מכונית תופת נתפסה במחסום ביתר



לוחמי מג"ב לכדו מכונית תופת במחסום ביתר ליד צור הדסה וסיכלו פיגוע. אנשי המחסום גילו במכונית בלוני גז ומטען חומר נפץ. חבלנים הוזעקו למקום וכוחות משטרה וצבא, הנהג נעצר

לפני זמן קצר תפסו לוחמי משמר הגבול תחנת מטה יהודה רכב שהגיע למחסום ביתר (חוסאן) ובתוכו מטען רב עוצמה. החשוד נעצר ונלקח לחקירות שירות הביטחון. 

הלוחמים מתחנת מטה יהודה של מג"ב ירושלים, זיהו רכב מסוג ברלינגו המתקרב לכיוון המחסום. לאחר שזיהו כי בעל הרכב מאט בצורה מחשידה לפני המחסום סימנו לו לעצור. כאשר נהג הרכב נעצר, זיהו הלוחמים פאה על ראשו של הנהג. ״הוא התנהג בצורה מחשידה ולכן היינו חייבים לבדוק אותו״, מספר מפקד המחסום.

"הנהג התבקש לכבות את רכבו אך התמהמה. לוחם משמר הגבול שבדק אותו שלח את ידיו לעבר מפתחות הרכב בכדי לכבות אותו ע״מ לבצע חיפוש בתוך הרכב. בשלב זה הנהג התחיל בנסיעה כשחצי גופו של הלוחם בתוך חלון הרכב. כעבור נסיעה של מספר מטרים שלף הלוחם את נשקו האישי, דרך את נשקו וכיוון לעבר החשוד תוך שהוא מורה לו לעצור את הרכב. החשוד עצר את הרכב במקום ונעצר ע״י הלוחמים. בתוך הרכב זיהו הלוחמים את המטען רב העוצמה. חבלנים הוזעקו למקום וכוחות נוספים של משטרה וצבא הגיעו לזירה.

בשיחת טלפון שקיים המפכ"ל עם לוחם מג"ב, ישורון צורן סיפר הלוחם:
"נהג הרכב נראה לי חשוד, סימנתי לו לעצור ושאלתי אותו שאלה. הוא התחיל לגמגם והבחנתי במשהו חשוד בחלק האחורי. הבנתי שמשהו לא תקין והחלטתי לדומם את המנוע כדי שלא יברח. כאשר הגוף שלי היה בתוך הרכב הוא תפס לי את היד והתחיל בנסיעה מהירה״. 
 
"קפצתי פנימה, שלפתי את האקדח וכיוונתי אליו. הבנתי שאם אני יורה, כנראה שאני מתפוצץ עם הרכב. הדפתי אותו אל מחוץ לרכב והתגלגלנו ביחד החוצה. הגיעו שני לוחמים שלי ונטרלנו אותו. החבלן הציץ לתוך הרכב ואמר לנו: 'חבר'ה, זה רכב תופת. תעופו מפה כמה שיותר מהר".

במילים אלו תיאר לוחם מג"ב באזני המפכ"ל את רגעי ההשתלטות על המחבל שנסע במכונית תופת לשטח ישראל. ערנותו של הלוחם, חתירתו למגע וקור הרוח של צוות הלוחמים מנעו פיגוע קטלני שיכול היה לגבות חיי קורבנות רבים.  "עשיתם פה מעשה גבורה אמיתי. הערנות שלכם והדרך בה התנהלת פשוט הצילה חיים. יישר כוח לך, לחברי הצוות ולכל היחידה", אמר המפכ"ל ללוחם.
החשוד נעצר ונלקח לחקירות שירות הביטחון. 
 שני צוותי כיבוי ומיכלית הוזנקו לסייע באבטחת אירוע במחסום בין בית"ר עילית לצור הדסה.
 בתמונה: מפקח ישורון צורן, באדיבות חטיבת דובר המשטרה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה