנת הלימודים תשע"ד (חודשים ספטמבר-יוני 2012-2013), נהרגו בתאונות דרכים 16 תלמידים (ילדים ובני נוער בגילאי 5-19) ביישובים השונים בישראל. מדובר על ירידה של 20% לעומת שנת הלימודים התשע"ג, במהלכה נהרגו 20 תלמידים בתאונות דרכים ביישובים.

עוד עולה מהנתונים, כי במהלך שנת הלימודים תשע"ד, נפגעו 2,249 תלמידים בתאונות דרכים בתחום העירוני, מתוכם 188 נפגעו באורח קשה. 

בעיר ירושלים נפגעו הכי הרבה ילדים ובני נוער במהלך שנת הלימודים 2013.

בירושלים נפגעו 221 תלמידים (גילאי 5-19) בתאונת דרכים במהלך שנת הלימודים (ספטמבר-יוני) 2013, שלושה תלמידים נהרגו ו- 39 תלמידים נפצעו באורח קשה.


הדרך אל בית הספר וחזרה ממנו, מהווה את נקודות הסיכון שבהם נתקלים ילדים ובני נוער. אם הילד הולך לבד לבית הספר, חשוב לתרגל איתו הליכה במסלול בטוח , כדי לצמצם את הסכנות שכרוכות בחציית כביש. כאשר בוחרים את המסלול הבטוח חשוב לשים לב כי לאורכו ישנם מדרכות או שבילי הליכה, גם אם מסלול זה הוא הארוך יותר. בנוסף כדאי לבחור במסלול בו מספר הכבישים שעל התלמיד לחצות הוא מינימאלי וכן להימנע ככל האפשר מכבישים סואנים ומכבישים ראשיים.

כמו כן יש לזכור כי לילדים אין את היכולת לקלוט את המתרחש בכביש ולאמוד נכון את המרחק ממכלי הרכב שנעים בכביש. לילדים קשה לקשר את רעש המכונית עם הימצאותה בקרבתם. לכן, ילד עד גיל 9 לא חוצה כביש לבד. חשוב להדריך את הילד לחצות רק כשהאור ברמזור ירוק וכן לא לחצות בין כלי רכב חונים, שכן שדה הראייה במקרה זה קטן גם לילד וגם לנהג, שמתקשה להבחין בילד.

במידה והתלמיד מגיע לבית הספר באופניים יש להזכיר לו לעשות זאת אך ורק עם קסדה הרכוסה היטב בכדי להגן עליו מפני פגיעות ראש במקרה של נפילה או תאונת דרכים.

גם כאשר לוקחים את הילד ברכב הפרטי לבית הספר יש לוודא כי הוא יורד מהרכב רק מהצד של המדרכה וכמובן שהוא חגור בחגורת בטיחות במשך כל הנסיעה, אפילו אם זוהי נסיעה קצרה ביותר.

באמצעות חינוך והסברה לבטיחות בדרכים בשילוב עם תשתית בטוחה בסביבת מוסדות חינוך, ניתן יהיה לצמצם את היפגעותם של ילדים בשנת הלימודים הקרובה.


שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק:
"ילדים ובני נוער הם פגיעים במיוחד לתאונות דרכים, הן כהולכי רגל ורוכבי אופניים והן כנהגים צעירים בכבישים. על פי הנתונים ניתן לראות כי ההשקעה של המדינה בחינוך התעבורתי מניבה פירות ומובילה להפחתה במספר התלמידים שנהרגים בתאונות דרכים. בכדי להמשיך במגמה זו ולהפחית עוד יותר את מספר ההרוגים יש להגדיל את שעות הלימוד לבטיחות בדרכים ולחינוך תעבורתי במוסדות החינוך, החל מגני הילדים ועד ללימודי נהיגה בטוחה בבתי הספר התיכוניים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה