יוסף חיים בן דוד מההתנחלות אדם הוא הנאשם המרכזי ברצח הנער הערבי משועפט



הותר לפרסום שמו של החשוד המרכזי ברצח מוחמד אבו חדיר משועפט; יוסף חיים בן דוד, בן 29 מהתנחלות אדם סמוך לירושלים

ביום חמישי האחרון הוגשו כתבי אישום נגד שלושה נאשמים בפרשת רצח מוחמד אבו חדיר משועפט לפני כשבועיים.
בן דוד, נשוי ואב לפעוטה גר בהתנחלות אדם סמוך לירושלים. על פי כתב האישום, בן דוד היה זה שהצית את אבו חדיר בעת שהיה מחוסר הכרה ויזם את שריפת גופתו כדי להשמיד ראיות.

על פי כתב האישום, בתחילת החודש (1.7.14), על רקע אירוע חטיפתם של הנערים נפתלי פרנקל, גלעד שאער ואייל יפרח ז"ל, שנחטפו ונרצחו בפיגוע לאומני, יצאו הבגיר ואחד מהקטינים ל"פעולת נקם" בחפים מפשע, במסגרתה ניסו לחטוף קטין בן 7.5 מידיה של אימו שעה שהלכה בעיר עם ילדיה הקטינים כשהיא דוחפת עגלת תינוק, ופגעו פיזית בקטין ובאימו.

בהמשך אותו לילה, ניסו השניים לשרוף מכוניות של ערבים בשכונת צור באחר. למחרת, ב- 2.7.14, סיכמו הבגיר והקטין כי ייצאו ל"פעולת נקם" נוספת וצירפו את הקטין השני לתוכניתם הזדונית. בשעות הערב המאוחרות, לאחר הכנה והצטיידות מוקדמת, יצאו הנאשמים לבצע את "פעולת הנקם". הנאשמים יצאו ל"מסע צייד אדם" שנמשך מספר שעות, במסגרתו חטפו ורצחו באכזריות את הקטין מוחמד אבו חדיר ז"ל אך ורק משום היותו ערבי. המנוח נחנק והוכה בראשו על ידי הנאשמים, ובעודו מחוסר הכרה נשרף למוות על ידם.

בנוסף, ב- 15.6.2014, הבגיר אמר לאחד מהקטינים כי הוא מעוניין לשרוף חנות בכפר חיזמא כיוון שנטר טינה לבעליה על רקע קניה שביצע בחנות בעבר. השניים נסעו לחנות כשברשותם דלק בבקבוק. השניים ניפצו את חלונות החנות בעזרת לום ושפכו את הדלק לתוך החנות. לאחר מכן, הבגיר הדליק נייר ספוג בדלק והשליך אותו לתוך החנות. כתוצאה מכך פרצה בחנות שריפה שגרמה לנזק בשיעור של כ- 15,000 ש"ח.

השלושה מואשמים בחטיפתו ורציחתו של מוחמד אבו חדיר, בן ה-17 שכזכור, גופתו נמצאה ביער ירושלים. פעילות חקירתית ומודיעינית של חוקרי הימ"ר והשב"כ הובילה לזיהוי הרכב ששימש את החשודים ואותר בתאריך 5.7.14 בישוב הסמוך לירושלים. מהחקירה עלה כי הם חיפשו קורבן במספר שכונות ערביות במזרח ירושלים ולבסוף הגיעו לשועפאט, ולאחר שהבחינו בנער מוחמד אבו חדיר כשהוא בגפו, חטפו אותו , הכניסו אותו לרכבם בכוח, היכו והיממו אותו, הובילו אותו ליער ירושלים, שם השליכו אותו מרכבם, שפכו עליו חומר דליק, הציתו אותו ונמלטו מהמקום.

מכתב האישום עולה כי שניים מהנאשמים ירדו מהרכב ופנו לעבר הקורבן. במטרה לוודא כי הקורבן "ערבי" וכדי להתקרב אליו, שאלו אותו הנאשמים כיצד מגיעים לשער שכם ולתל אביב. הקורבן החל להשיב להם עד שלפתע חשד בהם. הקורבן קם על רגליו וניסה להתקשר לחברו. בשלב זה, היכה אחד הנאשמים את הקורבן. הקורבן החל לצעוק ושניים מהנאשמים, החלו למשוך אותו  בכח לעבר ההונדה כשנאשם נוסף סוכר את פיו של הקורבן בידו.

בשארית כוחותיו, המשיך הקורבן להלחם על חייו וברכב התפתחה מהומה. אחד מהנאשמים  המשיך לאחוז בידיו של הקורבן ונאשם נוסף עלה על הקורבן בגופו תוך שהוא סוכר את פיו. נאשם אחד צעק לעברו של נאשם נוסף "תגמור אותו" והנאשם חנק את הקורבן בכך שאחז בגרוגרת. 

עוד לפני שהגיעו ליער ירושלים אחד מהנאשמים ביקש לא להשתתף בפעולות ללקיחת חייו של הקורבן. כשהגיעו שניים מהנאשמים ליער, אחד מהם הניף את הלום והיכה בראשו של הקורבן שתי מכות תוך שהוא צועק לעברו "זה בשביל משפחת פוגל" במכה הראשונה, ו"זה בשביל שלהבת פס", במכה השניה. בעקבות זאת נפצע הקורבן בראשו ושני כתמי דם החלו להתפשט בכובע ה"סווטשרט" שכיסה את ראשו. לאחר מכן, משך הנאשם את גופו של הקורבן אל מחוץ להונדה. 

הנאשם נעמד ליד הקורבן מחוסר ההכרה, ובעט בו שלוש פעמים תוך שהוא אומר "זה בשביל אייל", "זה בשביל גלעד", "זה בשביל נפתלי", בהתייחסו לנערים החטופים.

 הבגיר ואחד הקטינים מואשמים בניסיון חטיפה לשם כליאה, תקיפה הגורמת חבלה של ממש וניסיון הצתה בגין ניסיון חטיפה של ילד בן 7.5 משכונת בית חנינא וניסיון לשרוף מכוניות של ערבים. השניים גם מואשמים בהצתה כיוון שבחודש יוני הציתו חנות בכפר חיזמא.  

 

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה