קנדה מתייצבת לצד ישראל



אתמול (יום ד'), התקיים אירוע הזדהות של קנדה עם ישראל, במלון מצודת דוד בירושלים. הממשל הקנדי לא הסתפק בהבעת תמיכה פומבית, אלא שיגר לישראל משלחת מכובדת הכוללת חברי פרלמנט בכירים, שקיימו אמש בירושלים עצרת הזדהות ותמיכה במדינת ישראל, צה"ל ותושבי הדרום בפרט

בפני מאות המשתתפים הוקרנה על מסכים ברכתו של שר החוץ הקנדי ג'ון בירד שהתנצל שאינו יכול להיות נוכח והוסיף כי: "בזמנים קשים אלו, בשם מדינת קנדה, אנו עומדים עם עם ישראל. חמאס רוצה לפגוע באזרחים חפים מפשע, אם זה היה קורה בקנדה גם אנחנו היינו דואגים לכך שהירי יפסק, אנו רוצים עבורכם שקט ושלום באזורכם". וסיים במילים 'עם ישראל חי'.

האירוע התקיים בהשתתפות יו"ר קק"ל, אפי שטנצלר, ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, נציג ראש ממשלת ישראל, ח"כ רונן הופמן, שגרירת קנדה בישראל, ויויאן ברקוביצ'י וחברי הפרלמנט הקנדיים. את אירוע ההצדעה יזם הסנטור לשעבר ג'רי גרפסטין.

דויד סוויט, חבר פרלמנט קנדי, מהמפלגה הקונסרבטיבית בדבריו ציין כי כבוד הוא לו להיות באירוע בתמיכה בישראל: "היכן שחיים בדמוקרטיה כמונו הקנדים, אנחנו כואבים עמוקות יחד אתכם כל פגיעה בחיילי צה"ל, בשם העם הקנדי וראש ממשלת קנדה סטיבן הרפר, יש לכם את הזכות להגן על עצמכם, ואתם יכולים לסמוך עלינו שנעמוד לצדכם לאורך כל הדרך". 

חברת הפרלמנט הקנדית, מהמפלגה הליברלית, קרוליין בנט בדבריה במהלך הערב: "אם רוצים שלום בכל המובנים, לא יכול להיות שלום כל עוד חמאס שולט בעזה. אנו כאן עם חברינו מקנדה ומישראל וביחד מעבירים מסר עמוק לעולם, היום נחשפנו וראינו במו עינינו את אשר ישראל חווה ביום יום, בביקור במוקדים השונים בארץ, בין היתר בביקור החיילים הפצועים בבית החולים. כאן החיים נבחרים על פני מוות. לאור מה שקורה בימים אלו, ירי הרקטות על ישראל והמנהרות שהתגלו מתחת לפני האדמה - אנו מבטיחים לכם - אנו רוצים שהעולם ידע באמת מה מתרחש כאן. אנו נשוב לקנדה ונדבר ונספר את אשר קורה ונציג את תמונת האמת, בשם חברי הפרלמנט הקנדי, לנו הכבוד לקדם נושא זה. זאת אני מבטיחה לכם".

כזכור, ראש ממשלת קנדה סטיבן הרפר נחשב לאחד המנהיגים הבולטים בעולם באהדתם לישראל ומחזיק בעמדות פרו ישראליות מובהקות. לאורך כל הקדנציה של הרפר, התייצבה קנדה לצד ישראל, והפכה לידידתה הקרובה. הרפר אף השתתף בערב ועידת קק"ל לתמיכה בישראל שהתקיים בקנדה בהשתתפות 4,000 אורחים, לפני כשמונה חודשים והיה אורח הכבוד בערב זה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה