ביה"ס "אריאל" בגילה יוסב לבית ספר ממלכתי-משלב



בית הספר "אריאל" בשכונת גילה בירושלים קיבל אישור ממשרד החינוך ומנח"י לפעול כממלכתי –משלב וכך לשלב יחד תלמידים דתיים, חילוניים ומסורתיים. מדובר בבית ספר וותיק בשכונה אשר פעל עד כה כבית ספר ממלכתי והחל משנת הלימודים הבאה יוסב לבית ספר ממלכתי משלב

בית הספר המשותף יפעל במודל הדומה לזה של בית הספר קשת בירושלים ומושתת על מסגרת המאפשרת לכל תלמיד לבסס את זהותו דווקא מתוך ההיכרות עם מגוון הזהויות הקיימות בחברה הישראלית תוך שמירת הזהות האישית של הילד. הילדים בחינוך המשותף באים כל בוקר לבית הספר ומתפצלים כאשר כל קבוצה נפגשת עם קבוצת הזהות שלה. הדתיים מתפללים את תפילת השחרית שמחזקת את החיבור שלהם להיותם דתיים ואילו החילונים נפגשים למפגש בוקר ולומדים בעל בוקר תוכן ערכי המחזק את תחושת השייכות למודל ולקבוצה שלהם. בכל כיתה מלוות את התלמידים מורה בעל זהות דתית ומורה בעלת זהות חילונית. לאחר מכן הם ממשיכים יחד ללימודים הכלליים –הסטוריה, חשבון, גיאוגרפיה ועוד.

עליזה גרשון, מנכ"לית "צו פיוס", אמרה כי "יש להודות לכל הגורמים אשר חברו יחד להובלת המהלך מאפשרת להורים לחנך את ילדיהם במסגרת משלבת המשותפת לדתיים, מסורתיים וחילוניים.בראש ובראשונה, לצוות בית הספר ולמנהלת, טלי ברוך, לקהילת ההורים של בית הספר, ל'בית ישראל' וכמובן למנח"י ומשרד החינוך אשר מוביל את הנושא בברכת שר החינוך, הרב שי פירון. מודל בתי הספר המשותפים בתי הינם ההזדמנות של החברה הישראלית ליצירת תשתית לחיים משותפים והכרת השונה כבר מגיל בית הספר תוך שמירה על הזהות העצמית של התלמיד ולאפשר חיים משותפים יחד לכל גווני הזהות היהודית".

 

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה