"משה היה אדם שהקריב את עצמו למען הזולת, הוא תמיד עזר לאחרים"



בין ההרוגים בעזה לוחם גולני סמ"ר משה מלקו בן 20 מירושלים דובר צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של חמישה לוחמים נוספים שנהרגו בעזה. יוסי איילו גיסו של סמל ראשון משה מלקו: "הוא רצה להיות קרבי אחרי שאחיו נרצח ותמיד אמר שהוא עושה זאת בשבילו"

חייל צה"ל סמל-ראשון משה מלקו לוחם בחטיבת גולני, בן 20 מירושלים, נהרג אתמול (א') בלילה, במהלך פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה.

משה שגדל בשכונת נווה יעקב בירושלים, השאיר אחריו הורים ואחים.

יוסי איילו גיסו של משה, סיפר לאתר ירושלים נט "משה היה אדם שהקריב את עצמו ותמיד נרתם לעזור לאחרים. לי הוא תמיד עזר, כשהייתי צריך עזרה באופן אישי הוא תמיד הציע לעזור. הוא היה אדם טוב לב שתמיד נרתם לזולת. אחיו הגדול נרצח כשמשה היה בן 14 ועד היום לא ידוע מה באמת קרה לו. אבל אחרי הרצח משה תמיד אמר שיתגייס לקרבי למען אחיו. הוא תמיד אמר לי 'אני הולך להיות לוחם לא רק בשביל עצמי אלא גם בשביל אחי הגדול שלא זכה לעשות זאת'. הפעם האחרונה שדיברנו איתו" מוסיף יוסי "הייתה ביום שישי הוא התקשר לאמא שלו ושאל האם הכל בסדר בבית ואיך הם מסתדרים. תמיד הוא דאג למשפחה. זו הפעם האחרונה ששמענו ממנו. זה פעם שניה שהמשפחה מקבלת בשורה קשה וגם ככה המצב בבית קשה. ועכשיו במיוחד עם בשורה נוראה נוספת על מותו של משה. האם עוד לא סיימה להתאבל על אחד מבניה ועכשיו היא מאבדת בן נוסף.

אנחנו רוצים לשלוח חיזוק ותמיכה לשאר החיילים שנמצאים כעת בשטח, הלוחמים שלנו זה הכוח שלנו". 

בשעה 16:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל' הובא סמל-ראשון משה מלקו למנוחות.

דובר צה"ל התיר אמש (יום א') לפרסם את שמותיהם של שישה מקציני וחיילי צה"ל אשר נהרגו במהלך היממה האחרונה בפעילות מבצעית ברצועת עזה. 

קצין צה"ל רב-סרן צפריר בר-אור, מפקד בחטיבת גולני, בן 32 מחולון. הובא למנוחות היום (יום ב') בחלקה הצבאית של בית העלמין בחולון.

קצין צה"ל סרן צבי קפלן, מפקד בחטיבת גולני, בן 28 מקדומים.  הובא למנוחות היום (יום ב') בבית העלמין הצבאי בחיפה.

חייל צה"ל סמל גלעד יעקבי, לוחם בחטיבת גולני, בן 21 מקרית אונו. הובא למנוחות היום (יום ב') בבית העלמין קרית שאול בתל-אביב. 

חייל צה"ל סמל ראשון עוז מנדלוביץ', לוחם בחטיבת גולני, בן 21 מאבטליון.  הובא למנוחות היום (יום ב') בבית העלמין במשגב.

חייל צה"ל סמל ניסים שון כרמלי, לוחם בחטיבת גולני, בן 21 מרעננה. יובא למנוחות הערב. 

דובר צה"ל מוסר הערב (יום ב') כי ביממה האחרונה  נהרגו 7 קצינים וחיילים ברצועת עזה.

סגן- אלוף דולב קידר, מפקד גדוד "גפן", בן 38 ממודיעין שנהרג בתקרית הבוקר בה חדרו מחבלים לשטח מדינת ישראל וביצעו ירי נ"ט לעבר הכוח.

סמל-ראשון טל יפרח, לוחם בחטיבת גולני, בן 21, מראשון לציון, שנהרג בהיתקלות ברצועת עזה בשעות הבוקר המוקדמות. הלוויתו של סמל-ראשון טל יפרח תתקיים מחר (ג'), כ"ד בתמוז תשע"ד, 22 ביולי 2014, בשעה 11:00 בבית העלמין בראשון לציון.

סמל-ראשון יובל דגן, לוחם בחטיבת גולני, בן 22, מכפר- סבא, שנהרג בהיתקלות בשעות הבוקר המוקדמות. סמל- ראשון יובל דגן הועלה מדרגת סמל לדרגת סמל- ראשון לאחר מותו.

סמל נדב גולדמכר, לוחם בבה"ד 1, בן 23, מבאר שבע, שנהרג בתקרית הבוקר, בה חדרו מחבלים לשטח מדינת ישראל וביצעו ירי נ"ט לעבר הכוח. סמל נדב גולדמכר הועלה מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל לאחר מותו.

רב-סמל בכיר בייניסיאן קסהון , לוחם בחטיבה צפונית של אוגדת עזה, בן 39 מנתיבות שנהרג  בתקרית הבוקר, בה חדרו מחבלים לשטח מדינת ישראל וביצעו ירי נ"ט לעבר הכוח.

 סגן-משנה יובל הימן, לוחם בבה"ד 1, בן 21 מאפרת, שנהרג בתקרית הבוקר, בה חדרו מחבלים לשטח מדינת ישראל וביצעו ירי נ"ט לעבר הכוח. סגן-משנה יובל הימן הועלה מדרגת סמל לדרגת סגן-משנה לאחר מותו.

 סמל-ראשון ג'ורדן בן סימון, לוחם בחטיבת גולני, בן 22 מאשקלון, נהרג בהיתקלות. נסיבות האירוע נבדקות. סמל-ראשון ג'ורדן בן סימון הועלה מדרגת סמל לדרגת סמל-ראשון לאחר מותו.

 

 

 תמונה: flash 90

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה