יו"ר סיעת ש"ס בירושלים קורא להגיש תביעה אזרחית למזיקי הרכבת הקלה



בעקבות ההתפרעויות והפרות הסדר בתקופה האחרונה ספגה הרכבת הקלה נזקים רבים ואילו השמשת התחנות במזרח העיר תימשך עוד חודשים ארוכים. כעת יו"ר סיעת ש"ס במועצת העיר קורא ליועץ המשפטי של העירייה וראש העיר להגיש תביעה אזרחית נגד מזיקי הרכבת

השבוע פנה יו"ר סיעת ש"ס בירושלים, יחיאל לסרי ליועץ המשפטי של העירייה ולראש העיר ניר ברקת בבקהש לתבוע אזרחית בתביעה על סך של 100 אלף שקל ומעלה על אובדן הכנסות ונזקים.
 
בתקופה האחרונה ספגה הרכבת הקלה והתחנות שועפט וא- סהל נזקים כבדים. בהמשך אף הוחלט להצמיד לרכבת מעין "שומר ראש". מזל"טים (מטוסים זעירים ללא טייס) המשמשים כאמצעי מגן לנוסעי הרכבת הקלה. אמצעים אלו, המכונים רחפנים, מלווים את הרכבת בטיסה מעליה ומשדרים בזמן אמת צילומי אוויר בווידיאו למערך האבטחה. כך למעשה יתאפשר זיהוי מוקדם של איומים ביטחוניים, כמו גם טיפול באירועי פח"ע (פעילות חבלנית עוינת), והגברת תחושת הביטחון והרתעה.
 

כאמור, כעת דורש חבר המועצה יחיאל לסרי לתבוע אזרחית את מזיקי הרכבת. במכתב ששלח ציין כי "מידי יום ניזוקים במזיד קרונות הרכבת הקלה באזור שועפט. פורקן, וונדליזם זה מלבד הנזק הרב הישיר לציוד הרכבת, גם מהווה נזק עקיף ומשמעותי באמצעות הורדת הכנסות ותדירות המשתמשים ברכבת הקלה כתוצאה מבהלה ודאגה של תושבי פסגת זאב".

לסרי הוסיף כי "לאור פרסומי משטרת ירושלים על מעצר חלקי של גורמי הנזק, והגשת כתב אישום פלילי, חובותינו והמלצתי להגשת תביעה אזרחית אישית על הפורעים של מאה אלף ש"ח ומעלה על אובדן הכנסות ונזקים". 
בנוסף, בכרזות שהוציאו תושבי פסגת זאב בימים האחרונים הם קוראים לראש העיר ניר ברקת בדרישה לשנות את תוואי הנסיעה של הרכבת שלטענתם במסלול הנוכחי מסכנת את חייהם.
 
תמונה: הנזקים בתחנות הרכבת, באדיבות סיטיפס

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה