כתבי אישום נגד תושבי מעלה אדומים בגין עבירות ממניע גזעני



פרקליטות מחוז ירושלים, הגישה היום (יום א'( לביהמ"ש המחוזי בעיר כתבי אישום נגד שלושה תושבים משכונת מעלה אדומים בגין השחתת פני מקרקעין ממניע גזעני. בנוסף, שניים מהתושבים מואשמים בניסיון תקיפה בנסיבות מחמירות ממניע גזעני

על פי כתבי האישום, עובר ל- 21.6.14, נפגשו הנאשמים וקשרו קשר לבצע פעולת "תג מחיר" (כלשונם) במעלה אדומים בדרך של ריסוס סיסמאות נגד הציבור הערבי, וזאת מתוך מניע גזעני אידיאולוגי. ב- 22.6.14 בשעות הלילה נסעו הנאשמים ברכב כשהם מצוידים בתרסיס צבע שהביא נחום ובכפפות גומי שהביא שיראזי. כשהנאשמים הגיעו לרחוב דרך הר הבית יצא נחום מהרכב וריסס על הקיר כתובות כגון "מוות לערבים", "תג מחיר", "3 חטופים" וכתובות נוספות. הנאשמים המשיכו בנסיעה ברחובות העיר וריססו כתובות ברחובות נוספים.

ב- 24.6.14 בסמוך לשעה 0:00, נסעו שניים מהנאשמים ברכב והחליטו לבצע פעולה נוספת של "תג מחיר". השניים נסעו ברחובות העיר ונחום ריסס כתובות כגון "כהנא צדק = ערבים החוצה", בעוד ששיראזי עומד לידו ומביט לצדדים כדי להרתיע במידה ומגיע עובר אורח. השניים ריססו כתובות נוספות ברחובות העיר.

בנוסף, ב- 24.6.14, נפגשו שניים מהנאשמים בסמוך לשעה 05:00. השניים הצטיידו באלות והמתינו בכניסה למעלה אדומים לערבים שיעברו במקום כדי להכותם. בסמוך לשעה 5:15 הבחינו במתלונן הולך ברחוב והחלו לעקוב אחריו כשהם נוסעים ברכב. כשהמתלונן הגיע בסמוך לקניון מעלה אדומים, עצרו לפתע את הרכב והשניים יצאו מהרכב עם האלות.אחד מהנאשמים כיסה את פניו בחולצתו והשניים נעמדו ליד המתלונן. אחד מהנאשמים שאל את המתלונן אם הוא ערבי פלשתינאי והמתלונן ענה כי הוא בדואי. כשהבינו שהוא בדואי אמרו למתלונן "אם אתה בדואי לך לעבודה שלך, איפה העבודה שלך, אני מצטער, אני לא אוהב ערבים, אני אוהב ומכבד בדואים". מיד לאחר מכן, נסעו השניים מהמקום.

בשעה 5:30 בערך, הגיעו השניים לכניסה למעלה אדומים והמתינו בתחנת אוטובוס כשהם מצוידים באלות תוך שאחד מהם מסווה את פניו באמצעות חולצתו. השניים הבחינו במתלונן נוסף שעבר במקום. נעמדו בדרכו ושאלו אותו אם הוא בדואי או פלשתינאי. המתלונן ענה כי הוא בדואי, באותה העת הוציא המתלונן מכשיר סלולרי ואמר שיתקשר למשטרה. אחד הנאשמים חטף את המכשיר מידיו ונאשם נוסף הניף את האלה ואמר למתלונן "תעמוד אנחנו נשבור לך את הראש". המתלונן החל לרוץ והשניים רצו אחריו. בהמשך, לאחר שהבחינו כי המתלונן מוציא מכשיר סלולרי נוסף וחשבו כי הוא מתקשר למשטרה, רצו בחזרה לרכב ונסעו מהמקום.    

 

היום (יום א') פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד יפעת פנחסי, הגישה נגדם כתבי אישום.
 

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה