איתנים בעורף



אנשים טובים באמצע הדרך: עם תחילת מבצע "צוק איתן" התגייסו אלפי חניכי תנועת בני עקיבא לסייע ולעזור בכל תחום ובכל מקום בארץ. החל מניקיון מקלטים וכלה בהכנת אוכל לחיילי כיפת ברזל. בנוסף, עמותת שלוה ופעילים חברתיים ירושלמים נרתמו גם הם לעשיית טוב עבור ילדי הדרום

מהלך ימי הלחימה במבצע "צוק איתן" פועלים חניכי תנועת בני עקיבא בכל מרחבי הארץ ובכפוף להוראות פיקוד העורף.

הנהגת התנועה מגויסת למבצע ופועלת כמיטב יכולתה. חניכי ומדריכי התנועה מגוייסים למען העורף בעזרה בתחומים שונים, ארגון חבילות ומכתבי עידוד לחיילים ולבני משפחות המגויסים, פעילות של סיוע לנשות המגויסים ומשפחותיהם ניקוי וסידור מקלטים ברחבי הארץ, שבתות אירוח של סניפים המותקפים, ביקור חיילים פצועים בבתי החולים ועוד.

מאמץ רב מושקע בהוצאת חניכים מהחזית לאירוח ופעילות הפוגה באזורים רגועים יותר.

השבוע ירדה הנהגת התנועה לדרום המותקף, שם קיימה ישיבת הערכות ובסיומה התקיימו מפגשים עם צוותי הדרכה, קומונריות, גרעינרים וחניכים.

בין הפעילויות אותם יזמו והפעילו החניכים:

בנחל עשן הסניף דואג לפנק את חיילי המילואים השוהים בבתי הספר בעיר. שבת אירוח תקומה בסוסיא. חמשוש מעגלים כ-40 חבר'ה באילת. גרעין נתיבות פועל ב 30 מקלטים בבקרים עם בני הנוער (כ-100 בני נוער משתתפים) ובערב עושה פעילויות  ע"פ הצורך של החמ"ל. נתיבות הורד- אימוץ חיילי כיפת ברזל. נתיבות במערך ההתנדבות העירוני במקלטים בנתיבות. ירוחם - ניקיון וצביעת מקלטים, איסוף פינוקים לחיילים, הליכה לבסיסים לפרגן, ארוחת פתיחת צום לחיילים שהיו בירוחם, חלוקת פלאיירים של פיקוד העורף, עזרה למשפחות צו 8. ערד- דוכן איסוף ממתקים לחיילים, מעל 20 ארגזים. עזרה למשפחות באירוח וניקיון. בית הגדי- יציאת חיזוק לצומת, גמירת ספר תהילים סניפית.

בימים קשים אלו שלוה מארחת עשרות ילדים מיישובי וערי הדרום, חלקם עם מוגבלויות קשות ומורכבות. הילדים נמצאים תחת חסותה של שלוה 24 שעות ביממה כשבשעות הבוקר הם יוצאים לבלות במקומות שונים בעיר ירושלים-בגן החיות, סינמה סיטי, קיפצובה ועוד. בשעות הצהריים עד הערב הם משתלבים עם ילדי שלוה בתכנית אחה"צ ובערב הם נהנים מהפעלות מיוחדות.

שלוה עושה ככל שביכולתה להעניק להם טיפול מקצועי ומסור וחוויה ולהעניק למשפחותיהם את ההפוגה מהטיפול האינטנסיבי בילדם המיוחד במצב בלתי אפשרי.

ועוד מקרה של עשייה טובה, היום (יום ה') בבוקר אספו פעילים חברתיים מירושלים משלוח גדול של צעצועים אשר נתרם ע"י תורם יהודי קנדי, שהוא הבעלים של חברת הצעצועים השלישית בגודלה בעולם.
את הצעצועים אספה כאמור משלחת של פעילים ירושלמים ובראשם יוזם הרעיון, חבר מועצת העיר ירושלים ומחזיק תיק הצעירים, חנן רובין ("התעוררות"). בהמשך, יעברו המתנדבים ויחלקו את הצעצועים בקרב יישובי הדרום.
מדובר כבר במשלוח שלישי שמגיע מקנדה ואותו אספו רובין ופעילים חברתיים ומתנדבים ירושלמים מנתב"ג, אשר כולל משלוח צעצועים שהגיעו מתרומה של יהודי קנדי, לאחר שתרומות קודמות בהיקף ענק של צעצועים כבר הגיעה וחולקה לתושבי הדרום בשבוע שעבר. בנוסף, צפוי משלוח נוסף גם בשבוע הבא, כאשר עד כה הגיעו סה"כ 5 משאיות, בהיקף של כחצי מיליון דולר. 
חנן רובין, מחזיק תיק הצעירים, המשפחות והסטודנטים בעיריית ירושלים ("התעוררות"), אשר יצר קשר עם התורם, אסף את הציוד וחילק אותו לילדי הדרום מסר:  " "חברת spin-master"  היא חברת הצעצועים השלישית בגודלה בעולם, כאשר הבעלים של החברה הוא חבר טוב ויהודי ציוני חם. אני שמח מאוד שהצלחנו להביא את התרומה בשמו, של עשרות אלפי צעצועים לילדי הדרום השוהים במקלטים ובמרחבי מוגנים. הביקור אצל הילדים היה מרגש והוקרת התודה שלהם היא משהו שלא שוכחים. יש לנו עם חזק  ונפלא. 

רובין הוסיף וסיפר: " היינו בכלל ישובי עוטף עזה ובערים שנמצאות בטווח האש כולל אשקלון, באר שבע נתיבות, שדרות, אופקים, חבל אשכול, חבל הבשור ומועצה אזורית רמת הנגב. יחד עם מתנדבים ירושלמים מופלאים, ביניהם חברת מועצת העיר ירושלים עינב בר ואף חיילים שקיבלו אפטר של 48 שעות וניצלו אותו על מנת לעשות את המצווה הגדולה הזו. בנוסף, יש לציין כי חברת אל-על נרתמה לבקשה, הטיסה ועדיין מטיסה את משלוחי הצעצועים בחינם, דבר שאינו מובן מאליו". 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה