פיגוע דריסה בצומת שמואל הנביא: הרוג ושישה פצועים קל



טרקטור שככל הנראה יצא מאתר בנייה פגע באוטובוס נוסע ופגע ברכב פרטי, לוחם נחשון ששהה במקום הבחין באירוע ויחד עם שוטר נוסף ירה לעבר הטרקטור והרג את המחבל. שבעה פצועים קל ביניהם נהג האוטובוס, נקבע מותו של הולך הרגל בן 25

טרקטור פגע באוטובוס נוסעים ופגע ברכב נוסף. כל זה בכיכר זוועהיל בירושלים בכביש מספר 1/ הטרטור יצא ככל הנראה מאתר הבנייה לעבר הכביש ושם החל לפגוע באנשים. בדרכו לעבר האוטובוס פגע הטרקטור בהולך רגל  שכאמור מת מפצעיו.

לוחם נחשון ששהה במקום נקרא על ידי אזרחים לאירוע ויחד עם שוטר נוסף ביצע ירי לעבר המפגע, הלוחם נפצע כשניסה לטפס ולהוריד אותו מהטקטור ופונה לבית החולים הדסה הר הצופים במצב קל. 

השר אהרונוביץ "המחבל מוכר לכוחות הבטחון מאירוע אחר. בני משפחתו נחקרים כעת. זה לא האירוע האחרון. ישנו חשש וכוחות הביטחון ערוכים". 

ניר ברקת, ראש העיר" אילולא הייתה כאן עירנותך ותושיה של השוטרים היה אסון כבד יותר. השוטרים לקחו תושיה ואחריות ועם אומץ הלב שלהם הרגו את המחבל". 

מפקד מחוז ירושלים של המשטרה, ניצב יוסי פריינטי "לפני כשעה לערך, טרקטור שבתוכו היה מחבל שהעבד באתר בניה סמוך, פגע באזרח יהודי. הנהג יצא מהאתר ונסע לכביש. בכביש נתקל באוטובוס ובאמצעות הכף הפך את האוטובוס על צידו. לוחם יחידת נחשון של שירות בתי הסוהר ושני שוטרים הבחינו בנהג שמשתולל עם הכף, הבינו את מהות האירוע, פתחו באש והנהג נהרג. נמנע אירוע חמור מאוד בזכות הלוחמים, כתוצאה מכלל האירוע יש אזרח שמותו נקבע, שלושה פצועים קל והמחבל ההרוג. אנחנו כרגע יחד עם שירות הביטחון הכללי מבצעים חקירה".

נחום ברנשטיין סגן ראש סניף 'ירושלים' של איחוד הצלה מספר: "ביצענו החייאה בתוך אתר הבנייה על אברך חרדי שנפגע אנוש לאחר שככה"נ נדרס ע"י הטרקטור לפני שיצא להפוך את הטרקטור וביצע את הפיגוע, לאחר החייאה ממושכת נקבע מותו, אפשר לומר כי האירוע הסתיים בנס ללא הרוגים או נפגעים נוספים, בשלב זה האירוע בשליטה - כוחות גדולים של משטרה ומתנדבי איחוד הצלה במקום".

במד"א מרחב ירושלים נמסר על טרטור שפגע בהולך רגל ובהמשך התנגש באוטובוס ריק מנוסעים וכתוצאה מכך האוטובוס התהפך. חובשים ופארמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי ומבצעים פעולות החייאה בצעיר כבן 25 ומטפלים בנהג האוטובוס, גבר בן 45 שנפצע באורח קל. כאמור נהג הטרקטור נורה ונהרג.  נקבע מותו של הצעיר בן ה-25. 

שלושה פצועים פונו במצב קל לבית החולים הר הצופים, שני פצועים פונו לבית החולים שערי צדק. 

 אלי בין מנכ"ל מד"א סיפר "חמישה פצועים קל, סה"כ שבעה נפגעים, נקבע מותו של הולך רגל בן 25, האירוע כולו נשלט על ידי משטרת ישראל, במהלך הנסיעה נהג הטקטור פגע ככל הנראה בהולך רגל, המשטרה כמובן נמצאת במקום. אנחנו נשארים במקום על מנת לסייע למשטרה".

מאיר רובינשטיין ראש עיריית בית"ר "זו פעם שנייה בתוך שבוע שניצלנו בחסדי שמים מפיגוע רצחני. אין לי ספק שהנס הינו בזכות האחדות בעם ישראל בכלל ובביתר בפרט. אין כלי מחזיק ברכה יותר מהשלום, ודווקא בימי פורענות עלינו להתחזק באהבת ישראל".

 

תמונות: באדיבות קבוצת העיתונאים רוטרניק ומד"א. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה