הרכבת הקלה כבר לא מחרישה אוזניים



בעקבות תלונות רבות מנוסעי הרכבת הקלה בירושלים, על צפירות חזקות לאחר סגירת דלתות הרכבת, המשרד להגנת הסביבה ביצע מדידות רעש בקרונות. המשרד לאיכות הסביבה יידע את סיטיפס המפעילה של הרכבת שטיפלה בנושא ומפגעי הרעש בקרונות ותחנות הרכבת הוסרו

ממצאי הבדיקות הציגו תופעה בעייתית, כאשר מפלס הרעש בקרון הגיע עד ל-106 דציבלים, עוצמה המקבילה לארבעה אנשים שצועקים אל תוך האוזן. מדובר במפגע רעש חמור, אשר מהווה גורם אפשרי למפגע פיזי ונפשי.

במשרד התחבורה נקבע, לאחר התייעצות עם נציב השוויון לאנשים עם מוגבלויות, כי גובה כריזה פנימית בתוך האוטובוסים יכויל למפלס של 70 דציבלים. עם זאת, תוצאות המדידה הראו כי ברוב המוחלט של המקרים מפלסי הרעש בקרון נעו בין 95 ל- 102 דציבלים, הרבה מעבר לסף שנקבע על ידי משרד התחבורה.

נזקים אפשריים כתוצאה מחשיפה למפגע רעש חזק הם עליה בלחץ הדם, שיבוש קצב הלב, שיבוש פעולת הכליות, עייפות יתרה, התמוטטות עצבים, פגיעה בכושר הריכוז, איבוד שמיעה זמני ואף תמידי. יש לציין כי רבים ממשתמשי הרכבת הקלה הם אוכלוסייה רגישה, כגון קשישים וילדים אשר פגיעים יותר למטרדי רעש.

בעקבות הממצאים, ערך מחוז ירושלים של המשרד להגנת הסביבה, בהנהלת שוני גולדברגר, ישיבה יחד עם נציגי סיטיפס על מנת להגיע לפתרון המפגע. חברת סיטיפס התחייבה כי הנושא ייבדק מול יצרן הקרונות ובהתחשב בדרישות הבטיחות הנדרשות להפעלת הרכבת, ייעשה מאמץ לפתרון הבעיה. מדיווחים שקיבל המשרד, הנושא טופל על ידי סיטיפס ומפגעי הרעש בקרונות ותחנות הרכבת הוסרו. על מנת להבטיח את פתרון המפגע, המשרד יבצע סבב מדידות נוסף בקרונות הרכבת. המשרד להגנת הסביבה רואה קשר ישיר בין צדק סביבתי לצדק חברתי ולכן ימשיך לפעול למען שיפור התחבורה הציבורית בישראל והנגשתה לכלל הציבור, לרבות אוכלוסיות רגישות.

 

תמונה: flash 90

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה