מתחילת מבצע "צוק איתן" נעזרו ביד שרה 104 חיילים וקצינים



יד שרה שיגרה ניידת חרום להשאלת ציוד רפואי בבית החולים "ברזילי" שבאשקלון. בכל בתי החולים אליהם הועברו פצועים פועלים סניפים של יד שרה, ביניהם "סורוקה" בבאר שבע ו"בילינסון" בפתח תקווה

לסניפי יד שרה בבתי החולים בהם מאושפזים החיילים הועברה כמות גדולה של ציוד לוודא שכל חייל יקבל את מבוקשו מיד.  רוב החיילים הפצועים שנזקקו לציוד רפואי שאלו מכשירים אורתופדיים כמו קביים וכסאות גלגלים. חלקם טרם השתחררו מבית החולים וביקשו לצאת לכמה שעות ללוויות חבריהם ליחידה. חיילים נוספים נזקקו לכיסאות רחצה ואביזרים לחדר השירותים. לביתו של חייל שנפצע קשה נשלחה היום מיטה חשמלית מתכווננת שיחכה לו לכשישתחרר בימים הקרובים.

יד שרה פועלת בשיתוף יחידת הקישור הרפואית (יק"ר) הנמצאת בכל אחד מבתי החולים. כל החיילים מקבלים את הציוד הנדרש מיד, גם ללא פיקדון. חיילים ובני משפחה רבים מגיעים גם לסניפי יד שרה הקרובים למקום מגוריהם ושואלים מסניפים אלו ציוד רפואי. 

משה כהן, מנכ"ל יד שרה: "אנו שמחים לסייע לחיילים שסיכנו את עצמם ונפצעו בהגנת המולדת. אנו עושים ככל יכולתנו בכל הסניפים כדי לספק את הצרכים של החיילים. לא נחסוך כל מאמץ להשיג עבורם את כל הציוד הרפואי אותו הם צריכים להחלמתם".

מלבד מתן השירות לחיילים, שלושה עשר סניפי הדרום שרתו אלפי תושבים בשלושת השבועות האחרונים. מתנדבי יד שרה פועלים כרגיל ועל אף הטילים והאזעקות מאיישים את המשמרות שלהם כרגיל. מאות איש שאלו ציוד רפואי המקל עליהם להגיע למקלטים ולחדרים הממוגנים. מחלקת אשפוז בית ממשיכה לספק מיטות חשמליות ומנופים לחולים קשים. נכוניות יד שרה מסיעות אנשים בכיסאות גלגלים, ומתנדבי אגף שירותי בית וקהילה ממשיכים לבקר ולשמור על קשר עם החולים מרותקי בית. מתנדבי מוקד המצוקה יצרו קשר עם מאות מנויי המוקד ווידאו כי יש מי שדואג להם. יד שרה אירחה ליום כיף עשרות ילדים בעלי צרכים מיוחדים מאשדוד. "פעלנו ואנו ממשיכים לפעול במטרה להמשיך ולספק את שירותי יד שרה לכל תושבי הדרום ולהקל ככל שניתן במיוחד על האוכלוסיה החלשה. אנחנו מחזקים אותם ואת מתנדבי יד שרה, הממשיכים לשרת את התושבים על אף המצב הקשה", מוסיף כהן.

 

תמונה: באדיבות יד שרה


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה