כתב אישום: 10 תושבי ירושלים מואשמים שתקפו ערבים בשכונת נווה יעקב



הבוקר (יום ב') הגישה פרקליטות מחוז ירושלים לבית המשפט המחוזי כתב אישום נגד 10 תושבי ירושלים המואשמים בעבירות של חבלה בכוונה מחמירה. כזכור הנאשמים תקפו ערבים בשכונת נווה יעקב רק משום היותם ערבים

על פי כתב האישום, לפני כשבועיים (25.7), בשעה 22:30 בערך, ישבו המתלוננים, תושבי בית חנינה, בגן ציבורי בשכונת נווה יעקב בירושלים. בשלב מסוים ניגש אחד הנאשמים אל המתלוננים וביקש מהם סיגריה ומצת על מנת לוודא כי המתלוננים הינם ערבים. המתלוננים השיבו בשלילה והוא עזב את המקום.

לאחר מספר דקות הגיעו למקום הנאשמים ושלושה קטינים אשר בצוותא התקרבו אל המתלוננים, כאשר הם מצוידים באלות ובקרשים.

הנאשמים והקטינים הקיפו את המתלוננים, תוך שהם אומרים "ערבים, ערבים". נאשם 6 פנה למתלוננים ושאל מה הם מחפשים בשכונה, ובין הצדדים התפתחו חילופי קללות. אז התנפלו הנאשמים והקטינים בצוותא חדא על המתלוננים, כאשר חלקם אוחזים באלות ובקרשים, והחלו להכות את המתלוננים בפראות, והכל בשל היותם ערבים.  

נאשם 6 הלם בחוזקה בראשו של אחד המתלוננים מאחור באמצעות קרש, נאשם 2 הכה בו באמצעות אגרופן והמתלונן נפל על הקרקע ואיבד את הכרתו. במקביל היכו חלק מהנאשמים והקטינים את המתלונן השני באלות, אגרופים ובעיטות עד שגם הוא נפל על הקרקע ואיבד את הכרתו למשך מספר דקות. הנאשמים והקטינים המשיכו לחבוט במתלוננים השרועים על הקרקע, תוך שהם מכים אותם מכות נמרצות באמצעות אלות ואגרופים ובועטים בהם בחוזקה בראשם, בפניהם ובכל חלקי גופם.

מיד לאחר מכן נמלטו הנאשמים והקטינים מהמקום, כשהם מותירים את המתלוננים שרועים על האדמה בגינה מדממים.

כתוצאה ממעשי הנאשמים, נגרמו למתלונן אחד חבלות בבית החזה, בגבו ובברכיו והוא סבל מחבלה בראשו ודימום תת עכבישי. המתלונן סבל מכאבי ראש עזים ואושפז למשך 4 ימים. כמו כן, נגרמו למתלונן השני שברים בגולגולת ודימום סאב-דוראלי ואפידורלי, שברים אוקציפיטליים, שבר באף, המטומות בקרקפת, חבלות בפניו וחולשה בפלג גופו הימני, כאשר הוא מתקשה להזיז את ידו ורגלו הימנית. המתלונן נזקק לניתוח בראשו ועודנו מאושפז בבית החולים.   

כשעה לאחר האירוע המתואר לעיל, נפגשו 5 נאשמים ואחד הקטינים בסמוך למקום האירוע. החמישה והקטין שוחחו ביניהם והביעו חשש כי ראו אותם בשעת התקיפה. בהמשך סיכמו ביניהם כי ככל שמי מהם ייעצר על ידי המשטרה, לא יגיד דבר. במועד שאינו ידוע במדויק, מספר ימים לאחר האירוע, הנחה נאשם 3 את נאשם 7 "למחוק את כל מה שיש לו בטלפון".

נגד שלושת הקטינים הוגש היום (יום ב') כתב אישום לביהמ"ש המחוזי לנוער. הקטינים מואשמים גם הם ב- 2 עבירות של חבלה בכוונה מחמירה. הפרקליטות מבקשת לעצור גם אותם עד תום ההליכים.

 גם נגד שבעת הבגירים הוגש כתב אישום.

 

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה