מזל"ט מאבטח את הרכבת הקלה



החל מהשבוע שעבר כל נסיעה ברכבת הקלה זוכה לליווי צמוד של מזל"ט שטס לפני הקרונות ומצלם את הדרך. התמונות מועברות בזמן אמת לחמ"ל מיוחד, שם יכולים להתריע בפני הנהג על איומים ביטחוניים

בעקבות הריסת התחנות ומסילות הרכבת הקלה לפני כשבועיים בשועפאט וא-סהל. הוחלט להצמיד "שומר ראש" לרכבת הקלה. מזל"טים (מטוסים זעירים ללא טייס) המשמשים כאמצעי מגן לנוסעי הרכבת הקלה. אמצעים אלו, המכונים רחפנים, מלווים את הרכבת בטיסה מעליה ומשדרים בזמן אמת צילומי אוויר בווידיאו למערך האבטחה. כך למעשה יתאפשר זיהוי מוקדם של איומים ביטחוניים, כמו גם טיפול באירועי פח"ע (פעילות חבלנית עוינת), והגברת תחושת הביטחון והרתעה.

"היה לי מאוד חשוב לבחון כיצד לשלב אותם גם בעבודה המשטרתית הביטחונית וגם במערכת העירונית", אומר ברקת. מי שיזם את השימוש ברחפנים, באמצעות יועצו לענייני תשתיות עמרי רחמים. בשישי שעבר אף הוצג האמצעי החדש גם למפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו. 
 
כזכור הרכבת הקלה חזרה לפעילות מלאה אחרי שהושבתה לשבוע שלם בעקבות התפרעויות בשועפט. המשטרה והעירייה נערכו להפעלת הקוו אך עדיין השמשת התחנות תמשך עוד חודשים ארוכים. במהלך תקופה זו העמידו סיטיפס בתחנות אלה כרטיסנים לטובת ציבור הנוסעים.
 
למרות שומרי הראש החדשים במהלך הלילה עמודי תמרורים של הרכבת עוקמו, נתלשו והונחו על המסילה לפני תחנת א-סהל. צוות תחזוקה של הרכבת פינה את התמרורים והמשטרה עודכנה במקרה. 

תמונה ראשית: flash 90 , תמונה בגוף הכתבה: אבי מזרחי

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה