מאתמול שלושה חיילים ירושלמים הרוגים



עשרה חיילים נהרגו אתמול במספר תקריות, בהם שלושה מירושלים : סמל ברקאי ישי שור, בן 21 , סמל דור דרעי, בן 18 ו סמ"ר משה דוינו בן 20

חמישה חיילי צה"ל נהרגו אמש (יום ב') בעת סיכול ניסיון חדירה ליישוב נחל עוז. המחבלים ניסו להסתנן לשטח ישראל דרך פיר מנהרה שהוכן מראש. 
 
שמותיהם של ארבעה מתוך חמישה הרוגים הותרו לפרסום, סמל דניאל קדמי, בן 18 מצופים. הלווייתו תתקיים היום ב-17:00 בבית העלמין בקריית שאול ת"א.
 

סמל ברקאי ישי שור, בן 21 מירושלים. אביו ירון כתב עליו "ברקאי שלנו, ילד אהוב על הכל, מתנדב שכולו לב. מילדות היה מתנדב בכל מקום שרק אפשר. ב"יד אליעזר" באריזת מזון, ובמד"א, מדריך ואחראי על סניף בני-עקיבא "מרכז". אם ראה אדם לצד הדרך- תמיד עצר ועזר. רצה שניסע בשני כלי רכב , כי כך אפשר לקחת יותר טרמפיסטים. ברקאי למד שנתיים בישיבת "שבי חברון", ותפס חזק את דרך "ישיבות הקו"- דתי ולאומי.  רצה מאד לשרת כפארמדיק. מאמצים עילאיים. אך כשלא הצליח- לקח את החיילות הקרבית הכי רחוק שיכול היה. בחופש הגיע לעבודה כדי לנקות את כוונת הרובה באוויר דחוס. נעליו מצוחצחות למשעי. הוציא רשיון ג' לאחרונה, כדי שיוכל להתנדב כנהג אמבולנס. הוציא אישור מיוחד להתנדב כחייל- כי בזמן החופשות שלו מהצבא- היה מתנדב, לעיתים משמרות כפולות, במד"א. גם כשסבל משברי הליכה- שמענו ממנו כי אם צריך לסחוב אלונקה- אז כמובן שהוא יתייצב מתחתיה. את מסע הכומתה של 65 ק"מ התעקש לעשות למרות שהרופא ניסה לקצר לו את המסלול בשל שברי ההליכה. נהרג תוך לחימה, המחיר ששילם, הגדול מכולם. המחיר ששילמנו, אבידה ענקית למשפחה, אבידה לכל עם ישראל".
רות גולדברג,  חברה,  מספרת על ברקאי: ברקאי היה אדם מאמין, נעים, וטוב לב.  היה מוכן תמיד לעזור, וכיסיו היו מלאים בכל הציוד הדרוש לכך. גם כשהיה יוצא הביתה מהצבא, היה מבלה את שעותיו ולילותיו בהתנדבות במד"א. גם כחברים קרובים כל פעם מחדש הופתענו לגלות שברקאי מתנדב גם שם, עוזר גם להם. מבחינתו זה באמת היה מובן מאליו, ותמיד באהבה ובחיוך גדול. . היה בן למשפחה אידיאליסטית ואוהבת. הלוויתו תתקים היום (יום ג') בשעה 19:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. 
 
סמל ארז שגיא , בן 19 מקרית אתא. הלווייתו תתקיים היום ב-18:00 בבית העלמין הצבאי בחיפה.
סמל דור דרעי, בן 18 מירושלים. הלווייתו תתקיים היום ב-17:00 בבית העלמין בהר הרצל בירושלים. חברים ומשפחה של דור מילאו את דף הפייסבוק שלו בסיפורים על האדם החייכן, והנשמה הגדולה שאיבדו. דור למד בתיכון מקיף גילה בירושלים וגר בשכונת גילה בירושלים. 
ליזה דבוקיאן, חברה של דור סיפרה "הייתי איתו בבית הספר, הוא היה שתיי שכבות מעליי ותמיד כולם אהבו אותו, הוא היה אדם מדהים. למרות שלפעמים הוא היה שובב כזה, אנשים פשוט לא יכלו ברגע שהוא חייך הוא כבש את כולם. זה אדם שתמיד אהב לעזור לכולם. הפעם האחרונה שנפגשנו הייתה לפני שהוא התגייס, אבל תמיד היינו נפגשים יחד כחבורה ויוצאים ופשוט עצוב שאנחנו מאבדים חבר כזה קרוב ואדם מדהים ומקסים". 
 

סמל נדב ריימונד, בן 19 משדמות דבורה. הלווייתו תיערך היום בשעה 18:00 בבית העלמין בשדמות דבורה. הלוויתו תתקיים היום (ג'), בשעה 18:00 בבית העלמין בשדמות דבורה.

שעות ספורות מוקדם יותר נהרגו ארבעה חיילים נוספים:
סמל-ראשון אליאב אליהו חיים כחלון, בן 22 מצפת.
רב-טוראי מידן מימון ביטון בן 20 מנתיבות.
רב-טוראי נירן כהן בן 20 מטבריה.
רב-סמל עדי בריגה בן 23 מבית שקמה.

אתמול גם  נהרג לוחם צה"ל, סמ"ר משה דוינו בן 20 מירושלים. דוינו נפגע במהלך פעילות מבצעית בשטח הרצועה. 

סה"כ נהרגו אתמול עשרה חיילי צה"ל, מדובר באחד מימי הלחימה הקשים ביותר מאז תחילתו של מבצע "צוק איתן". 53 קצינים וחיילים נהרגו מאז תחילת הלחימה ברצועת עזה.
מאז תחילת הלחימה נהרגו שישה חיילים ירושלמים :
סרן דמיטרי לויטס, מפקד פלוגה בחיל השריון, בן 26 מירושלים ומגשור.
סמ"ר משה דוינו בן 20 מירושלים.
סמ"ר משה מלקו תושב שכונת נווה יעקב בירושלים.
סמל דור דרעי, בן 18 משכונת גילה בירושלים.
סמל ברקאי ישי שור, בן 21 מירושלים.
סמ"ר עמית יאורי בן 21 מירושלים.

 

 

תמונה: flash 90 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה