התושבים בשכונת ארמון הנציב זועמים: "אנחנו דורשים ביטחון"



החל מיום רציחתו של מוחמד אבו חדיר ז"ל, ההפרות סדר בירושלים התעוררו לחיים. זה כבר שלושה שבועות בהם התושבים סובלים מיידוי אבנים, זריקת בקבוקי תבערה וירי זיקוקים בשכונות שונות בירושלים. בין השכונות גם תושבי ארמון הנציב, אשר החליטו לומר 'די למצב' והפגינו 'למען ביטחון ילדיהם'

על רקע הלחימה מתקיימות הפרות סדר בשכונות שונות בירושלים, בעיקר בשכונות מזרח העיר, בית חנינא, שועפט, ג'בל מוכבר, עיסוויה וצור באהר. גם תושבי שכונת ארמון הנציב שנמצאת בדרום מזרח ירושלים סובלים מיידוי אבנים, בקבוקי תבערה וירי זיקוקים. 
 
הפרות הסדר וההתפרעויות החלו עוד עם חטיפת תלמידי הישיבה והלכו והתלהטו עם ההודעה על רציחתו של הנער משועפט מוחמד אבו חדיר ז"ל. כזכור בעת הלוויתו העיר ירושלים סערה וגעשה עם התפרעויות במוקדים שונים בעיר. גם הרכבת הקלה הפסיקה את פעילותה למספר ימים בשל פגיעה בתחנות ומסילות במזרח העיר, כעת קוראים תושבי פסגת זאב לראש העיר ניר ברקת לשנות את תוואי הנסיעה של הרכבת שלטענתם במסלול הנוכחי מסכנת את חייהם.
 

גם תושבי שכונת ארמון הנציב מתלוננים על "מצב בלתי נסבל" לטענתם בשכונה. "בשלושה שבועות האחרונים המצב החמיר ומפחיד לצאת לבד מהבית, אנחנו מרגישים שאנחנו במעין נוהל מלחמה אנחנו נמנעים לצאת בשעות הערב, יש כל הזמן חשש מזריקת אבנים". מספר לנו דוד פלסי תושב השכונה "ידויי האבנים לא פוסק, זורקים תמידית על תושבי השכונה ופשוט מפחידים הילדים שלנו, המשטרה מבצעת מעצרים אבל כנראה שזה לא מרתיע לצערנו". אתמול בערב (יום ג') קיימו התושבים הפגנה במטרה לעורר מודעות בנוגע למצבם דוד שהיה ממארגני ההפגנה הוסיף  "אנחנו רוצים ביטחון במקום בו הילדים שלנו חיים. אנחנו מפחדים בעיקר על הילדים שלנו. זה לא הגיוני שהילדים לא יכולים לצאת למטה לשחק. זה פשוט בלתי נסבל כל תחושת חוסר הביטחון שקיימת. ההפגנה אתמול לא קשורה לא לימן ולא לשמאל, אנחנו רוצים להביע הפגנה לגיטמית והמטרה היחידה שלנו היא שקט וביטחון, אני רוצה לציין שאנחנו לא תומכים בקריאות גנאי ואלימות שוב המטרה היחידה שלנו היא לבקש שקט".
 
 
דליה זאדה, גם היא תושבת השכונה סיפרה כי רק השבוע הותקפה על ידי בני מיעוטים, "ירדתי ביום ראשון עם אחותי לרחבה מתחת לבניין ובני מיעוטים ירדו אחרינו והתחילו לזרוק עלינו את הכדור, בהמשך הם תקפו אותי עם מוט ברזל. עד שאחד השכנים הגיע ואז הם ברחו מהמקום. זה פשוט מאוד בלתי נסבל. אני לא מבינה למה אני צריכה לפחד לרדת לרחבה מתחת לבית השלי, נכון שבירושלים אמנם אין טילים אבל הטרור מגיע אלינו בצורה אחרת. אני מאוד מקווה שהמצב הזה יפסק". 
 
השבוע גם הותקפו בני מיעוטים בשכונת נווה יעקב, שלושה חשודים במעשה נעצרו והיום (יום ד') בית משפט השלום האריך את מעצרם עד ליום ראשון הקרוב.
 
עד כה נעצרו כ-375 מפרי סדר והוגשו 135 כתבי אישום. בנוגע להפרות סדר משטרת ירושלים הודיעה כי היא תמשיך בפעילותה הנחושה לאיתור ומעצר הפורעים ותמצה איתם את הדין.
בינתיים בשכונות השונות התושבים מקווים לקצת יותר שקט. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה