סוכל פיגוע דקירה בירושלים



צעירה ערביה כבת 20 המתגוררת באזור רמאללה הגיעה הערב (יום ש') לעבר צוות לוחמי מג"ב בתוך שער שכם ככל הנראה במטרה לבצע פיגוע דקירה. המחבלת שנעצרה: ״רציתי לדקור חיילים או שוטרים על רקע מה שקורה בעזה״

לוחמי משמר הגבול מנעו הערב (יום ש') נסיון לפיגוע דקירה בסמטאות העיר העתיקה בירושלים.
היום בסביבות השעה 17:00, הצליחו לוחמי פלוגה ג׳ של מג״ב ירושלים למנוע פיגוע דקירה. הכל התרחש בסמטאות הרובע המוסלמי של העיר העתיקה בסמוך לשער שכם. במקום עמדו שני לוחמים אחד מול השני, כשלפתע זיהה אחד מהם חשודה אשר נעמדת מאחורי חברו.  ״זיהיתי בחורה צעירה נעמדת במרחק קצר מהלוחם שהיה לידי. יד ימין שלה הייתה בתוך שקית וידה השמאלית ממש רעדה״, הוא מספר.

מיד כאשר הלוחמים הסתובבו לעברה על מנת לבדוק אותה, החלה החשודה להימלט מהמקום בריצה.  הצוות החל לרדוף אחריה בסמטאות העיר העתיקה תוך שהוא מעביר דיווחים ברשת הקשר לגבי המרדף.  באזור ״צומת האוספיס״, מרחק קצר משער שכם (שם התחיל המרדף), נעצרה החשודה ע״י לוחמים נוספים שהגיעו למקום בעקבות הדיווח.
בבדיקה של תכולת השקית שהייתה בידה של החשודה, נמצאה חבילת סכינים, כאשר סכין אחד נמצא מחוץ לחבילה בתוך השקית.  החשודה, תושבת רמאללה בשנות העשרים לחייה, נלקחה לחקירה במרחב דוד של מחוז ירושלים.  בתחקור ראשוני אמרה: ״הגעתי למקום כדי לדקור חיילים או שוטרים על רקע מה שקורה בעזה ובגלל האסירים הביטחוניים״.
מפקד פלוגה ג׳, סנ״צ ניסו גואטה, שיבח את הלוחמים על ערנותם ואמר: ״הלוחמים גילו ערנות ומקצועיות בדיוק כפי שמצופה מהם.  בפעילותם המהירה מנעו פיגוע דקירה והביאו למעצר המחבלת. בימים אלו, ימי הרמדאן,  אנו ערוכים בכוחות גדולים על מנת לשמור על ביטחון התושבים והסדר הציבורי באזור ונמשיך במשימתנו זו״.
החשודה הועברה לחקירה במרחב דוד, אין נפגעים.
 
תמונה: באדיבות  חטיבת דובר המשטרה


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה