כתבי אישום נגד תושבי מעלה אדומים בגין עבירות גזעניות



פרקליטות מחוז ירושלים, הגישה לפני זמן קצר לביהמ"ש המחוזי בעיר כתבי אישום נגד שלושה תושבי מעלה אדומים, בגין השחתת פני מקרקעין ממניע גזעני. בנוסף, שניים מהם מואשמים בניסיון תקיפה בנסיבות מחמירות ממניע גזעני

על פי כתבי האישום, עובר ל- 21.6.14, נפגשו הנאשמים: אדיב אסרף (20), יוסף עידן שיראזי (31) ואלירן נחום (25) וקשרו קשר לבצע פעולת "תג מחיר" (כלשונם) במעלה אדומים בדרך של ריסוס סיסמאות נגד הציבור הערבי, וזאת מתוך מניע גזעני אידיאולוגי.

ב- 22.6.14 בשעות הלילה נסעו הנאשמים ברכב כשהם מצוידים בתרסיס צבע שהביא נחום ובכפפות גומי שהביא שיראזי. כשהנאשמים הגיעו לרחוב דרך הר הבית יצא נחום מהרכב וריסס על הקיר כתובות כגון "מוות לערבים", "תג מחיר", "3 חטופים" וכתובות נוספות. הנאשמים המשיכו בנסיעה ברחובות העיר וריססו כתובות ברחובות נוספים.

ב- 24.6.14 בסמוך לשעה 0:00, נסעו נחום ושיראזי ברכב והחליטו לבצע פעולה נוספת של "תג מחיר". השניים נסעו ברחובות העיר ונחום ריסס כתובות כגון "כהנא צדק = ערבים החוצה", בעוד ששיראזי עומד לידו ומביט לצדדים כדי להרתיע במידה ומגיע עובר אורח. השניים ריססו כתובות נוספות ברחובות העיר.

בנוסף, ב- 24.6.14, נפגשו נחום ואסרף בסמוך לשעה 05:00. השניים הצטיידו באלות והמתינו בכניסה למעלה אדומים לערבים שיעברו במקום כדי להכותם. בסמוך לשעה 5:15 הבחינו במתלונן הולך ברחוב והחלו לעקוב אחריו כשהם נוסעים ברכב. כשהמתלונן הגיע בסמוך לקניון מעלה אדומים, נחום עצר לפתע את הרכב והשניים יצאו מהרכב עם האלות. נחום כיסה את פניו בחולצתו והשניים נעמדו ליד המתלונן. נחום שאל את המתלונן אם הוא ערבי פלשתינאי והמתלונן ענה כי הוא בדואי. נחום שאל אותו בשנית אם הוא בדואי וכשנענה בחיוב, אמר לאסרף לעזוב את המתלונן. בתגובה אמר אסרף למתלונן "אם אתה בדואי לך לעבודה שלך, איפה העבודה שלך, אני מצטער, אני לא אוהב ערבים, אני אוהב ומכבד בדואים". מיד לאחר מכן, נסעו השניים מהמקום.

בשעה 5:30 בערך, הגיעו השניים לכניסה למעלה אדומים והמתינו בתחנת אוטובוס כשהם מצוידים באלות ותוך שנחום מסווה את פניו באמצעות חולצתו. השניים הבחינו במתלונן נוסף שעבר במקום. אסרף נעמד בדרכו ושאל אותו אם הוא בדואי או פלשתינאי. המתלונן ענה כי הוא בדואי, אך נחום אמר כי הוא נראה לו פלשתינאי. באותה העת הוציא המתלונן מכשיר סלולרי ואמר שיתקשר למשטרה. אסרף חטף את המכשיר מידיו ונחום הניף את האלה ואמר לו "תעמוד אנחנו נשבור לך את הראש". המתלונן החל לרוץ והשניים רצו אחריו. בהמשך, לאחר שהבחינו כי המתלונן מוציא מכשיר סלולרי נוסף וחשבו כי הוא מתקשר למשטרה, רצו בחזרה לרכב ונסעו מהמקום.    

 

תמונת אילוסטרציה: פלאש 90.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה